تبیان، دستیار زندگی
مدتی قبل لپ تاپی در لندن دزدیده و در تهران پیدا شد! صاحب اصلی لپ تاپ عکس های صاحب جدید لپ تاپ را با استفاده از نرم افزارهای ضد سرقت روی اینترنت پخش کرد و سر و صدای زیادی در سایت ها به راه انداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لپ تاپ گمشده‌تان را بیابید


مدتی قبل لپ‌تاپی در لندن دزدیده و در تهران پیدا شد! صاحب اصلی لپ‌تاپ عکس‌های صاحب جدید لپ‌تاپ را با استفاده از نرم‌افزارهای ضدسرقت روی اینترنت پخش کرد و سروصدای زیادی در سایت‌ها به‌راه انداخت.

لپ تاپ گمشده‌تان را بیابید

صاحب اصلی لپ تاپ، عکس های دختری ایرانی را روی اینترنت پخش کرد و از او به عنوان دزد لپ تاپش نام برد. گرچه بعدا مشخص شد دختر لپ تاپ را واسطه از کسی خریده است و اصلا نمی دانسته لپ تاپ دزدی بود که به دنبال آن صاحب اصلی لپ تاپ از او معذرت خواهی کرد.

اما چطور صاحب اصلی توانسته بود، چهره دختر را ببیند؟

لازم به ذکر است که اپ های معرفی شده در این پست همگی از تمامی پلتفرم های موجود پشتیبانی نمیکنند و اکثرا تنها از بعضی از پلتفرم ها پشتیبانی میکنند. اجازه بدهید با قهرمان داستان شروع کنیم، اپلیکیشن Hidden، که تا به اینجا ثابت کرده است که می توانید به آن اعتماد کنید.

نسخه رایگان اپلیکیشن Prey تنها به امکان ردیابی گجت دزدیده شده، امکان عکس گرفتن از صاحب جدید و صفحه نمایش گجت و سپس ارسال کردن آن تصاویر به شما مجهز است و در صورتی که به امکانات بیشتری نیاز دارید باید نسخه پرمیوم Prey را خریداری کنید

اپلیکیشن Hidden - مخصوص مک و ایفون

اگر صاحب یک مک یا ایفون هستید نیازی به خواندن باقی این پست نخواهید داشت چون قادر نخواهید بود تا از Hidden بهتر پیدا کنید! Hidden به شما اجازه میدهد تا بفهمید صاحب جدید گجت شما چه کسی است و کجا زندگی میکند. حتی شما قادر خواهید بود تا متوجه شوید از گجت شما به چه منظوری استفاده میکند.

لپ تاپ گمشده‌تان را بیابید

البته Hidden رایگان نیست و شما برای استفاده از آن باید حق اشتراک سالانه 15 دلار را بپردازید! اما به هر حال سالانه 15 دلار ارزش این را دارد که بتوانید گجت دزدیده شده خود را پیدا کنید.

Prey - یک راه حل برای تمامی پلتفرم ها

بر خلاف Hidden، اپلیکیشن Prey از تمامی پلتفرم های معروف از جمله سیستم عامل های موبایل نیز پشتیبانی میکند. یکی دیگر از قابلیت های خوب Prey، رایگان بودن آن است! شما می توانید به صورت محدودتر اما رایگان از Prey استفاده کنید. البته اگر به نسخه پرمیوم ان نیاز دارید میتوانید بعد از دزدیده شدن گجت تان، نسخه پرمیوم Prey را خریداری کنید تا از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کنید.

لپ تاپ گمشده‌تان را بیابید

Prey از لینوکس، مک، ویندوز، اندروید، iOS  و اوبونتو پشتیبانی میکند. همچنین لازم به ذکر است که Prey به صورت متن باز ارائه می شود.

نسخه رایگان اپلیکیشن Prey تنها به امکان ردیابی گجت دزدیده شده، امکان عکس گرفتن از صاحب جدید و صفحه نمایش گجت و سپس ارسال کردن آن تصاویر به شما مجهز است و در صورتی که به امکانات بیشتری نیاز دارید باید نسخه پرمیوم Prey را خریداری کنید.

LockItTight - مخصوص اندروید و ویندوز

اگر کاربر ویندوز یا اندروید هستید می توانید برای ردیابی گجت گمشده خود از LockItTight استفاده کنید. LockItTight شاید به خوبی 2 گزینه قبلی نباشد اما مهم تر از همه، نسخه رایگان LockItTight امکانات بیشتری را نسبت به نسخه رایگان Prey در اختیار شما می گذارد.

لپ تاپ گمشده‌تان را بیابید

به نظر نمیرسد که توسعه دهندگان LockItTight قصد ارائه آن را برای دیگر پلتفرم ها داشته باشند. به گفته وبسایت رسمی LockItTight، این اپلیکیشن برروی ویندوز XP، ویستا، 7 و اندروید به خوبی کار میکند. البته LockItTight هنوز برروی ویندوز 8 تست نشده است!

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان