تبیان، دستیار زندگی
كوریو ممكن است نتواند مانند انسانها با سرعت جلوی چشمان شما بدود اما برای شركت سونی این روبات انسان نما ، روباتی معمولی است كه می تواند به آهستگی با قدمهای بلند بدود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ربات دونده

"كوریو" ممكن است نتواند مانند انسانها با سرعت، جلوی چشمان شما بدود اما از نظر شركت سونی این ربات انسان نما ، رباتی معمولی است كه می تواند به آهستگی با قدمهای بلند بدود .

ربات robot , robotic

به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری موج، شركت سونی بزرگترین غول الكترونیكی و سرگرمی سیستم اولین ربات دونده جهان را توسعه داده. بر اساس این گزارش توشی دفری ، نایب رئیس هیات مدیره سونی در كنفرانس خبری این شركت گفت: "تمام سازمانهای پژوهشی و دانشگاههای سراسر جهان درباره تهیه یك ربات دونده تحقیق و و پژوهش انجام دادند و ما خوشحالیم كه اعلام كنیم ما برای اولین بار این كار را انجام دادیم ." وی افزود : كوریوی كوچولوی صیقلی كه قبل از اعلام سونی او را به نام پروژه SDR می شناختند و می توانست به روانی حركت كرده و حركات موزون انجام دهد ، در حال حاضر می تواند با سرعت 15 یارد در دقیقه مانند یك كودك بدود . وی تصریح كرد : اگر 23 اینچ قد و 15 پوند وزن اندازه یك انسان باشد ، ما باید بگوییم كه این ربات شبه انسان می تواند 5/1 مایل در ساعت راه برود .

بنابر گفته شركت سونی این پروژه بزرگ تكنولوژیكی دو پای خود را برای دویدن بلند می كند در حالیكه رباتهای شبه انسان قبلی مانند تمام رباتها در تمام طول راه رفتن دو پای خود را باید بر زمین می گذاشتند و نمی توانستند پای خود را از زمین بلند كنند .

توشی دفری اضافه كرد ، دیگر توانایی نسخه جدید كوریو شامل انگشتان پیشرفته اوست كه به او اجازه می دهد مثل یك پرتاب كننده توپ بیسبال بچرخد و یك توپ سبك را به اندازه 3 تا 4 یارد پرتاب كند و مانند یك باد بزن در هنگام بچرخد وی همچنین در پایان افزود ، رباتهای سونی بیشتر جنبه سرگرمی دارند و این پروژه نیز یكی از رباتهای سرگرم كننده سونی است كه با موفقیت روبرو شده است .

تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی