تبیان، دستیار زندگی
بعد از پخش گسترده آیفون4 زمزمه‌هایی از عملکرد ضعیف آنتن آن منتشر شد و در چند هفته اخیر به شدت بالا گرفت تا جایی که اپل مجبور شد جمعه پس از کنفرانس خبری خود، ده نفر از خبرنگاران و وبلاگ نویسان مطرح IT را به یکی از محرمانه ترین آزمایشگاه‌های خود دعوت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمایشگاه سیاه اپل

بعد از پخش گسترده آیفون 4 زمزمه‌هایی از عملکرد ضعیف آنتن آن منتشر شد و در چند هفته اخیر به شدت بالا گرفت تا جایی که اپل مجبور شد جمعه پس از کنفرانس خبری خود، ده نفر از خبرنگاران و وبلاگ نویسان مطرح IT را به یکی از محرمانه ترین آزمایشگاه‌های خود دعوت کند.

آزمایشگاه سیاه اپل

این آزمایشگاه محرمانه که تعداد محدودی از کارمندان اپل به آن دسترسی دارند، "آزمایشگاه سیاه" نام دارد و مخصوص تست آنتن دهی آیفون و آیپد طراحی شده است. دلیل نامگذاری این آزمایشگاه به خاطر محرمانه بودن آن بود به طوری که خیلی از کارمندان اپل از وجود آن بی اطلاع بودند.

آزمایشگاه سیاه اپل

فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل گفت "این آزمایشگاه پیشرفته‌ترین آزمایشگاه مطالعات رادیویی در جهان است و طراحی محصولات اپل بدون این آزمایشگاه ممکن نبود."

آزمایشگاه سیاه اپل

هر اتاق تست این آزمایشگاه از هرم‌های آبی رنگی تشکیل شده که کار آنها جذب امواج رادیویی در فرنکانس‌های متفاوت است. یک بازوی روباتیک آیفون و آیپد را درحالت چرخش 360 درجه نگه می‌دارد و در همین حال نرم‌افزار تست آنتن دهی اجرا می‌شود. جالب اینجاست که نرم‌افزار بر روی ویندوز XP محصول مایکروسافت اجرا می‌شود!

در اتاق تست دیگری به مدت 30 دقیقه، عملکرد آنتن دهی و سیستم بیسیم دستگاه درحالی که با بدن انسان در تماس است بررسی و آنالیز می‌شود. به علت امکان معلول بودن کاربران، در این اتاق دست و پای مصنوعی و حتی سر مصنوعی نیز تست می‌شود.

روبن کابالرو، مهندس ارشد و کارشناس آنتن اپل توضیح داد که دوسال قبل از آنکه محصولات اپل نهایی شود، محصولات بارها و بارها مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

آزمایشگاه سیاه اپل

اپل برای ساخت این آزمایشگاه نزدیک به 100 میلیون دلار هزینه کرده است. راب منسفیلد معاون ارشد سخت افزار مکینتاش اپل می‌گوید: "برای آنکه چالش برانگیزترین محصول دنیا را طراحی کنیم باید این کارها را انجام بدهیم."

گروه دعوت شده به این آزمایشگاه حق فیلم‌برداری نداشتند و این عکس‌ها تنها تصاویر منتشر شده از آزمایشگاه است.

منبع: Wired , Engadet

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی