تبیان، دستیار زندگی
- قرار دادن شمع در کنار پنجره و در محل‌هایی که دارای روشنایی مناسب طبیعی هستند باعث کم نور شدن آن می‌گردد. بهتر است شمع را در محلی قرار دهید که نور کمی دارد تا درخشش شمع بیش‌تر نمایان شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنچه می گرید، ولی زیباست

آنچه می گرید ، ولی زیباست

- قرار دادن شمع در کنار پنجره و در محل‌هایی که دارای روشنایی مناسب طبیعی هستند باعث کم نور شدن آن می‌گردد. بهتر است شمع را در محلی قرار دهید که نور کمی دارد تا درخشش شمع بیش‌تر نمایان شود.

- ترجیحاً از یک ظرف شیشه‌ای به عنوان جاشمعی استفاده نمایید، این عمل باعث بیش‌تر شدن نور شمع شده، مدت زمان طولانی‌تری روشن می‌ماند.

- فتیله شمع باید حداقل به مقدار یک چهارم در عمق شمع قرار گرفته باشد، در زمان خرید شمع باید به این نکته توجه شود.

- شمع‌های باریکی که برای نذر استفاده می‌گردند، شمع‌هایی هستند که همیشه در دسترس بوده و گران هم نیستند، از این نوع شمع‌ها نیز می‌توانید برای دکوراسیون منزل استفاده کنید، فقط باید آن‌ها را در ظروف زیبا و لابه‌لای گل‌‌های طبیعی یا مصنوعی مخفی نمایید.

- از انواع شمع‌ها، شمع‌های شناور در آب هستند که چند منظوره بوده، می‌توان از آن‌ها هم بر سر میز شام و هم در میهمانی‌های فضای باز استفاده کرد. این دسته از شمع‌ها نسبت به دیگر انواع کثیفی ندارند و نکته ی قابل توجه جلوه ی نوری آن‌هاست که به علت وجود آب روشنایی‌شان دو چندان می‌شود. برای هر چه بیش‌تر جلوه کردن این نوع شمع‌ها بهتر است از ظروف کریستالی و شیشه‌ای استفاده نمایید که دارای تراش هستند، زیرا که باعث شکست نور و درخشش مضاعف می‌شوند.

- اگر اشک شمع در جایی چکید، نگران نباشید؛ اجازه دهید تا کاملاً خود را بگیرد و سپس با استفاده از پاکت‌های کاغذی و قهوه‌ای رنگ میوه و کمی حرارت اتو، آن را به راحتی پاک نمایید.

- اگر برای میهمانی از شمع‌های جدید استفاده می‌کنید، قبل از زمان استفاده ، آنها را یک بار روشن نمایید، تا در زمان مصرف زودتر و راحت‌تر روشن‌ شوند.

- شمع را زمانی که در حدود 5 سانتی‌متر از آن باقی مانده است از درون جاشمعی خارج نمایید، زیرا هر چه شمع کوچک‌تر شود، جدا ساختن آن نیز سخت‌تر می‌گردد.

- هنگامی که شمعی را خاموش می‌کنید، بعد از گذشت چند لحظه که فتیله ی حرارت خود را از دست داد و بدنه ی شمع هنوز گرم است، فتیله را به جای خود در مرکز شمع برگردانید تا برای نوبت‌ بعدی استفاده، شمع دود نکند.

منبع : ایران آذین

مقالات مرتبط :

طریقه ی ساخت شمع مومی  

تزئین روی بدنه شمع با پارافین رنگی                     

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.