تبیان، دستیار زندگی
مروز می خواهم تکنولوژی جدیدی را معرفی کنم که David Merrill در فوریه 2009 معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی هر کاشی یک کامپیوتر می شود!

امروز قصد داریم تکنولوژی جدیدی را معرفی کنیم که David Merrill در فوریه 2009 معرفی کرد و شرکتهای بسیاری در برنامه های آتیه خود قصد محقق کردن این پروژه را دارند یکی از این شرکتها برنامه خود را برای تولید این پروژه جالب پایان سال 2010 می داند

camputer کاشی و کامپیوتر,
Siftables کاشی یا بهتر بگوییم مکعب های هوشمند کوچکی هستند که می توانند کارهای فوق العاده ای بکنند، هر مکعب شامل یک پردازنده، یک نمایشگر و چند نوع سنسور است که می تواند انواع مختلف حرکت را تشخیص دهد و همچنین مکعب های کنارش را شناسایی کند.
camputer کاشی و کامپیوتر,
Siftables ها وقتی در کنار هم قرار می گیرند یک شبکه تشکیل می دهند و هر کدام می دانند که Siftables های کنارشان شامل چه اطلاعاتی است و می توانند متوجه حرکت Siftables های همسایه بشوند با این حساب می شود اطلاعات جالبی روی نمایشگر های آنها نشان داد و حتی اطلاعات را پردازش کرد.
تصویر زیر را ببینید
همانطور که می بینید شکل زیر از پنج Siftable مختلف تشکیل شده و هر کدام از آنها متوجه کناری های خود هستند و در آخر نتیجه درست نمایش داده می شود.
camputer کاشی و کامپیوتر,
همانطور که می بینید David Merrill دارد با Siftables ها کمی رنگ قرمز به عکس اضافه می کند! یعنی در یک Siftable  مثلآ سطل رنگ قرمز را داریم و در Siftable  دیگر یک عکس. حالا اگر سطل رنگ قرمز را بالای عکس  بگیریم انگار که داریم رنگ را روی آن خالی می کنیم می بینیم که رنگ به عکس اضافه می شود.
camputer کاشی و کامپیوتر,
هر کدام از Siftables ها می توانند تصویری از چهره یک نفر داشته باشند و با قابلیت ویژه Siftables ها چهره ها می توانند به هم واکنش نشان دهند یعنی وقتی آنها را کنار هم قرار دهید به یکدیگر نگاه می کنند.
camputer کاشی و کامپیوتر,
در  David Merrill یک مثال خارق العاده دیگر هم وجود دارد که گذاشتن عکسش در اینجا کمکی به درک زیبایی اش نخواهد کرد، هر Siftable می تواند یک تکه از موسیقی باشد و می توانید با کنار هم چیدن آنها موسیقی بسازید (موسیقی به طور همزمان از کامپیوتر پخش می شود).
همچنین سایر Siftable ها به صورت ابزار به شما کمک می کنند مثلآ می توانید کمی Siftable مخصوص tempo بالای یک قسمت موسیقی بگیرید تا tempo آن قسمت افزایش پیدا کند یا volume و…
یک کاربرد جالب دیگر هم امکان اضافه کردن کاراکتر های مختلف به یک کارتون بود! فرض کنید!
می توانید با کنار هم چیدن Siftables ها داستان کارتون را خودتان بسازید و کاراکتر ها را حذف یا اضافه کنید. من به چیز هایی فکر می کنم که نسل خلاقی که اسباب بازی اش Siftables باشد خواهد ساخت. همانطور که می بینید واقعآ کاربرد ها بیشمار هستند و با فراگیر شدن این تکنولوژی سیل عظیمی از دستگاه ها و قابلیت های جدید است که ساخته خواهد شد و چه بسا که این قابلیت روزی در خیلی از دستگاه ها به صورت جداگانه تعبیه شود. یعنی فرض کنید هر گوشی موبایل می تواند خود یک Siftable باشد.
Siftables ها نحوه ارتباط ما با کامپیوتر را بهبود می بخشند، بهتر است فکر کنیم که قرار نیست تا ابد هر داده ای فقط با ماوس و کیبورد وارد کامپیوتر شود و نتیجه هم روی مانیتور نمایش داده شود بلکه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های جدیدی ابداع می شوند که استفاده از آنها به مراتب خیلی کارآمد تر از اجزا قدیمی مثل ماوس و کیبورد خواهد بود Siftables ها قرار است به عنوان اولین استفاده از آنها، به بچه ها برای یادگیری و پرورش خلاقیت کمک کنند.
Siftables توسط David Merrill و Jeevan Kalanithi در آزمایشگاه رسانه دانشگاه MIT طراحی و ساخته شده است Siftables ها همانطور که گفته شد در حال حاظر برای فروش آماده نیستند اما سازندگان آن در حال آماده سازی این طرح برای فروش و تولید انبوه هستند
برگرفته از زنگوله با اضافات
تنظیم برای تبیان : سیدخاموشی