تبیان، دستیار زندگی
این لوگوی زیبا که با مفهومش نیز آشنا خواهیم شد مربوط به سایت Carrot2 می باشد.یک موتور جستجوی اوپن سورس، با قابلیت دسته بندی نتایج ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هویج جستجوگر !

هویج جستجوگر !

این لوگوی زیبا که با مفهومش نیز آشنا خواهیم شد مربوط به سایت Carrot2 می‌باشد. یک موتور جستجوی اوپن سورس، با قابلیت دسته بندی نتایج (Clustering Engine).

اگر به لوگو نگاه کنید دایره‌ای مشکی رنگ را مشاهده می‌کنید که به معنای تمامی منابع اینترنتی می‌باشد که موتورهای جستجو قابلیت آن را دارند تا بنابر نیاز شما به جستجو و یافتن نتایج مورد نیاز شما در آن بپردازند. این گیاه نارنجی رنگ نیز که هویج نام دارد و از نوع گیاهانیست که ریشه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد نشانگر آن است که Carrot2 سایتی‌ست که ریشه در میان منابع اینترنتی و موتورهای جستجوی دیگر دارد و از آنها تغذیه می‌کند. در حقیقت شما با استفاده از carrot2 می توانید در آن واحد از تمامی منابع اینترنتی جهت جستجو استفاده نمایید.

Carrot2 با استفاده از API سایتهای Yahoo, Google, MSN Search, eTools Meta Search, Alexa Web Search, PubMed, OpenSearch, Lucene index و SOLR به جستجو می‌پردازد و نتایج را برای شما دسته بندی می‌کند. شما با استفاده از گزینه More Option می‌توانید منابع را تغییر دهید. منوی طراحی شده در این سایت به صورت Tabهای جداگانه‌ای طراحی شده است که امکان آنرا دارند که بنابر سلیقه شما مرتب شوند.

نتایج دسته بندی شده در کادر جداگانه‌ای نمایش داده می‌شود که هر بخش آن می‌تواند جذابتر از آن باشد که تصور می کنید مخصوصا Topics و Sites.

اگر کار کردن با Carrot2 را منطقی می‌دانید و آنرا جزء سایت‌هایی قلمداد می‌کنید که باید دسترسی سریعی بدان داشته باشید می‌توانید پلاگین آنرا به مرورگرتان اضافه نمایید تا همواره در دسترس باشد.

منبع: بلاگفا

مطالب مرتبط:

راهنمایی موتور جستجو با متا‌تگ‌ها(Meta Tags)

ویکی ؟! (قسمت اول)

25 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا- قسمت اول - قسمت دوم