تبیان، دستیار زندگی
شمع گل آرائی (2) برای خواندن مقالات زیر اینجا را کلیک کنید . از دو کاسه ی هم شکل که یکی از آنها بزرگ‌تر از دیگری است استفاده کنید. کاسه ی بزرگ‌تر با آبی که کمی رنگ به آن اضافه کرده‌اید تا نصفه پر کنید. کاسه ی کوچک‌تر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل آرایی با یخ،جعبه،شمع

گل آرائی (2)


برای خواندن مقالات زیراینجارا کلیک کنید .

از دو کاسه ی هم شکل که یکی از آنها بزرگ‌تر از دیگری است استفاده کنید. کاسه ی بزرگ‌تر با آبی که کمی رنگ به آن اضافه کرده‌اید تا نصفه پر کنید. کاسه ی کوچک‌تر را داخل آن گذاشته و چسب یا شیء سنگین آن را به سطح بالایی ظرف بزرگ‌تر برسانید. لبه‌های آن را هم سطح کنید، سپس شاخه‌های گل‌های بهاری را کوتاه کرده و داخل جداره بین دو کاسه در داخل آب بگذارید. می‌توانید از میوه‌های موجود نیز استفاده کنید. سپس کاسه‌های خود را به مدت 8 ساعت در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببندد. برای جدا کردن کاسه‌ها از هم در داخل ظرف کوچکتر کمی آب سرد بریزید. پس از جدا شدن ظرف از یخ، کاسه ی بزرگ‌تر را داخل آب سرد (آب‌ گرم هرگز) بگذارید تا آن هم از یخ جدا شود. سپس کاسه ی یخی خود را داخل بشقابی گذاشته و روی میز خود بگذارید و تا آب شدن آن از زیبائی‌اش لذت ببرید.

هم‌چنین می‌توانید از روش زیر استفاده کرده و گل‌های پامچال و سنبل را که هدیه گرفته‌اید به‌صورت زیبایی کنار هم قرار دهید، از جعبه‌ای که در خانه دارید استفاده کنید. داخل آن را طوری با کیسه زباله بپوشانید که دیده نشود. سپس گل‌هایی را که با گلدان هدیه گرفته‌اید با همان گلدان دارای خاک بگذارید داخل جعبه و دور آن را با گل‌های شاخه‌ای و بر‌گ‌های تزئینی بپوشانید، البته برای محکم کردن گل‌های شاخه‌ای باید از اسنفجی که در داخل جعبه تعبیه شده استفاده کرد، شما می‌توانید از جعبه ی میوه هم استفاده کنید و دور آن را با مقوا، کاغذ کادو یا کارتن بپوشانید و روی آن را نقاشی یا تزیین کنید.

شمع، یکی دیگر از زیبایی‌های سفره ی هفت‌سین را می‌توانید به روش زیر تزئین کرده و با دیگر اجزاء هفت‌سین خود هماهنگ کنید:

از یک سبد مستطیل شکل استفاده کنید (معمولاً در هر خانه‌ای این نوع سبد وجود دارد. می‌توانید از هر نوع سبدی که دیواره ی صاف دارد استفاده کنید) شمع‌های پهن به رنگ‌های گوناگون و اندازه‌های مختلف را روی اسفنجی که داخل سبد گذاشته‌اید فرو کنید. مقداری گردو و فندق با پوست، حتی مقداری ادویه مانند دارچین و هل آسیاب نشده را نیز می‌توانید بسته به رنگ سفره ی هفت‌سین و شمع‌هائی که استفاده می‌کنید با اسپری یا رنگ روغن رنگ کنید. استفاده از گل‌های زیبای بهاری در سبد شمع‌تان زیبایی خاصی به هفت‌سین خواهد بخشید. اجزاء تزیینی را به‌صورت خطی یا ردیفی بچینید.

عمر گل‌های بهاری کوتاه است ولی با نگهداری صحیح می‌توان عمر آنها را کمی طولانی‌تر کرد. در صورت هدیه گرفتن گل‌هایی مانند سینری، پامچال، لاله و سنبل در خاک، آنها را در جائی خنک و سایه نگه داشته و هر روز کمی آب به آنها بدهید.

گل‌های شاخه‌ای را نیز باید در جای خنک و سایه نگهداری و هر روز آب آنها را عوض کرد، برای طولانی‌تر شدن عمر گل‌های شاخه‌ای به آب آن یک تا دو قطره جوهر نمک بیافزائید، این کار باعث می‌شود که آب و ساقه ی گل فاسد نشود و بو نگیرد که همین امر باعث طولانی‌تر شدن عمر گل می‌شود.

ادامه دارد...

منبع:سایت هنرکده


مقالات مرتبط:

آموزش گل رز (بدون سیم)

گل های رز روبانی

حسن یوسف

طرز ساخت گل ستاره ای و برگ های پاپیتال از فوم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.