تبیان، دستیار زندگی
کسی پاچ طراحی است که ادعا می‌کند با الهام از فیلم بتمن ساخته شده در سال 1989 ، شبیه‌ترین خودروی بتمن یا همان بت موبایل (Batmobile) را طراحی کرده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه هایی از دنیای خودروها (3)


در ادامه قسمت های 1 و 2 به بررسی تازه های دنیای خودرو می پردازیم

خودروی بتمن طراحی شد

تازه هایی از دنیای خودروها (3)

"کسی پاچ" طراحی است که ادعا می‌کند با الهام از فیلم بتمن ساخته شده در سال 1989 ، شبیه‌ترین خودروی بتمن یا همان بت موبایل (Batmobile) را طراحی کرده است.

تازه هایی از دنیای خودروها (3)

بر اساس این گزارش، پروژه ساخت خودروی بتمن حدود 5 ماه به طول انجامید و برای ساخت آن از وسایل و اسباب بدون کاربرد نیروی دریایی آمریکا استفاده شده است. موتور بت موبایل، از نوع یک موتور توربین جت بوئینگ متعلق به هلی‌کوپتر است که صدای فوق‌العاده بلندی از خود ایجاد می‌کند. وزن خودروی بتمن حدود هزار و 200 کیلوگرم و حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

خودرو پورشه مدل 911

این خودرو بر پایه پورشه مدل Turbo S و با ظاهری طلایی، چرخ های 19 اینچی ارایه شده است. در طراحی داخلی این مدل اختصاصی از دوخت های طلایی استفاده شده است اما موتور این خودرو همان مدل استاندارد این مدل است.

تازه هایی از دنیای خودروها (3)

یک موتور 3.8 لیتری که 523 اسب بخار قدرت دارد و در 3.3 ثانیه از 0 به شتاب mph 60 می رسد. سقف سرعت این خودرو mph 196 است. قیمت این مدل هنوز مشخص نشده است اما پورشه اعلام کرده است که تنها 10 دستگاه از این مدل ساخته خواهد شد.

سریعترین خودروی جهان ساخته شد

خودروی جدید Bugatti Veyron با سرعتی برابر 431,304 کیلومتر بر ساعت عنوان سریعترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، مدل جدید خودرویی که Super Sport عنوان گرفته است، رکورد پیشین سرعت خودروهای جهان که در سال 2007 توسط خودروی SSC Ultimate Aero در حدود 411 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده بود را شکست.

تازه هایی از دنیای خودروها (3)

خودروی بوگاتی جدید طی آزمایشی پا را از حد انتظارات تیم مهندسان شرکت تولید کننده فراتر گذاشت و نشان داد بهبودهای ایجاد شده در این خودروهای مسابقه تاثیر چشمگیری بر روی سرعت آنها داشته است. تغییرات جدیدی که در این مدل خودرو نسبت به مدل قبلی ایجاد شده توانسته خروجی قدرت آن را از هزار و یک اسب بخار به هزار و 200 اسب بخار افزایش دهد.

در عین حال بدنه خودروی جدید باز طراحی شده و در ساخت آن از فیبرهای کربنی استفاده شده تا از وزن آن کاسته شود. به گفته مدیر مهندسان شرکت بوگاتی، در ابتدا انتظار می رفت سرعت این خودرودر حد 424 کیلومتر بر ساعت باشد اما نتایج تست سرعت خوشایند تر از حد انتظار بود. بر اساس گزارش تلگراف، تولید انبوه خودروی Super Sport در کنار مدل Veyron از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

لامبورگینی پرستیژ

اینطور بنظر می رسد که اتومبیلهای عجیب و غریب را فقط میتوان در خواب دید اما اخیراً یکی از جالبترین و دیدینی ترین خودروهای لامبورگینی در خیابانهای میامی آمریکا توجه همه را به خود جلب کرده است.

تازه هایی از دنیای خودروها (3)

این اتومبیل لامبورگینی پرستیژ (gallardo) نام دارد و نقاشی خاص روی بدنه ی آن که کار دست است پس از هزاران ساعت زحمت فراوان به اتمام رسیده است. به این خودرو به خاطر نقاشی جالب و خاصی که بر روی بدنه آن انجام شده است، لامبورگینی شارپی هم گفته میشود. میتوانید عکسهای زیبای این اتومبیل جذاب را در ادامه ملاحظه کنید.

تازه هایی از دنیای خودروها (3)

گران قیمت ترین خودروی جهان

لقب گرانترین خودرو را چه خودروی یدک می کشد؟ خودروی Bugatti Royale Kellner Coupe 1931 که به قیمت هشت میلیارد و 700 میلیون دلار (حدود 10 میلیارد تومان) به فروش رسیده است لقب گرانترین خودرو را به خود اختصاص داده است. این خودرو به دلیل تولید نشدن آن در حال حاضر در لیست گرانترین ها قرار نمی گیرد.

تازه هایی از دنیای خودروها (3)
بخش دانش و زندگی تبیان

منبع:برنا