تبیان، دستیار زندگی
اینجا نمایشگاه لوازم ازدواج و خوشبختی است.هرآنچه برای انتخاب همسر و استمرار زندگی به آن احتیاج دارید..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زوج خوشبخت نمایشگاهی

نمایشگاه

نمایشگاه زوج خوشبخت ایرانی از تاریخ 28 آبان تا 3 آذر ماه در محل نمایشگاه های دائمی برگزار بود. بخش خانواده ی تبیان برای اطلاع دقیق تر شما کاربران عزیزی که فرصت رفتن به نمایشگاه را نداشتید گزارشی تهیه کرده است:

درب ورودی نمایشگاه  با طاق نصرتی از بادکنک های رنگی تزئین شده بود که نامربوط به موضوع نمایشگاه  و جشن ازدواج نبود.وارد سالن که می شدی غرفه های گوناگونی را می دیدی ، از گروه ها ، مجلات ،خیریه ها و خلاصه هر کسی که به نوعی فعالیتی مرتبط با ازدواج دارد. از انتخاب همسر گرفته تا بعد از ازدواج.

نمایشگاه

حال و هوای افرادی که برای بازدید آمده بودند هم جالب بود. زوج های جوانی که در کنار هم از غرفه ها دیدن می کردند،عکس می گرفتند ،با مشاوران صحبت می کردند و دختر وپسر های دم بختی که در کاتالوگ ها و کتاب های موجود به دنبال راهی برای یافتن همسری مناسب می گشتند.

نمایشگاه

این نمایشگاه که برای اولین بار به منظور پررنگ سازی فرهنگ ازدواج صورت گرفته بود ، در گوشه گوشه اش جملاتی در باره ی انتخاب مناسب همسر ، راههای آشنایی،تفاهم در خانواده و .. به چشم می خورد.بروشورهای موسساتی که وابسته به کانون ازدواج آسان جوانان بوده و در خرید جهیزیه و گرفتن جشن به متقاضیان کمک می کنند.

نمایشگاه

صدای گروهی که در انتهای سالن در حال اجرای حرکات محلی  بودند ، خود شور وشوقی در بازدید کنندگان ایجاد می کرد. از بخشی از سالن که گلها و گلدان های طبیعی گذاشته بودند ،تا انواع مختلف سفره ی عقد و همچنین کالسکه و ماشین های گل زده و البته افرادی که با لباس های مناطق مختلف کشور در سالن تردد می کردند ،همگی شور وشوق جشن ازدواج را تداعی می کرد.

نمایشگاه

بخشی از نمایشگاه اختصاص داده شده بود به کارشناسان این حوزه که برای علاقه مندان سخنرانی می کردند و در کنار آن مشاورینی که به متقاضیان مشاوره می دادند.از غرفه های مختلف دیدن کردیم و با نهادهایی در زمینه ی ازدواج آسان آشنا شدیم و برنامه های جالبی برایتان داریم که البته به وقتش اعلام می کنیم.

نمایشگاه

یکی از غرفه ها که محصولات فرهنگی مناسبی در زمینه ی ازدواج داشت ، موسسه ی شفا به معنی شبکه ی فعالین ازدواج بود. مدیر عامل این شبکه آقای مهدی کلانتری بودند که توضیح مفصلی در باره ی شبکه و فعالیتشان دادند.

این مجموعه امسال تشکل برتر در حوزه ی ازدواج در کشور شناخته شده بود ، با شعار ازدواج بهنگام ،آگاهانه ، آسان و پایدار راه اندازی شده و هدفش بالا بردن عدد ازدواج و پائین آوردن عدد طلاق در کشور است . به گفته ی آقای کلانتری همانطور که در اول انقلاب به خاطر نرخ بالای بیسوادی امام دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را دادند . امروز به خاطر رفع این مشکل دیگر نیازی به ادامه نیست و مدارس می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد ، امروزه با توجه به رقم بالای مجردهایی که در سن ازدواج قرار دارند و همچنین تعدادی که هر ساله به آنها اضافه می شوند و برای اینکه  نرخ ازدواج که به این میزان نیست ، باید برای رفع این بحران نهضتی راه اندازی شود و ادامه یابد تا رفع مشکل .

نمایشگاه

در بین بازدید کنندگان از این نمایشگاه کوچولو های محترمی هم بودند که با خانواده آمده و در کالسکه چرت می زدند، اما مدرسه ی دخترانه ای که دانش آموزان دبستانی خود را برای بازدید از نمایشگاه زوج های خوشبخت آورده بود ، باعث تعجب ما شد که سن ازدواج برخلاف آمار ها چقدر پائین آمده!

نمایشگاه

بعد از اتمام نمایشگاه وارد فضای بازی می شدیم که از ماشین های گل زده ی قدیمی تا نو و کالسکه با اسب آماده به حرکت وجود داشت.و از آنجا به سمت غرفه ی دیگری رفتیم که لوازم جهیزیه (ظرف ،سرویس خواب،فرش و..)با قیمت های مناسب تر و به اصطلاح تخفیف ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته بود.حتی نمایندگی یکی از هتل ها ی کیش ، از تخفیف ویژه به زوج های جوان با ارائه ی سند ازدواج خبر ،می داد. تخفیف 50 درصدی به مناسبت ماه عسل!

این نمایشگاه قطعا کاستی هایی داشت اما نقاط قوت او بیشتر بوده و نقطه ی شروع خوبی در جهت فرهنگ سازی ازدواج مناسب و پایدار برای جوانان ایران زمین بود.

اما یکی از حاشیه های نمایشگاه دستفروشان اطراف آن بودند که از سفره و لباس و عروسک تا فیلم های سینمای هالیوود بدون سانسور را در اختیار عموم قرار می دادند و جالب اینجاست که این فیلم ها با عکس های نامناسب به راحتی و بدون هیچ مشکلی در کنار درب ورودی نمایشگاه به چشم می خورد.

تصاویر جشنواره زوج های خوشبخت

گروه خانواده ی سایت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.