تبیان، دستیار زندگی
اگر قصد دارید جنبه خصوصی حریم خانه خود را حفظ كنید و نگذارید فضای داخل از بیرون دید داشته باشد یا اینكه می‌خواهید یك منظره ناخوشایند را از نظرها مخفی نگه‌دارید و در عین حال تمایل دارید از نور طبیعی نیز بهره‌مند شوید، توصیه می‌كنیم از پرده‌های شبكه‌ای استف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوششی برای مکان های خصوصی

پرده پشت دری

اكثر خانه‌های آپارتمانی دارای پنجره‌ها یا بالكن‌های مشرف به یكدیگر هستند و از این رو،‌ ساكنان خانه مجبورند با انواع پوشش‌ها حریم خصوصی منزل خود را حفظ كنند. كارشناسان دكور كه معتقدند باید همه اجزای خانه به زیبایی دركنار یكدیگر قرار گیرند تا هارمونی كلی در فضا رعایت شود، برای شما ایده‌هایی دارند كه كمك می‌كند پوشش‌های مناسب طرح دكوراسیون برای چنین بازشوهایی تهیه كنید.

اگر قصد دارید جنبه خصوصی حریم خانه خود را حفظ كنید و نگذارید فضای داخل از بیرون دید داشته باشد یا اینكه می‌خواهید یك منظره ناخوشایند را از نظرها مخفی نگه‌دارید و در عین حال تمایل دارید از نور طبیعی نیز بهره‌مند شوید، توصیه می‌كنیم از پرده‌های شبكه‌ای استفاده كنید. البته پارچه‌های نازك از قبیل پارچه‌های حریر یا تافته با طرح و رنگ‌های زیبا نیز برای پرده بسیار مناسب است؛ زیرا این پارچه‌ها در عین زیبایی، به خوبی نور را از خود عبور می‌دهند و پارچه تافته مانع مناسبی برای دید از بیرون نیز به شمار می‌آید. دقت داشته باشید رنگی كه برای پارچه پرده‌ای انتخاب می‌كنید بر رنگ نور خورشیدی كه وارد اتاق می‌شود تاثیر می‌گذارد و اگر انتخاب شما صحیح باشد، می‌تواند جلوه بسیار زیبایی را خلق كند.

اگر در حال حاضر پنجره‌های شما دارای شیشه‌های ساده و معمولی هستند، نیازی به تعویض آنها نیست،‌ تنها كافی‌ست از برچسب‌های مشجر كننده استفاده كنید

پرده و پشت‌دری

پرده یكی از بهترین راه حل‌ها برای حفظ حریم خصوصی است. پرده‌های كركره‌ای امروزه در جنس‌های گوناگون از قیبل چوبی، پلاستیكی، فلزی و در رنگ‌ها و پهنای گوناگون در بازار موجود است. از ویژگی‌های خوب پرده‌های كركره‌ای این است كه شما می‌توانید با تنظیم مقدار باز و بسته بودن برش‌های آن، میزان نور ورودی را به اتاق تنظیم كنید. تنها خصوصیت بدی كه این نوع پرده‌ها دارند، دشواری نظافت و تمیز كردن آنهاست.

پرده

امروزه انواع جدید پرده‌كركره‌ها از جنس پارچه یا بامبو به بازار آمده است كه علاوه بر پوشاندن مناظر ناخوشایند، به دلیل داشتن نمایی زیبا، باعث زیباترشدن دكوراسیون اتاق می‌شود. كركره‌ها به دو صورت عمودی و افقی هستند كه نوع عمودی آن‌ها لووردراپه نامیده می‌شود و هر دو مدل ذكر شده قابلیت تنظیم میزان باز و بسته بودن را دارند.

پرده‌های پشت‌دری كه بر روی خود پنجره قرار می‌گیرند، اغلب در قسمت پایین پنجره نصب می‌شوند؛ در چنین حالتی نور به آسانی می‌تواند از شیشه بالای پنجره به داخل وارد شود. ارتفاع پرده پشت‌دری نیز بستگی به سلیقه شما و ارتفاع منظره‌ای دارد كه قصد دارید آن را از نظرها بپوشانید. در نتیجه ارتفاع پرده پشت‌دری هم می‌تواند كوتاه و هم بلند باشد و هیچ قانون ثابتی برای آن وجود ندارد.

شیشه

حفاظ‌هایی كه روی شیشه نصب می‌شود تا با ایجاد موانع بصری دید از بیرون را كاهش دهد، یكی از راه‌حل‌هایی‌ است كه نمای خوبی به فضا می‌دهد اما باعث دشواری در باز و بسته‌شدن پنجره می‌شود. بنابراین از به كار بردن این روش برای پنجره‌هایی كه قرار است زیاد باز و بسته شود، استفاده نكنید. این حفاظ‌ها به خوبی قادرند منظره ناخوشایند بیرون را بپوشانند اما نمی‌توانند جلوی ورود نور را به داخل بگیرند.

از ویژگی‌های خوب پرده‌های كركره‌ای این است كه شما می‌توانید با تنظیم مقدار باز و بسته بودن برش‌های آن، میزان نور ورودی را به اتاق تنظیم كنید.

شیشه‌های مشجر نیز یكی از بهترین پیشنهادها برای حفظ حریم داخل و پنهان كردن یك منظره ناخوشایند است. اگر در حال حاضر پنجره‌های شما دارای شیشه‌های ساده و معمولی هستند، نیازی به تعویض آنها نیست،‌ تنها كافی‌ست از برچسب‌های مشجر كننده استفاده كنید و با چسباندن آنها روی شیشه،‌ به مقصود خود دست یابید. برای زیباتر شدن جلوه كار و نیز بیشتر شدن مقدار نور ورودی به داخل، می‌توانید قبل از چسباندن، اشكال و الگوهایی را از داخل طرح برچسب‌ها ببرید.

شیشه‌های رنگی و طرح‌دار نیز از دیگر روش‌های پوشاندن پنجره‌هاست كه جنبه هنری نیز دارد و كاملا سلیقه‌ای است. با استفاده از این روش، علاوه بر حفظ حریم داخل و پوشاندن نمای بیرونی، جلوه‌ای شاد و زیبا به چیدمان اتاق می‌دهید.

نكته: درست است كه قصد شما پوشاندن مناظر ناخوشایند بیرون است، اما نباید برای این كار راه ورود نور خورشید را به داخل مسدود كرده و خود و خانه‌تان را از این نعمت بی‌نصیب كنید.

طرح هایی از" آن موریس" طراح داخلی و دکوراتیو

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان : کهتری

اگر می خواهید مناظر زیبایی را در مقابل پنجره های اتاق خود داشته باشید هنر باغبانی  را در بخش فیلم و انیمیشن ببینید.

مقالات مرتبط

بزرگی خانه با کمک رنگ ها 

کارخانه تولید آرامش

ظرافت های هنر مندانه  

کاربرد دیگر آینه 

نیم قدم های دکوری 

چگونه انتخاب کنیم

قاعده ای بی قانون  

هنری نورانی بیاموزید   

راه راه و شطرنجی ، اما زیبا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.