تبیان، دستیار زندگی
ما قابلیت فنی این را داریم كه كار را از فردا شروع كنیم اما از نظر اجرایی به ما قول داده‌اند كه بتوانیم از نیمه‌ی اول آبان‌ماه سرویس را به طور عموم ارایه دهیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارائه MMS از آبان ماه

سلیمانی وزیر ICT در مورد عرضه سرویس MMS گفت: ما قابلیت فنی این را داریم كه كار را از فردا شروع كنیم اما از نظر اجرایی به ما قول داده‌اند كه بتوانیم از نیمه‌ی اول آبان‌ماه سرویس را به طور عموم ارایه دهیم.

نمایش برنامه های تلویزیون در تلفن همراه

به گفته‌ وزیر ارتباطات در دولت نهم در كشور بیش از 40 میلیون سیم‌كارت در دست مردم است و پیمانكاران و برنامه‌ریزان باید با ارزیابی این مطلب به این نتیجه برسند كه مردم به استفاده از تكنولوژی روز جهان علاقه‌مند بوده و حاضرند بهره‌مندی از ICT را در سبد خانواده‌ی خود قرار دهند.

محمد سلیمانی افزود: آینده فناوری باید در سطحی قرار بگیرد كه همه‌ انسان‌ها بدون تبعیض از آن بهره‌مند شوند، ما نباید تنها مصرف‌كننده باشیم و بیرون‌رفت از این موضوع بر عهده‌ جوانان است؛ وارستگی و آزادگی در آن است كه در صف اول علمی قرار بگیریم و اگر می‌خواهیم ایران به آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) برسد كاری جز این نمی‌توان كرد.

سلیمانی كه در مراسم افتتاحیه‌ همایش ارتباطات سیار، چالش‌ها و چشم‌اندازها كه در دانشگاه شریف سخن می‌گفت، در ادامه نقش ارتباطات در توسعه‌ ملی و جوامع مختلف را انكارناپذیر و بسیار حساس دانست و ادامه داد: الزاما برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های كلان و قابل ملاحظه در این بخش باید توسط متولیان انجام شود.

او ادامه داد: اهمیت اطلاعات و امنیت جهانی و گذشت از شكاف دیجیتالی كشورهای جهان سوم را بر آن داشته است تا با تلاش برای همگانی شدن اطلاعات قدم بردارند. وزیر ارتباطات تصریح كرد: مخابرات ایران در چند سال اخیر همپای سایر كشورها قدم برداشته و سیاست‌گذاران در این عرصه كارنامه‌ خوبی داشتند و تلاش بخش ارتباطات از رشد قابل ملاحظه در برنامه‌ی 5 ساله‌ چهارم نشان دارد. او افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند در مسیر پیشرفت كشور جزء سردمداران باشند؛ این میدان به صنعتگران و پژوهشگران فرصت می‌دهد كه اگر امكانات باشد بتوانند اقدامات بزرگ انجام دهند.

وی تصریح كرد: بسیاری از زمینه‌های تخصصی در دانشگاه‌ها وجود دارد كه هنوز شروع نشده و باید مدیران دانشگاه بستر را در كوتاه‌مدت با استفاده از نیروی انسانی كه در حوزه‌ی رایانه و مخابرات در جهان بی‌نظیر است فراهم كند.

سلیمانی اظهار كرد: طرحی با وزارت صنایع و معادن داریم كه تولیدكنندگان تلفن ثابت، شامل 16 شركت‌، با تشكیل كنسرسیومی به تولید NGN بپردازند زیرا این آمادگی در كشور ما وجود دارد و دولت به آن‌ها ابلاغ كرده است كه موظف به انجام كار هستند.

تلفن همراه

محمد سلیمانی همچنین در حاشیه‌ همایش درباره‌ زمان استفاده از سرویس MMS تلفن همراه به خبرنگاران گفت: از نظر فنی ارایه‌ سرویس MMS امكان‌پذیر است و طی 20 روز گذشته از این سرویس به طور آزمایشی استفاده می‌شود. اما برای فراگیر كردن آن باید با سایر دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌هایی صورت پذیرد و مجوزها گرفته شود. او در پاسخ به این سوال كه ارایه‌ همه‌گیر این سرویس چه زمانی آغاز می‌شود تصریح كرد: ما قابلیت فنی این را داریم كه كار را از فردا شروع كنیم اما از نظر اجرایی به ما قول داده‌اند كه بتوانیم از نیمه‌ی اول آبان‌ماه سرویس را به طور عموم ارایه دهیم.

وی همچنین اظهار كرد: نیاز به دسترسی به اطلاعات نیاز تمام افراد جامعه است؛ طبق برآوردهای انجام شده حداقل 14 میلیون نفر در كشور به بهره‌مندی از پورت پرسرعت نیاز دارند كه مقداری از این بازار را اپراتور سوم، بخشی را وایمكس و مقداری را هم خطوط DSL تامین می‌كند. وزیر ارتباطات خاطر نشان كرد: شركت‌های مخابراتی به خطوط DSL وارد می‌شوند و ظرف یك سال برنامه داریم كه با توجه به كشش بازار در حوزه‌ DSL خدمات لازم را به مردم واگذار كنیم.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

ADSL چیست؟

فیبر نوری چیست و چگونه کار می‌کند؟  

فیبر نوری چیست و چگونه کار می‌کند؟-قسمت دوم