تبیان، دستیار زندگی
زمستان با تمام زیبایی که دارد از راه می رسد و فصل سرما با خود الزاماتی را به همراه می آورد که انجام اصولی آن می تواند بر زیبایی این فصل بیافزاید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانستنی های زمستانی


زمستان با تمام زیبایی که دارد از راه می رسد و فصل سرما با خود الزاماتی را به همراه می آورد که انجام اصولی آن می تواند بر زیبایی این فصل بیافزاید.

اگر وسیله ی گرمایشی خانه ی شما شوفاژ است ...

دانستنی های زمستانی

هرگاه سیستم تأسیسات ساختمان به‌‌خوبی کار کند ولی رادیاتورها گرم نباشند، نشان دهندهء هوا گرفتن رادیاتورها می‌باشد و نیاز به هواگیری دارد.

شوفاژ یا حرارت مرکزی سیستمی است برای تولید گرما در منازل و ساختمان‌ها. در این سیستم گرمای منزل در یک محل تولید شده و توسط رادیاتورها و لوله‌ها به دیگر نقاط ساختمان منتقل می‌شود. هرگاه سیستم تأسیسات ساختمان به‌‌خوبی کار کند ولی رادیاتورها گرم نباشند، نشان دهندهء هوا گرفتن رادیاتورها می‌باشدو و نیاز به هواگیری دارد...

** با استفاده از پیچ‌گوشتی مخصوص پیچ انتهای رادیاتور را کمی باز کرده به‌طوری که خارج شدن آب به‌صورت فشرده که باعث خیس شدن اطراف گردد جلوگیری می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا کاملاً هوای داخل رادیاتور به‌طور آهسته خارج گردد.

** با مشاهدهء اولین مرحله خروج آب از رادیاتور نبایستی به این اشتباه بیفتیم که هوای داخل آن کاملاً تخلیه شده است بلکه بایستی چندین مرحله آب از رادیاتور خارج گردد تا کاملاً هوای مابین رادیاتور تخلیه گردد.

** برای جلوگیری از ریزش آب به کف ساختمان یا احیاناً فرش منزل تشتی را زیر پیچ مخصوص قرار داده تا آب‌های تخلیه شده درون آن بریزد.

** بعد از اطمینان از خارج شدن تمامی هوای داخل رادیاتور پیچ آن را محکم ببندید.

حفظ گرما و جلوگیری از هدررفتن آن در هر خانه‌ای می‌تواند نقش قابل‌توجهی در صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشد.

شیشه‌های دوجداره  به جهت داشتن هوا در حدفاصلشان، عایق خوبی برای حفظ گرما هستند

گرمای منزل در دام ابتکار شما

بد نیست بدانید با استفاده از ساده‌ترین ابزار و به خرج‌دادن کمی ابتکار، می‌توانید در فصل زمستان و با مصرف انرژی کمتر، بیشترین گرما را در منزل خود داشته باشید.  استفاده از درزگیرها به شدت توصیه می‌شود. معمولاً در بسیاری از خانه‌ها و به جهت وجود فواصل میان یراق‌آلات پنجره‌ها گرمای قابل‌توجهی از منزل خارج می‌شود، استفاده از درزگیر‌ها جلوی این هدررفتن را می‌گیرد.

دانستنی های زمستانی

کانال‌های کولر را بپوشانید:بستن دریچه کانال کولر کافی نیست چون گرمای اشباع شده در بالای اتاق به‌راحتی خارج خواهد شد. با استفاده از پوشش کاغذی و ترجیحا پلاستیکی دریچه کولر را به خوبی بپوشانید.

 پهن کردن قالیچه روی سرامیک:  البته این برای حس کردن بیشتر گرما در منزل به‌هنگام راه رفتن بر روی کف منزل است. وجود سرامیک موجب انتقال حس سرما به بدن می‌شود. پس پهن کردن قالیچه‌ای کوچک می‌تواند عایق خوبی در انتقال سرما به بدن شما باشد.

شیشه‌های دوجداره فراموش نشود:  گرچه در بسیاری از منازل استفاده از شیشه‌های دوجداره رایج شده اما هنوز هم بسیاری از افراد به آن اعتقاد ندارند. این شیشه‌ها به جهت داشتن هوا در حدفاصلشان، عایق خوبی برای حفظ گرما هستند.

فرآوری : داوودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : هنرکده / بیرتک

مطالب مرتبط :

آپارتمان کوچک خود را بزرگ کنید

خانه داری ، لذت بخش است

توصیه هایی برای کدبانوهای خانه

خانه ای پاک و سالم

لباس های ماندگار

خانه ای مصفا با حضور گل ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.