تبیان، دستیار زندگی
توانایی‌های یک زن کامل (2) در مقاله پیش خواندیم که ... خود را آن‌چنان که هستید بپذیرید. امروز بسیاری از زنان، واقعیت موجود خودشان را باور ندارند، بسیاری از آنها در رویاهای خود می‌گویند: «اگر من فقط زیبا بودم، اگر فقط کمی پو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اول خودت را دوست داشته باش

توانایی‌های یک زن کامل (2)


در مقاله پیش خواندیم که ...


خود را آن‌چنان که هستید بپذیرید.

امروز بسیاری از زنان، واقعیت موجود خودشان را باور ندارند، بسیاری از آنها در رویاهای خود می‌گویند:

«اگر من فقط زیبا بودم، اگر فقط کمی پول داشتم، اگر من با کس دیگری ازدواج می‌کردم، اگر فقط، اگر فقط...» چه زندگی غم‌انگیزی. تنها تعداد محدودی از زن‌ها با مردهای میلیونر ازدواج می‌کنند. فقط شمار اندکی از زنان شبیه به ملکه‌های زیبایی هستند و اگر این آرزو واقعاً برای کسی تحقق یابد، لزوماً او را خشنود نمی‌کند.

شما باید اول خودتان را دوست داشته باشید. اگر خودتان را دوست نداشته باشید، غیرممکن است که بتوانید به دیگران عشق بورزید، زیرا هیچ‌چیز با ارزشی ندارید که به آنها ارائه کنید. علاوه بر این، اگر خود را دوست نداشته باشید، شوهر شما هم نمی‌تواند کاملاً شما را دوست بدارد.

اگر شما می‌توانید خود را عوض کنید، پس این کار را انجام بدهید، ولی اگر قادر نیستید، لااقل خود را به‌عنوان یک آفریده ارزشمند خداوند قبول کنید و هدف خداوند را از آفرینش خود و مأموریت خویش را در عالم هستی دریابید.

در مقابل آینه بایستید و به خود بنگرید. به آن زنی که در آینه است بگویید: «من خود را همان‌طور که هستم و آن‌چنان که خدا آفریده دوست دارم. زیبایی امری است نسبی و دیدگاه هر کسی نسبت به زیبایی و جذابیت با دیگران متفاوت است. زیبایی‌های درون بسیار ارزشمندتر و ریشه‌دارتر و پایدارتر از زیبای‌های ظاهری و بیرونی است و چه بسیار صورت‌های زیبا و فریبنده که صاحبش را اسیر دام‌های شیطان کرده است. به خود بگویید من زیباترین زن برای همسرم هستم به شرط آنکه در قلب او جای گرفته باشم. شاید گفتن این مطلب آسان باشد و عمل کردن به آن، مشکل. شما انسانی هستید مانند دیگران. دارای محاسن و معایبی. بنابراین زیاد به خود سخت نگیرید و از آن مهم‌تر خود را دست‌کم نگیرید.

وقتی شما خودتان را شناختید، و پذیرفتید که خودتان را دوست دارید، آنگاه شما آزاد هستید که خودتان باشید.

«مهم‌ترین نکته این است که: با «خود» خودت راست‌گو باشی و این کردار باید ادامه یابد، همان‌گونه که سیر روز و شب ادامه دارد. پس آنگاه قادر نخواهی بود به کسی دروغ بگویی.» (شکسپیر)

متانت و وقار و کسب اعتماد به نفس برای هر زنی لازم است. کشف کنید که واقعاً چه کسی هستید و به کجا می‌روید. اعتقادات خود را تقویت کنید. این شهامت را داشته باشید که بر طبق معیارها و اصول ارزشمند خود زندگی کنید. از منزلت و مقام یکتای خود در نزد خداوند در این جهان لذت ببرید. تفاهم، پذیرش و عشق فرآیندهایی هستند که ممکن است در یک روز و یک هفته و یا حتی یک سال به وجود بیایند. ولی وقتی شما شروع می‌کنید، در این راه قدم گذارده‌اید. شما خودتان را برای رسیدن به شوهرتان، فرزندانتان، دوستانتان و دنیا، آماده می‌کنید. نیازی نیست که یک تماشاچی داشته باشید. به‌محض اینکه از خودتان مطمئن شدید، می‌توانید خود را به میدان زندگی بیفکنید. آنگاه، دیگر فقط یک تماشاچی بی‌اراده و بی‌تأثیر در صحنه زندگی نخواهید بود که نمی‌‌داند برایش چه اتفاقی افتاده. شما، بخشی از رویدادهای مهم زندگی خویش خواهید بود.

منبع : راز موفقیت زنان در خانواده - تدوین : انور پیرزاده ، کارشناس امور تربیتی ، مشاور و مدرس خانواده


لینک:

همه چیز راجع به روابط همسران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.