تبیان، دستیار زندگی
از آنجا که فرزندان هنگام ورود به خانه با استقبال مادر روبرو شده و در حضور وی به انجام تکالیف مشغول می شوند دارای برنامه منظم تر تحصیلی بوده و با آرامش بیشتری تکالیف خود را انجام می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هزینه هایی که سرمایه گذاری اند!

مادر

نسبت به زنان شاغل؛

زنان خانه دار فرزندان سالم تر و درس خوان تری دارند

کاربران عزیز تبیان البته از گروه مادران شاغل : قبل از  مطالعه ی این مطلب لازم به ذکر است که ما به هیچ عنوان قصد کم ارزش کردن تلاش مادران شاغل را نداریم اما همانطور که در مقالات دیگر هم گفته ایم در صورت امکان بهتر است خانم ها بعد از پذیرفتن وظیفه ی خطیر مادری ، درکارهای پاره وقت مشغول باشند که فرصت بیشتری برای گذراندن زمان با فزرندانشان داشته باشند و فراموش نکنند حقوق و موقعیت شغلی که ممکن است به خاطر رسیدگی بیشتر به فرزندمان از دست می دهیم ،نه تنها هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری هم می باشد.سرمایه گذاری برای آینده ی فرزندمان که مهم ترین بخش زندگی مان می باشد.

***

نتایج یک تحقیق که توسط محققان دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته است نشان می دهد که فرزندان بانوان خانه دار سالمتر و درس خوان تر از زنان شاغل هستند.

بر اساس نتایج یک تحقیق که بر روی 4500 نمونه از نوجوانان دانش آموز در سنین دبستان توسط محققان دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت، نتیجه این چنین شد که فرزندان بانوان خانه دار از نظر سلامتی جسمی و شادابی روحی دو برابر بهتر از بچه های مادران شاغل هستند.

مجید ابهری، آسیب شناس و یکی از محققان این پروژه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی جهان گفت: از نظر تغذیه فرزندان بانوان کدبانو بیشتر غذاهای خانگی را مصرف کرده و صبحانه و نهار و شام را در وقت مقرر میل می کنند اما فرزندان مادران شاغل در بسیاری از اوقات غذای حاضری یا از غذاهای آماده (فست فود) استفاده می کنند.

از آنجا که فرزندان هنگام ورود به خانه با استقبال مادر روبرو شده و در حضور وی به انجام تکالیف مشغول می شوند دارای برنامه منظم تر تحصیلی بوده و با آرامش بیشتری تکالیف خود را انجام می دهند.

اما مادران شاغل به لحاظ خستگی شغلی کمتر می توانند به تکالیف فرزندان خود رسیدگی کرده یا حتی برای آنها کتاب داستان بخوانند و یا با آوای لالایی آنها را در بستر بخوابانند.

مادر

از سوی دیگر در هنگام بیماری مادران خانه دار رسیدگی کامل به فرزندان خود کرده و از نظر تغذیه و درمان تا بهبود کامل وی از او مراقبت می کنند اما مادران شاغل به خاطر مشغله کاری، فرزندان خود را در نیمه راه درمان به مدرسه می فرستند و از این رهگذر موجب بیمار شدن فرزندان دیگران نیز می شوند.

این در حالیست که مادران خانه دار اوقات کافی برای بازی و همراهی تا پارک را دارند اما مادران شاغل به لحاظ گرفتاری های شغلی و خستگی کمتر می توانند این نیاز اطفال را برطرف کنند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به نتایج پژوهش انجام شده سلامتی و پیشرفت درسی اینگونه فرزندان حدود 3 برابر بیش از فرزندان شاغلین است .

منبع : جهان نیوز

تنظیم :داوودی