تبیان، دستیار زندگی
همان اندازه كه حضور زنان در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی تأثیرگذارتر از مردان است،‌ حضور مردان در رشته‌های عمرانی نیز مؤثرتر از زنان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفقیت با توجه به جنسیت

زن

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

زنان در مشاغل مرتبط با رشته‌های علوم انسانی موفق‌ترند.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: زنان در مشاغل مرتبط با رشته‌های علوم انسانی موفق‌ترند. تفكیك مشاغل نیازمند برنامه‌ریزی علمی و دقیق بین رشته‌های دانشگاهی و بازار كار است.

اكثر متقاضیان دانشگاهی بر اساس علاقه و عرف حاكم در جامعه‌،‌ رشته‌ دانشگاهی خود را انتخاب می‌كنند. شرایط فیزیكی زنان‌ به گونه‌ای است كه فعالیت در مشاغل عمرانی و عملیاتی سخت متناسب با روحیه و فیزیك آنان نیست.

مقدسی به زمان انتخاب رشته كنكوری‌ها اشاره كرد و گفت: كنكوری‌ها باید بر اساس ظرفیت بازار كار و با مراجعه به مشاوران آموزشی همچنین با توجه به توانایی‌های خود،‌ رشته دانشگاهی خود را انتخاب كنند.

همان اندازه كه حضور زنان در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی تأثیرگذارتر از مردان است،‌ حضور مردان در رشته‌های عمرانی نیز مؤثرتر از زنان است.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس اضافه كرد: مهمترین امر در مشاوره قبل از انتخاب رشته برای كنكوری‌ها این است كه دانشجو می‌تواند با توجه به ظرفیت و گنجایش بازار كار رشته‌ تحصیلی خود را انتخاب كند.

مقدسی تصریح كرد: همان اندازه كه حضور زنان در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی تأثیرگذارتر از مردان است،‌ حضور مردان در رشته‌های عمرانی نیز مؤثرتر از زنان است.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تفكیك مشاغل بر اساس جنسیت در آماده كردن زمینه برای حضور و فعالیت زنان در عرصه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی بسیار مؤثر است.

تنظیم خبر : داوودی