تبیان، دستیار زندگی
گل یکی از زیباترین و لطیف‌ترین مخلوقات خداوند است. گل‌ بهترین هدیه برای اثبات صمیمیت و دوستی و وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط بین افراد است. در مقالات گذشته از گل به عنوان وسیله‌ای برای تزیین و ایجاد زیبایی در محیط اطراف نام بردیم. ولی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل آرائی برای مجالس سوگواری

گل‌آرایی(8)

لینک مقالات گذشته :

قسمت اول( آشنایی با ابزار و وسایل گل‌آرایی)

قسمت دوم (گل آرایی با یخ،جعبه،شمع)

قسمت سوم (گل‌آرایی شرقی)

قسمت چهارم(گل‌‌آرایی ژاپنی)

قسمت پنجم (گل‌آرایی به طرح S وباد بزنی)

قسمت ششم(گل‌آرایی هلالی)

قسمت هفتم (گل‌آرایی بر روی کیک)

گل یکی از زیباترین و لطیف‌ترین مخلوقات خداوند است. گل‌ بهترین هدیه برای اثبات صمیمیت و دوستی و وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط بین افراد است. در مقالات گذشته از گل به عنوان وسیله‌ای برای تزیین و ایجاد زیبایی در محیط اطراف نام بردیم. ولی شرایطی در زندگی انسان به وجود می‌آید که گل‌آرایی می‌تواند هم درد و همدل انسان در غم‌هایش باشد و نقش خودش را به عنوان وسیله‌ای برای ابراز همدردی ایفا کند.

معمولاً گل‌هایی که برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرند به رنگ سفید هستند. گلایل، داودی، شیپوری، زنبق و میخک سفید همگی مناسب می‌باشند. گل‌های سفید نشانه ی آرامش و صلح هستند و وقتی که انسان غمی دارد نیاز به آرامش دارد، لذا از چنین گل‌هایی برای مراسم سوگواری استفاده می‌کنند. از شمع سفید یا سیاه و روبان سیاه برای کامل کردن کار گل‌آرایی نیز استفاده می‌شود.

در مراسم سوگواری می‌توانیم از گل‌های شاخه‌ای به عنوان دسته استفاده کنیم. مثلاً 4 شاخه گل شیپوری را روبان سیاه بسته به صورت یک دسته گل تزیین می‌کنیم. البته اگر مراسم در جایی باشد که گلدان یا وسیله ی دیگری در اختیار نباشد، بهتر است این شاخه‌ها را در سبدهای کوچک یا به صورت تاج گل تهیه کرد.

همچنین پایه‌ای که جا شمعی دارد برای گل‌آرایی آماده می‌کنیم. این گل‌آرایی را به شکل بادبزنی درست می‌کنیم. برای شروع کار از گل‌های داودی در وسط کار به کار می‌بریم و حالت بادبزن بودن گل‌آرایی را درست می‌کنیم. گل‌های ایستاده را در وسط و گل‌های کنار را با زاویه ی 45درجه بکار می‌بریم. باید طوری گل‌آرایی کنیم که کشیدگی کار مشخص باشد. فاصله ی بین گل‌ها را با گل‌های کوتاهتر و نیز برگ‌های شمشاد و بامبو پر می‌کنیم.

می‌توان جا شمعی‌های کوچک درست کنیم و روی میزهای کوچکی که در منزل یا جاهایی که مراسم سوگواری برگزار است قرار دهیم.

در این گل‌آرایی می‌توان فقط از گل‌های گلایول استفاده کرد. البته گل‌های مریم و شب‌بو را می‌توان استفاده کرد. گل‌آرایی‌های بزرگ برای در ورودی مساجد و یا تالارهایی که مراسم سوگواری در آنجا برگزار می‌شود مناسب هستند. به خاطر داشته باشید که همیشه بعد از انجام گل‌آرایی اسفنج را کاملاً آب دهید، زیرا در این مرحله گل‌ها نیاز زیادی به آب دارند.

توجه داشته باشید که در این گل‌آرایی از شمع‌های دودزا یا آتش‌گیر استفاده نکنید. بلکه شمع‌های بدون اشک و خوب به کار برید. همچنین در این گل‌آرایی از شمع سفید و روبان سیاه در قسمت مرکزی کار استفاده کنید.

منبع:سایت هنرکده

مقالات مرتبط:

آموزش گل رز (بدون سیم)

گل های رز روبانی

آموزش درختچه بنژامین

حسن یوسف

طرز ساخت گل ستاره ای و برگ های پاپیتال از فوم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.