تبیان، دستیار زندگی
خبری کوتاه درباره نصب تندیس فلزی ابن سینا در پارک بهجت آباد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابل توجه دزدان مجسمه های تهران

تندیس

با وجود پیدا نشدن سارقان مجسمه‌ های برنزی تهران، ‌رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی، از نصب مجسمه "ابن سینا " از جنس برنز خبر داد كه امروز در پارك بهجت ‌آباد نصب می‌ شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، 14 مجسمه شهر تهران كه همه از جنس برنز بودند، در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری از سطح شهر تهران سرقت شدند و پس از گذشت 4 ماه از این سرقت‌ ها، تاكنون تلاش پلیس برای یافتن سرنخ‌ ها و سارقان این آثار به جایی نرسیده است، شهرداری تهران هم تصمیم گرفته بود روند ساخت و نصب مجسمه ‌های برنزی را ابتدا متوقف كند و بعد آثاری را از جنس فایبرگلاس جایگزین آثار سرقت شده كند و بعد از شناسایی و دستگیری سارقان، همان آثار را از جنس برنز به خالقان آثار سرقت شده سفارش دهد تا جایگزین مجسمه‌های ربوده شده كند.

بر اساس این گزارش، تاكنون 7 مجسمه از جنس فایبرگلاس جایگزین 7 مجسمه سرقت شده تهران شده ‌اند ولی با وجود پیدا نشدن سارقان، امروز قرار است مجسمه‌ «ابن سینا» از جنس برنز جایگزین اثر سرقت شده قبلی شود.

سیدمجتبی موسوی، رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران، در این باره توضیح داد: تاكنون هفت مجسمه از جنس فایبرگلاس را جایگزین مجسمه ‌های سرقت شده كرده‌ ایم و امروز نیز هشتمین اثر جایگزین خواهد شد كه این اثر از جنس برنز است.

تاكنون 7 مجسمه از جنس فایبرگلاس جایگزین 7 مجسمه سرقت شده تهران شده ‌اند ولی با وجود پیدا نشدن سارقان، امروز قرار است مجسمه‌ «ابن سینا» از جنس برنز جایگزین اثر سرقت شده قبلی شود.

وی افزود: كار ساخت و نصب مجسمه‌ های برنزی را از سر گرفته ‌ایم و از سوی شهرداری تهران و نیروی انتظامی بر محافظت و امنیت بیشتر آثار هنری سطح شهر تأكید بیشتری صورت گرفته است و همچنین مردم نیز نسبت به این آثار حساسیت بیشتری پیدا كرده ‌اند كه امیدواریم با این مراقبت ‌ها، دیگر شاهد تكرار سرقت آثار هنری سطح شهر نباشیم.

وی تصریح كرد: كار ساخت و نصب مجسمه‌ های برنزی، كاری است كه باید انجام شود و نمی ‌توان این روند را متوقف كرد.

موسوی همچنین از ساخت مجسمه «شریعتی» به عنوان نهمین مجسمه ‌ای خبر داد كه جایگزین اثر سرقت شده شریعتی خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس

گروه هنر تبیان.