تبیان، دستیار زندگی
در Gmail ایمیل هایی دریافت می کنید که فرستنده اش آدرس خودتان است، سوال اینجاست که چطور می توانید برای همیشه از شر آنها خلاص شوید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از شرشان خلاص شویم؟

شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که :

" در Gmail ایمیل هایی دریافت می کنید که فرستنده اش آدرس خودتان است، سوال اینجاست که چطور می توانید برای همیشه از شر آنها خلاص شوید؟ "

این یکی از ترفند های اسپمرها است. آدرس فرستنده را جعل می کنند و آدرس خودتان را به جای آن قرار می دهند که احتمال عبور نامه از سیستم های ضد اسپم و همچنین احتمال باز کردن نامه توسط شما بیشتر شود.

یعنی در برنامه های کامپیوتری شان می نویسند، به هر کس نامه می فرستی، آدرس فرستنده را هم همان آدرس گیرنده قرار بدهد

برای خلاص شدن از این نامه ها کافی است یک فیلتر تعریف کنید که هر نامه ای از خودتان به خودتان فرستاده شده بود بلافاصله پاک شود. مثل راهنمای زیر

با کلیک بر روی تصاویر آنها را بزرگ و واضح ببینید

اسپم spam email  ایمیل

خوب، حالا هر ایمیلی از خودتان به خودتان فرستاده شود بلافاصله پاک می شود

اسپم spam email  ایمیل
اسپم spam email  ایمیل

اینجا فقط یک موردی هست، اینکه بعضی از افراد عمدآ از آدرس خودشان به خودشان ایمیل می زنند. مثلآ اگر می خواهند فایلی را در ایمیل شان نگه دارند از ایمیل شان فایل را ضمیمه (attachment) می کنند و به خودشان ارسال می کنند که آن را در ایمیل شان داشته باشند.

اگر شما هم برای موارد مختلف به خودتان ایمیل می زنید کافی است در قسمت Create Filter یک عبارت خاص و ثابت را در قسمت Doesn’t Have بنویسید. مثلآ

اسپم spam email  ایمیل

این می گوید فقط اگر در متن ایمیل عبارت [QQQ] وجود نداشت آن را پاک کند

در نتیجه اگر می خواهید به خودتان ایمیل بزنید در جایی از متن آن کافی است بنویسید [QQQ] و آن ایمیل استثنا محسوب شده و پاک نمی شود.

منبع : زنگوله با اضافات و تغییرات

تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی