تبیان، دستیار زندگی
10 نکته ضروری در مورد تماشای تلویزیون 1- بهتر است کودکان زیر چهار سال در معرض نور زیاد، زننده و صدای گوش خراش وسایل ارتباط جمعی قرار نگیرند. زیرا علاوه بر این که قادر به برقراری ارتباط بین تصاویر و اطلاعات داده شده نیستند، در اثر موسیقی بلند و وقایع پرسر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودک و تلویزیون

کودک،تلویزیون

10 نکته ضروری در مورد تماشای تلویزیون

1- بهتر است کودکان زیر چهار سال در معرض نور زیاد، زننده و صدای گوش خراش وسایل ارتباط جمعی قرار نگیرند. زیرا علاوه بر این که قادر به برقراری ارتباط بین تصاویر و اطلاعات داده شده نیستند، در اثر موسیقی بلند و وقایع پرسر و صدای روی صفحه تلویزیون، دچار سردرگمی می‌شوند.

2- کودک باید بتواند به هنگام مشاهده ی یک برنامه یا پس از آن، درباره ی برداشت‌های خود صحبت کند.

3- مشاهدات کودک، شدیدا بر روی او تاثیر می‌گذارد. اجبار به ساکت نشستن در حین تماشای یک برنامه، هیجان کودک را غیر قابل تحمل می‌سازد.

4-  اگر گفتگو درباه برنامه‌های تلویزیونی شکل وظیفه به خود بگیرد، کودک لذت خود را برای این کار از دست می‌دهد.

5- بهتر است تماشای تلویزیون یک عادت روزانه نباشد. زمان تماشای تلویزیون برای کودکان پیش‌دبستانی، حداکثر باید سی (30) دقیقه و برای کودکان دبستانی حداکثر یک ساعت باشد.

6- یک حد مجاز زمانی را در طول هفته در نظر بگیرید و به کمک فرزند خود برنامه‌های مناسب را برای این‌مدت معین انتخاب کنید.

7- برنامه‌ها باید با سن و رشد کودک مطابق باشند.

8- کودکان نباید تا پیش از رفتن به تختخواب، تلویزیون تماشا کنند. در غیر این صورت استنباط‌ها و برداشت‌های هضم نشده، در خواب به سراغشان آمده و آنها را راحت نمی‌گذارند.

9- اگر کودکان اجازه داشته باشند همراه والدین خود فیلم‌برداری کرده یا عکاسی کنند، اولین تجربیات خود را در رابطه با فیلم و صدا کسب می‌کنند.

10- بهتر است کودک با اتفاقاتی که در وسایل ارتباط جمعی می‌افتد، تنها رها نشود. هم‌نشینی بزرگ‌ترها یا دوستان، حتی در مقابل تلویزیون نیز به کودک قدرت و اطمینان می‌بخشد.

منبع : برگرفته از کتاب " کودکان چگونه بر ترس های کوچک و بزرگ خود غلبه کنند "

نویسندگان : مارکوس اشمیت ، برند کل هپ

با تغییر و تلخیص

مقالات مرتبط :

جادو گر بچه ها !!

كودكان و خشونت در تلویزیون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.