تبیان، دستیار زندگی
گل‌آرایی هلالی در ظرف‌های تخت و کوتاه، به شکل مستطیل، دایره، مربع و بیضی انجام می‌شود. این گل‌آرایی به شکل هلالی ماه درست می‌شود. هلال این گل‌آرایی می‌تواند از همه جهات تزیین شود برای این گل‌آرایی از ساقه ی انعطاف‌پذیر که بتوان با دست آن‌ها را کمی .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل‌آرایی هلالی

گل‌آرایی(6)

تصویری از یک حلقه گل

قسمت اول( آشنایی با ابزار و وسایل گل‌آرایی)

قسمت دوم (گل آرایی با یخ،جعبه،شمع)

قسمت سوم (گل‌آرایی شرقی)

قسمت چهارم(گل‌‌آرایی ژاپنی)

قسمت پنجم (گل‌آرایی به طرح S وباد بزنی)

معمولاً گل‌آرایی هلالی در ظرف‌های تخت و کوتاه، به شکل مستطیل، دایره، مربع و بیضی انجام می‌شود. این گل‌آرایی به شکل هلالی ماه درست می‌شود. هلال این گل‌آرایی می‌تواند از همه جهات تزیین شود برای این گل‌آرایی از ساقه ی انعطاف‌پذیر که بتوان با دست آن‌ها را کمی حالت داد استفاده می‌شود و چنانچه ساقه‌ها انعطاف نداشتند آن‌ها را با سیم پیچیده و حالت می‌دهیم.

ساقه‌های کشیده‌ی کوتاه و بلند در کار استفاده می‌شوند. بعد از مشخص شدن فرم گل‌آرایی، گل‌های اصلی و لیلیوم در مرکز طرح تزیین می‌شوند و برای اینکه قسمت وسط هلالی خیلی برجسته نباشد، از برگ‌های پهن و کوتاه استفاده می‌کنیم و ارتفاع گل‌آرایی را کوتاه در نظر می‌گیریم، و مثل بقیه‌ی گل‌آرایی‌ها هماهنگی رنگ را نیز در نظر داریم.

همچنین از گل‌های رز و ظریف که ساقه ی انعطاف‌پذیر دارند برای کامل‌تر کردن هلال گل‌آرایی استفاده می‌کنیم.

در این گل‌آرایی می‌توانیم از گل زنبق (بنفش) برای هماهنگی در رنگ استفاده کنیم که با رنگ زرد و لیمویی هارمونی خیلی قشنگی دارد. قبل از به کار بردن زنبق در گل‌آرایی بهتر است برگ‌های اضافی انتهای ساقه ی‌ آن را برداریم زیرا سخت در اسفنج فرو می‌روند.

به دلیل ظریف بودن لیلیوم پرهای ریخته شده‌ی آن را با چسب ترمیم می‌کنیم و سپس گل لیلیوم ترمیم شده را در کپسول آب قرار می‌دهیم. و چوب کپسول فضای زیادی را در اسفنج می‌گیرد ابتدا ساقه‌ گلی را دور کپسول پیچیده و سپس آن را در اسفنج فرو می‌بریم.

برای اینکه هلال گل‌آرایی را کامل کنیم ،غنچه‌های زیادی بکار می‌بریم و نیز فضای خالی هلالی را با گل‌های آلستومریا پرمی‌کنیم.

گل‌آرایی هلالی یک گل‌آرایی غیرقرینه و آسان است و بهتر است از گل‌های ارکیده، آنتریوم، لیلیوم، صدتومانی و پُرکننده‌هایی مانند آلستومریا و لیسانتیوس استفاده بنماییم. گل‌های کشیده با ساقه‌های نرم در هلال گل قرار می‌گیرند.

این گل‌آرایی برای گوشه‌ی میز شام و غذاخوری و یا در قسمت عقب رفتگی پنجره‌ها زیبا و قشنگ است. همچنین این گل‌آرایی بر روی ستون فوق‌العاده زیبا و قشنگ خواهد بود.

منبع:سایت هنر کده


مقالات مرتبط:

آموزش گل رز (بدون سیم)

گل های رز روبانی

آموزش درختچه بنژامین

طرز ساخت گل ستاره ای و برگ های پاپیتال از فوم

حسن یوسف

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.