تبیان، دستیار زندگی
انتشار ویندوز 8 موجب شد بسیاری از نرم‌افزارهای طراحی شده برای سیستم‌عامل ویندوز نیز تغییراتی را به خود ببینند. این تغییرات در مجموعه نرم‌افزارهایی که در فروشگاه ویندوز 8 روی سایت مایکروسافت قرار گرفته است، بیشتر به چشم می‌خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند ابزار مفید در فروشگاه ویندوز 8


انتشار ویندوز 8 موجب شد بسیاری از نرم‌افزارهای طراحی شده برای سیستم‌عامل ویندوز نیز تغییراتی را به خود ببینند. این تغییرات در مجموعه نرم‌افزارهایی که در فروشگاه ویندوز 8 روی سایت مایکروسافت قرار گرفته است، بیشتر به چشم می‌خورد.

از آنجا که این فروشگاه و محصولات ارائه شده در آن برای بسیاری از کاربران ناآشناست تصمیم داریم در این مطلب تعدادی از محصولات رایگان و کاربردی این فروشگاه را به شما معرفی کنیم.

چند ابزار مفید در فروشگاه ویندوز 8

جعبه ابزار

نرم‌افزار Toolbox یا همان جعبه ابزار به شما این امکان را می‌دهد میزان بهره‌وری از ویندوز را افزایش دهید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به‌طور همزمان از شش ابزار مختلف در یک صفحه استفاده کنید. ابزارهایی همچون مرورگر وب، ماشین حساب، ساعت، ابزار هواشناسی، تبدیل واحدها، فیس‌بوک، یادداشت، اطلاع‌رسانی و... برخی از این ابزارها به‌شمار می‌روند. همچنین جعبه ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور همزمان چند نسخه از یک ابزار را اجرا کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ساعت را در شهرهای مختلف ببینید، آب و هوای کشورهای مختلف را مشاهده کنید یا حتی چند مرورگر وب فراخوانی کرده و سایت‌های موردنظرتان را ‌طور همزمان مرور کنید.

چند ابزار مفید در فروشگاه ویندوز 8

بازکردن لینک‌های گوگلی

همان‌طور که می‌دانید گوگل در سایت goo.gl امکان کوتاه‌سازی آدرس‌های وب طولانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امروزه لینک‌های زیادی در دنیای وب وجود دارند که از سوی این سرویس کوتاه شده‌اند و آگاهی از این آدرس‌ها می‌تواند از بروز بسیاری از تهدیدات امنیتی جلوگیری کند. به‌همین علت کاربران بسیار زیادی تمایل دارند تا پیش از ورود به این لینک‌ها، آدرس‌های نهفته در دل آنها را مشاهده کنند؛ اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و از ویندوز 8 استفاده می‌کنید می‌توانید ابزار GOOGLE URL SHORTNER را همیشه کنار دست خود داشته باشید. این ابزار براحتی لینک‌های طولانی را که از سوی سرویس کوتاه‌کننده لینک گوگل مخفی شده‌اند، استخراج کرده و لینک واقعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این ویندوز می توانید مشخص کنید تا هر 40 دقیقه یک‌بار پیغامی مبنی بر ضرورت استراحت به مدت سه دقیقه برای شما به‌نمایش درآید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که این پیغام فقط چهار مرتبه در روز تکرار شود

یادآوری فراموش‌شدنی‌ها

کلید ماشین خود را در محلی امن قرار داده‌اید و اکنون جای آن را فراموش کرده‌اید؟ اسناد محرمانه و در حالت کلی ابزار و وسایل باارزش خود را در مکان‌های مختلفی حفاظت می‌کنید و نگران فراموش‌کردن محل قرارگیری آنها هستید؟ به‌کمک نرم‌افزار RememberThings می‌توانید از محل قرار دادن وسایل خود یک عکس بگیرید و با مشخص‌کردن عنوان و توضیحات برای عکس مربوط، همیشه محل قرار دادن وسایل خود را به‌خاطر داشته باشید. به‌عنوان مثال می‌توانید هنگامی که کلید ماشین را در کیف لپ‌تاپ خود قرار می‌دهید از آن یک عکس بگیرید و در توضیحات قید کنید، کلید ماشین در کیف لپ‌تاپ است. به‌این ترتیب هرگاه به کلید ماشین نیاز داشته باشید می‌توانید براحتی از محل نگهداری آن مطلع شوید.

مدیریت تورنت‌ها

نرم‌افزارهای مختلفی برای مدیریت دانلود فایل از تورنت وجود دارند، اما نرم‌افزار Torrex به‌طور انحصاری برای ویندوز 8 طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد هنگام دانلود موزیک‌ها و ویدئوهای موردنظرتان پیش از اتمام عملیات دانلود به‌طور زنده به مشاهده پیش‌نمایشی از فایل‌های دانلودی بپردازید.

دانلود انواع فایل‌های سرویس تورنت و لینک‌های مگنت با پشتیبانی از پخش‌کننده موزیک و ویدئوی داخلی بدون انتظار برای اتمام عملیات دانلود از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

چند ابزار مفید در فروشگاه ویندوز 8

محافظت از چشم

به استفاده از رایانه علاقه دارید و روزانه بیش از شش ساعت از وقت خود را با رایانه سپری می‌کنید؟ آیا می‌دانید استفاده پیوسته از رایانه صدمات جبران‌ناپذیری را به چشمان شما وارد می‌کند؟ نرم‌افزار SaveYourEyes برای پیشگیری از بروز این مشکل طراحی شده است. به کمک این برنامه می‌توانید مشخص کنید در بازه‌های زمانی مشخص و با دفعات تکرار معین، پیغام‌های هشداری مبنی بر ضرورت استراحت به شما داده شود. متن پیام‌های هشدار به دلخواه شما قابل تغییر است و هر زمان که موعد اعلام هشدار فرا برسد بدون توجه به فعالیتی که در حال انجام آن هستید به شما هشدار داده می‌شود و از شما انتظار می‌رود برای حفظ سلامتی خود کار را رها کرده و باتوجه به هشدار نمایش داده شده به استراحت بپردازید.

چند ابزار مفید در فروشگاه ویندوز 8

به‌عنوان مثال می‌توانید مشخص کنید تا هر 40 دقیقه یک‌بار پیغامی مبنی بر ضرورت استراحت به مدت سه دقیقه برای شما به‌نمایش درآید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که این پیغام فقط چهار مرتبه در روز تکرار شود.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: کلیک