تبیان، دستیار زندگی
برای شروع کار کمی سفیده ی تخم‌مرغ را بر روی گل‌های طبیعی می‌زنیم و بعد آن‌ها را در شکر می‌غلطانیم. 2- 1 ساعت طول می‌کشد تا این گل‌ها سفت و خشک بشوند ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل‌آرایی بر روی کیک

گل‌آرایی(7)

تصویری از یک کیک تزئین شده

قسمت اول( آشنایی با ابزار و وسایل گل‌آرایی )

قسمت دوم (گل آرایی با یخ،جعبه،شمع )    

قسمت سوم (گل‌آرایی شرقی )   

قسمت چهارم(گل‌‌آرایی ژاپنی  )

قسمت پنجم (گل‌آرایی به طرح S وباد بزنی  )

قسمت ششم(گل‌آرایی هلالی

برای شروع کار کمی سفیده ی تخم‌مرغ را بر روی گل‌های طبیعی می‌زنیم و بعد آن‌ها را در شکر می‌غلطانیم. 2- 1 ساعت طول می‌کشد تا این گل‌ها سفت و خشک بشوند .این نوع گل آرائی، نمای بسیار قشنگی از گل طبیعی و نمادی از شیرینی روی کیک دارد.

گل‌های مورد استفاده باید با رنگ کیک هماهنگی داشته باشند. لذا سعی می‌کنیم از گل‌ها و گردی‌هایی که روی کیک می‌ریزند، استفاده نکنید گردی‌های اسپاراکوس و گل‌های محکم‌تر را در تزیین بکار می‌بریم.

ابتدا گردی‌ها را در اسفنجی فرو کرده و گل‌های لیلیوم و زنبق را می‌چینیم و فضای بین گل‌ها را با آلستومریا، شیپوری و رز پر می‌کنیم. طبقه ی دوم را با گل‌های ریزتر پر می‌کنیم تا کار ظریف باشد. از گردی‌ها و پر کردنی‌هایی که ممکن است به کیک صدمه بزنند در این طبقه استفاده نمی‌شود.

می‌توانیم قبل از اینکه طبقات کیک را روی هم بگذاریم گل‌آرایی را انجام بدهیم و بعد طبقه‌بندی کیک را قرار دهیم.

این کیک برای مراسم عروسی، نامزدی و حتی تولد بسیار قشنگ و مناسب است.

برگ‌های سبز مورد استفاده را بر روی گل‌ها قرار می‌ دهیم تا به کیک لطمه وارد نشود. گل‌آرایی باید قرینه باشد.

حتی کاردی را که برای برش کیک بکار برده می‌شود با گل طبیعی تزیین می‌کنیم.

تصویری از یک کیک تزئین شده

گل بعنوان جلوه‌ای زیبا از نعمت‌های خداوند است و همواره در طول تاریخ الهام بخش هنرمندان و ادبیات غنی و کهن این مرز و بوم بوده است. از قدیم الایام کشور ما به سرزمین گل و بلبل مشهور بوده است.

فرهنگ اصیل ما ریشه در اسلام ناب محمدی دارد و در این فرهنگ است که گل مظهر زیبایی و جلوه‌ای از عظمت و قدرت خداوند است.

به همین سبب بهترین و عطر آگین‌ترین گل‌ها، گل محمدی نامیده می‌شود. چه خوب است به این واقعیت فکر کنیم که از زمان گلدان‌های عطری، اقاقی و شمعدانی‌های کنار حوض خانه‌های قدیمی تا عصر تولید و پرورش و صدور گیاهان مثل ارکیده و آنتریوم راهی طولانی طی شده است. انسان گرفتار در زندگی ماشینی آرزوی بازگشت به دامنه ی طبیعت را دارد و با آوردن بخشی از این طبیعت به خانه و کاشانه ی کوچک خویش آرزویش را برآورده می‌کند.

برای شروع گل‌آرایی باید دکور و رنگ مکانی که گل‌آرایی را در آنجا قرار می‌‌دهیم در نظر بگیریم. و مهم‌ترین مسئله قدرت دید، انتخاب و مهارت است.

انتظار روزی را داریم که انسان با طبیعت آشتی کند و گل را که نشانه ی زیبایی زندگی و تکامل است را به خانه و شهر خویش آورده و هم‌چنان پرورش دهد.

منبع:سایت هنر کده


مقالات مرتبط:

آشنایی با ابزار و وسایل گل‌آرایی

آموزش گل رز (بدون سیم)

گل های رز روبانی

آموزش درختچه بنژامین

حسن یوسف

طرز ساخت گل ستاره ای و برگ های پاپیتال از فوم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.