تبیان، دستیار زندگی
پارچه های ساده و متین با طرح های راه راه، نمایی شاد و پرهیجان به مبلمان و لوازم منزل می بخشند. همین خطوط ساده بر روی پارچه ها، با یک یا دو رنگ مشابه، می توانند چندین نقش و کاربرد را بر عهده گیرند و منظره ای فوق العاده بدیع به وجود آورند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه راه های زیبا

راه راه های زیبا

پارچه های ساده و متین با طرح های راه راه، نمایی شاد و پرهیجان به مبلمان و لوازم منزل می بخشند. همین خطوط ساده بر روی پارچه ها، با یک یا دو رنگ مشابه، می توانند چندین نقش و کاربرد را بر عهده گیرند و منظره ای فوق العاده بدیع به وجود آورند. یکی از این کاربردها، بزرگ تر جلوه دادن فضای اتاق است و دیگری، افزودن بر زیبایی و هیجان در محیط زندگی.

این الگو به تنهایی در اتاق هایی با رنگ های یکنواخت و سایه روشن های طبیعی، جلوه ی بیشتری پیدا می کند. مثلاً در اتاقی با پیش زمینه ی کرم بر روی دیوارها، آویختن پرده ای با راه های پهن و باریک در زمینه ی کرم و صورتی و قرمز، بسیار زیبا خواهد بود.

شما می توانید پارچه ای با راه های عمودی و قائم را در یکی از اضلاع اتاق پذیرایی یا نشیمن به کار ببرید و برای مثال پنجره را با چنین پرده ای بپوشانید. در این صورت، قرار دادن یک یا دو کوسن با طرح خطوط راه راه بر روی مبل ها نیز بسیار جلوه خواهد کرد.

دقت کنید که رنگ خطوط پارچه ی کوسن، با رنگ کوسن های ساده ای که بر روی مبل قرار داده اید، تشابه کامل داشته باشد.

پارچه های خط دار با راه های پهن و چشمگیر عمودی، بیش تر جلب توجه می کنند و تاثیر ویژه ای بر روی بزرگ نمایی دیوارها دارند و ارتفاع اتاق را بیش تر نشان می دهند.

برخلاف این حالت، هنگامی که راه های پارچه ریز و کم عرض باشد، منجر به این می شود که محیط مورد نظر برای بیننده کوچک تر جلوه کند. بنابراین، چنانچه سقف اتاقی کوتاه باشد، می توانید از پرده یا کاغذ دیواری راه راه عمودی استفاده کنید تا فضایی دلچسب و گیرا به وجود آورید.

خطوط راه راه افقی بر روی دیوار نیز باعث افزایش بزرگنمایی عرض  و مساحت اتاق می شود. در این مورد می توان از کاغذ دیواری با خط های افقی استقاده کرد، یا این که روی دیوار خطوطی به صورت نوارهای رنگی پهن  باریک، نقاشی کرد.

چنانچه بخواهید خودتان روی دیوار اتاق نقاشی کنید، لازم است از چسب های کاغذی پهن کمک بگیرید تا بتوانید خط هایی صاف و یکدست به دست آورید. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب؛ کار را از مرکز دیوار آغاز کنید. پس از این که مکان و عرض خط مورد نظرتان را تعیین کردید، به وسیله ی یک خط کش بلند و مداد روی دیوار خط بکشید، سپس بالا و پایین خط را با نوار چسب پهن بپوشانید.

توجه داشته باشید که وقتی یک رنگ کاملاً خشک شد، نوار چسب را جدا کنید و کار را به همین ترتیب ادامه دهید. اگر خطوط افقی عرض های متفاوت داشته باشند، طراحی شما بسیار زیباتر خواهد بود. ضمن این که تناسب بین رنگ خطوط و رنگ دیوار را نیز باید در نظر گیرید.

منبع : ایران آذین

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.