تبیان، دستیار زندگی
یکی از ارکان مهم برای رسیدن به زیبایی و طراوت در محیط خانه، گلدان‌های گل طبیعی هستند که افزون بر عطر‌افشانی و جلوه ی بصری، عنصر رنگ را نیز در فضای داخلی منزل به ارمغان می‌آورند. هماهنگ کردن گلدان و گل‌های رنگ به رنگ درون آن با عناصر و لوازم آرایه‌ای اتاق،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل آرائی با طعم میوه

گل آرائی با طعم میوه

یکی از ارکان مهم برای رسیدن به زیبایی و طراوت در محیط خانه، گلدان‌های گل طبیعی هستند که افزون بر عطر‌افشانی و جلوه ی بصری، عنصر رنگ را نیز در فضای داخلی منزل به ارمغان می‌آورند. هماهنگ کردن گلدان و گل‌های رنگ به رنگ درون آن با عناصر و لوازم آرایه‌ای اتاق، می‌تواند نشان‌دهنده ی سلیقه ی تحسین برانگیز صاحب‌خانه باشد. انتخاب گلدان مناسب با هر دسته ‌گل را فراموش نفرمایید. گلدان یا ظرفی که خود ارزشمند باشد، با قرار دادن یک یا دو شاخه‌ گل نیز جلوه‌ای بی‌نظیر می‌یابد.

می توان از میوه هادر کنار گل‌های زیبا استفاده کرد؛ طرحی خلاقانه که بی‌شک موجب غافلگیری اطرافیان‌‌تان خواهد شد. برای مثال گیلاس‌های قرمز که بسیار خوش آب و رنگ هستند، چنانچه در کنار گل‌های فصل و در ظرفی قشنگ قرار گیرند، ترکیبی عالی و بی‌نظیر ارائه می‌دهند.

در این مقاله طرز ساختن گلدانی با گل و میوه را آموزش می دهیم:

آنچه نیاز دارید:

یک شاخه ارکیده سفید

چند شاخه ارکیده سیمبیدیوم

شاخه‌هایی از علف‌های سبز خودرو

مقداری گیلاس قرمز

گلدان پایه‌بلند سفالی یا پلاستیکی

سیم فلزی

اسفنج گل‌آرایی

مقداری خزه

طرز ساخت:

گلدان را با اسنفج گل‌آرایی پر کرده، روی آن را با خزه ی زیاد بپوشانید. شاخه ارکیده سفید را در مرکز گلدان قرار دهید، طوری که امتداد آن بیرون ظرف و رو به پایین باشد. شاخه‌های سیمبیدیوم را کوتاه کرده، همراه با علف‌های سبز در اسفنج فرو کنید و به آن‌ها شکل دهید. دم گیلاس‌ها را به صورت دوتایی با سیم فلزی به هم ببندید و سیم را در ردیف پایین، زیر گل‌ها در اسنفج فشار دهید. مراقب باشید که سیم‌های فلزی را کاملاً مخفی کنید.

ترکیب رنگی متفاوتی به کار ببرید؛ به این ترتیب که از شاخه‌های گل سیمبیدیوم سفید و زرد در کنار یکدیگر استفاده کنید و گیلاس‌هایی که به سیم فلزی متصل شده‌اند، لابه‌لای گل‌ها جلوه‌گری ‌کنند. در این ترکیب  از گیلاس سفید نیز می‌توان استفاده کرد.

ظرفی پایه‌دار و نقره‌ای رنگ، مانند قندان را انتخاب کنید و بخش بلورین آن را کنار بگذارید. یک گل رز صورتی بزرگ را با کاسبرگ آن درون ظرف قرار دهید طوری که خود گل شکل یک پیاله را پیدا کند. اگر لازم بود مرکز گل را با فشار ملایم دست باز‌تر نموده، درون آن را با گیلاس‌های سالم و تازه پر کنید. در آخر، یک شاخه ارکیده سیمبیدیوم سفید نیز بر روی گیلاس‌ها بگذارید. این طرح زیبا برای پذیرایی از مهمانان عصرانه، در فضای باز یا در محیط خانه، بسیار مناسب است و از خوش سلیقگی شما حکایت دارد.

منبع : ایران آذین

مقالات مرتبط :

تزیین ظرف با گل های خشک                        

ساخت حلقه‌هایی با گل خشک                  

گل‌آرایی هلالی            

آموزش درختچه بنژامین         

گل های رز روبانی           

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.