تبیان، دستیار زندگی
می‌جنگیم تا پیروز شویم، در بازی یا واقعیت فرقی ندارد. جنگ تولیدكنندگان كنسول‌بازی‌های كامپیوتری هم با ورود محصولات جدید به بازار و نزدیك شدن به فصل تعطیلات هر روز به بازار كشورهای مختلف كشانده شده و شكل جدی‌تری به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ کنسول های بازی در تعطیلات سال نو


می‌جنگیم تا پیروز شویم، در بازی یا واقعیت فرقی ندارد. جنگ تولیدكنندگان كنسول‌بازی‌های كامپیوتری هم با ورود محصولات جدید به بازار و نزدیك شدن به فصل تعطیلات هر روز به بازار كشورهای مختلف كشانده شده و شكل جدی‌تری به خودش می‌گیرد.

تعطیلات سال نو امسال گویا فرصت مناسبی برای سه رقیب بزرگ بازار بازی‌های كامپیوتری یعنیPLAY STATION3 شركتSONY، XBOX360 شركت MICROSOFT و WII شركت NINTENDA خواهد بود. NINTENDO كه تنها یك هفته از عرضه محصول پرطرفدارش در ژاپن گذشته، توانسته 400هزار دستگاه WII را در بازار این كشور به فروش برساند.

NINTENDO با فروش 600 هزار از محصول خود در بازار آمریكای شمالی، حجم فروش WII را در جهان به یك‌میلیون دستگاه رساند. این در حالی است كه NINTENDO اعلام كرده تا پایان سال 2006 و تعطیلات سال نو 600هزار دستگاه WII را در ژاپن عرضه و 4میلیون از این محصول را به بازار ایالات متحده و كانادا صادر كند.

در برابر SONY با عرضه PS3 از یازدهم نوامبر در ژاپن توانست تنها در یك روز 100هزار دستگاه از این محصول را به فروش برساند.

SONY اما تصمیم دارد تا پایان سال میزان صادرات PS3 را به بازار كانادا و ایالات متحده به یك‌میلیون دستگاه برساند.

در حالی كه یك سال از عرضه XBOX360 می‌گذرد MICROSOFT به دنبال فروش 10میلیون دستگاه از این محصول تا پایان سال است.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد NINTENDO با پیروزی قدرتمند خود در اولین جنگ رقابتی نسل جدید كنسول‌های بازی‌های كامپیوتری توانست در طول هشت روز به فروش 190میلیون دلاری در بازار این محصولات برسد.

تحلیلگران اما معتقدند رقابت جدی میان NINTENDO و SONY با سهم 60درصدی از بازار بازی‌های كامپیوتری است. در حالی كه SONY اعلام كرده حجم فروش PLAY STATION در سال‌های اخیر به بیشتر از 200میلیون رسیده، كارشناسان اعلام كرده‌اند موفقیت اصلی SONY به خاطر عناوین مختلف و متنوع بازی‌های تولیدی این شركت است.

از طرفی براساس تحقیقات انجام شده، یكی از دلایل اصلی مقبولیت WII قابلیت‌های خاص این دستگاه و ارزان بودن آن است. قیمت WII با 250 دلار تقریبا نصف قیمت PLAY STATION است و XBOX360 با 100دلار بیشتر از WII به فروش می‌رسد.

منبع : ITIRAN.COM


مطالب مرتبط :

1. یك بازی واقعی

2. پیش نمای بازی PRO EVOLUTION SOCC

3. PAINKILLER یك بازی پر هیجان

4. نمای بازی MEDAL OF HONOR PACIFIC ASSAULT