تبیان، دستیار زندگی
علی شجاعی صائین مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: همایش «تعامل شاعران ایران و جهان» بعد از ظهر روز 28 فروردین و با حضور شاعران ایرانی و حدود 50 تن از شاعران از کشورهای مختلف جهان در تالار وحدت تهران ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات همایش شاعران ایران و جهان اعلام شد

همایش شاعران ایران و جهان

همایش "تعامل شاعران ایران و جهان" با حضور شاعران ایرانی و 50 شاعر خارجی از 28 فروردین تا اول اردیبهشت در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز برگزار می‌شود.
همایش شاعران ایران و جهان

علی شجاعی صائین مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: همایش «تعامل شاعران ایران و جهان» بعد از ظهر روز 28 فروردین و با حضور شاعران ایرانی و حدود 50 تن از شاعران از کشورهای مختلف جهان در تالار وحدت تهران افتتاح می‌شود.

پیش از این 25 فروردین (روز بزرگداشت عطار نیشابوری) به عنوان روز آغاز این همایش تعیین و اعلام شده بود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب افزود: روز بعد از افتتاحیه (29 فروردین) میهمانان همایش به اصفهان سفر می‌کنند و در آنجا شب شعری برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از آن برنامه در سفری دو روزه به شیراز برنامه‌های همایش با برگزاری سه شب شعر و برنامه‌های دیگر در حافظیه، سعدیه و یکی دیگر از مراکز فرهنگی این شهر پی گرفته می‌شود و مراسم اختتامیه آن هم بعد از ظهر اول اردیبهشت (روز بزرگداشت سعدی) در شیراز برگزار خواهد شد.

به گفته علی شجاعی صائین در میان مهمانان خارجی این همایش، علاوه بر شاعران، تنی چند از روزنامه‌نگاران و منتقدین ادبی از پنج قاره مختلف حضور خواهند داشت.

مدیرعامل خانه کتاب همچنین از انتشار کتابی در معرفی شعر معاصر ایران همزمان با همایش «تعامل شاعران ایران و جهان» خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان «دریچه ای به باغ شعر ایرانی» شامل آثاری از 33 شاعر معاصر کشورمان است که با دو زبان فارسی و انگلیسی در ایام همایش میان مهمانان توزیع می‌شود.

بر اساس این گزارش مراسم افتتاحیه همایش شاعران ایران و جهان روز 28 فروردین با حضور سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. شاعرانی از کشورهای آلبانی، آذربایجان، اردن، ارمنستان، افغانستان، اندونزی، اروگوئه، بنگلادش، پاکستان، پرو، تاجیکستان، ترکیه، تونس، چین، روسیه، رمانی، سریلانکا، سنگال، سودان، سوریه، سروستان، دانمارک، لبنان، فلیپین، قزاقستان، قطر، کالمیکیا، عمان، عراق، هندوستان، هلند و یونان در این همایش شرکت می‌کنند.

تهیه و تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی - بخش ادبیات تبیان