تبیان، دستیار زندگی
برج دُبِی آسمانخراشی است که در حال ساخت در شهر دبی در امارات متحدهٔ عربی است و اکنون عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلندترین ساختمان دنیا

برج دُبِی آسمانخراشی است که  در حال ساخت در شهر دبی در امارات متحدهٔ عربی است و اکنون عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است.

برج دبی

این برج دارای بیش از ۱۶۰ طبقه خواهد بود، و ۸۱۸ متر ارتفاع خواهد داشت. هرچند اکنون برج دیگری با نام البرج در منطقهٔ جبل‌علی دبی در مراحل اولیه ساخت است که ۱۲۰۰ متر طول خواهد داشت و رکورد ارتفاع برج دبی را خواهد شکست.

برج دبی احتمالاً در سپتامبر ۲۰۰۹ به بهره برداری خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود که برج دبی به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر دبی تبدیل گردد. این برج در خیابان شیخ‌ زاید در بر دبی ساخته می‌شود و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری، اداری می باشد. بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌است.

این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل است.

برج دبی

همچنین به مناسبت نزدیک شدن به مراسم افتتاح این برج، دیوید هوبکات اقدام عکسبرداری با وضوح بالا از این آسمان خراش نموده است.

برج دبی

این عکس های خارق العاده با وضوح تصویری بالا و به صورت هوایی تهیه شده اند و به شکلی ناباورانه  نشان دهنده مقیاس واقعی و عظمت این ساختمان هستند. دیوید در مورد این عکسبرداری می گوید: طی سفرهفته گذشته ام به دوبی که به همراه پسرم برای دیدار از این آسمان خراش شگفت انگیز صورت گرفت، از داخل یک هلیکوپتر اقدام به عکاسی نمودم. این عکس ها با زاویه 45 درجه با دوربین canon 1Ds mark III عکاسی شده اند. البته در صورت مراجعه به سایت این آسمان خراش  می بینید که این مجموعه تنها برنامه عکاسی از این برج نبوده است و عکاسان مشهور دیگری این کار را انجام داده اند. این برج با ارتفاع 688.1 متری (تا این مرحله) بلندترین سازه دست ساخت بشر است که بعد از تکمیل، دکل رادیویی وارواسای 646 متری لهستان را پشت سر گذاشته است.

گرداوری و تنظیم: محسن مرادی