تبیان، دستیار زندگی
گروهی از کودکان از نوعی بی قراری برخوردارند و این ناآرامی را حتی از نوزادی نیز همراه خود داشته اند . بسیاری از والدین در قبال چنین کودکانی احساس استیصال داشته و با یاس و نا امیدی با فرزندشان رفتار می کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرام باش ،دنیا بی قرار توست

حمایت

گروهی از کودکان از نوعی بی قراری برخوردارند و این ناآرامی را حتی از نوزادی نیز همراه خود داشته اند . بسیاری از والدین در قبال چنین کودکانی احساس استیصال داشته و با یاس و نا امیدی با فرزندشان رفتار می کنند . و در این صورت از تحریک پذیری بالایی نیز برخوردار میشوند. غافل از آن که رفتار کودک بر رفتار پدر ومادر موثر است و رفتار پدر ومادر بر رفتار کودک. لذا یک تسلسل معیوب می تواند بی قراری کودک را تشدید کند . با علم به این قضیه باید سعی کنید مهارت های خود را برای مواجهه بهتر و نتیجه بخش تر افزایش دهید . بسیاری از چیزهایی که موجب به خواب رفتن کودکتان می شود، می تواند موجب آرامش او نیز بشود. برای سرگرمی این کودکان غرغرو، هواکش حمام را به کار بیندازید. رادیوبا پارازیت هایش را روشن کنید یا جاروبرقی و ماشین لباس شویی و ظرفشویی را به کار بیندازید.

مراجعه به متخصص ماساژ درمانی (کایروپراتیک) و معاینه و ماساژ بعضی از کودکان به ویژه آن هایی که تولد دشواری داشته اند را آرام تر می کند.

هنگام کار کردن ماشین لباسشویی شما با یک تیر دو نشان می زنید؛ چنانچه شر شر ماشین لباس شویی او را آرام نکند، نشاندن او روی صندلی مخصوصش و قرار دادن آن روی دستگاه در حال خشک کردن لباس ها، این کار را خواهد کرد و البته یکی از کارهای روزانه شما نیز انجام خواهد شد.

کودک بی قرار

هشدار

مراجعه به متخصص ماساژ درمانی (کایروپراتیک) و معاینه و ماساژ بعضی از کودکان به ویژه آن هایی که تولد دشواری داشته اند را آرام تر می کند.

از اینکه کودک را به دست دیگری بسپارید، نترسید. کودکتان خستگی و استیصال شما را درک خواهد کرد یک فرد تازه نفس ممکن است مشکل را حل کند در صورتی که به شخص دیگری دسترسی ندارید و به آخر خط رسیده اید، کودک را در جای امنی قرار دهید و به مدت کوتاهی استراحت کنید.

در صورتی که به شخص دیگری دسترسی ندارید و به آخر خط رسیده اید، کودک را در جای امنی قرار دهید و به مدت کوتاهی استراحت کنید.

هوای تازه ای تنفس کنید، از منزل بیرون بروید و کمی ورزش کنید. قدری قدم بزنید یا در حالی که کودک را در سبد مخصوص جلوی دوچرخه قرار داده اید، دوچرخه سواری کنید. حرکت ممکن است موجب آرامش کودک و ورزش موجب آرامش  شما شود. در صورت مساعد نبودن هوا، در خانه بمانید و در حالی که کودک را در آغوش دارید، با او جست و خیز کنید .

آرام کننده های دیگر

کودکتان را از جایش برداشته اید، به او غذا داده اید، آروغش را زده است، پوشکش را تعویض کرده اید، او را در پتوی مناسبی پیچیده اید، دوباره پتو را از دور او باز کرده اید، ولی هنوز هم گریه می کند. دلیلش برای شما مهم نیست و حتی خود کودک نیز ممکن است دلیلش را فراموش کرده باشد. تنها چیزی که در این حالت می خواهید، ساکت شدن اوست. لذا می توانید برایش شعر بخوانید، انواع فعالیت های خود را برای او شرح دهید ، اسباب بازی های صدادار را بیشتر به کار اندازید، او را به محیطی جدید انتقال دهید تا دیدنی ها و شنیدنی های متفاوت را تجربه کند و یا از یک نوار موزیکال شعر کودکان برایش استفاده کنید .

ترجمه جعفری – ماهنامه کودک

تنظیم و تغییر برای تبیان: کهتری

کتاب " کودکان بیش فعال" نوشته دکتر خوشابی در کتابخانه تبیان موجود است.

مقالات مرتبط

ناخن های خوردنی و آرام بخش

گشت و گذار با نی نی

هیچ وقت از من جدا نشو

انس و ارتباط ریشه دلبستگی

کودکان کتک خورده

به فرزندتان بگویید:دوستت دارم

سمی به نام آپارتمان

اختلال عشق به یکنواختی

مهد کودک مادر دوم نیست

بچه ای که نه نشنیده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.