تبیان، دستیار زندگی
گزارشی از جدیدترین و پیشرفته ترین گوشی های سال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدیدترین گوشی های دنیا(1)

هر ساله شرکت‌ های بزرگ فناوری در سراسر دنیا برای نمایش جدید ترین محصولات و فناوری‌ های خود در نمایشگاه CES شرکت می‌ کنند و حاصل کار یک ساله خود را در معرض دید عموم قرار می ‌دهند.

CES 2010  نزدیک به یک ماه زودتر از همایش جهانی تلفن همراه (MWC) در بارسلونا اسپانیا برگزار می ‌شود و سهم قابل توجهی از اخبار تلفن ‌های همراه و گوشی ‌های هوشمند را به خود اختصاص می ‌دهد.

در ادامه برخی از جدید ترین گوشی‌ ها و فناوری‌ های بی ‌سیم نمایش داده شده در این نمایشگاه که برخی از آنها هنوز وارد بازار نشده اند را می ‌خوانید.

موبایل قابل شست‌ وشو

از آنجا که گوشی‌ های همراه در تماس مداوم با دست و سطوح مختلف است، بنابراین بستر خوبی برای رشد باکتری‌ ا تلقی می شود و مشکل دیگر گوشی‌ ها ضد آب نبودن آنها ست. در نتیجه نمی ‌توانیم هنگام کثیف شدن سطح گوشی، آن را با آب بشوییم.

جدیدترین گوشی های دنیا(1)

شرکت Seal Shield اولین گوشی ضد آب، قابل شست ‌و شو در ماشین ظرفشویی و ضد میکروب را به مخاطبان معرفی کرد. اولین مدل ‌های محدود این گوشی قرار است توسط اپراتور T-Mobile عرضه شود و گوشی‌ های قابل شست ‌وشوی دیگری را برای اپراتورهای AT&T و ورایزون وایرلس عرضه کند. قیمت این گوشی‌ ها هنوز مشخص نیست.

موبایل دزدگیر

اگر شما تا به حال گوشی موبایل ‌تان را گم کرده باشید می ‌دانید که چقدر جمع کردن اطلاعات گوشی قبلی و وارد کردن آن به گوشی جدید کار وقت ‌گیر و پرزحمتی است. به این ترتیب شرکت Zomm دزدگیری را برای موبایل طراحی کرده که در دسته کلید کاربران قرار می ‌گیرد و مانند نگهبانی از گوشی محافظت می‌ کند.

جدیدترین گوشی های دنیا(1)
جدیدترین گوشی های دنیا(1)

دستگاه Zomm باید نزدیک گوشی موبایل باشد و اگر از آن دور شود با زنگ بلندی کاربر را مطلع می ‌کند. قیمت این دستگاه 80 دلار است.

کوچک‌ ترین ساعت موبایلی

شرکت Kempler & Strauss گوشی ساعتی w phone watch را که به گفته مسوولان شرکت کوچک‌ ترین ساعت موبایلی است که تمام قابلیت ‌های یک گوشی GSM را دارد، عرضه کردند. این گوشی دارای صفحه لمسی و بلوتوث است.

جدیدترین گوشی های دنیا(1)

برخلاف ساعت موبایلی هزار و 300 دلاری ال‌جی، قیمت این گوشی فقط 200 دلار است.

پروژکتور ال‌جی

در CES امسال، شرکت ال ‌جی از گوشی هوشمند Expo با سیستم عامل ویندوز موبایل پرده‌ برداری کرد. این گوشی دارای پردازنده یک گیگاهرتزی بوده و قرار است توسط AT&T عرضه شود.

جدیدترین گوشی های دنیا(1)

مشخصه منحصر به فرد این گوشی داشتن پروژکتور قدرتمندی برای نمایش فیلم ‌ها، عکس‌ه ا و غیره که در گوشی ذخیره شده است. این گوشی با قرارداد دو ساله AT&T، 199? دلار به فروش می ‌رسد و پروژکتور قابل اتصال به پشت گوشی 179 دلار قیمت دارد.

لمسی ال ‌جی

شرکت ال ‌جی به عرضه گوشی ‌های لمسی خود ادامه داد و این بار مدل Rumor Touch را با صفحه 3 اینچی WQVGA در نمایشگاه CES معرفی کرده است.

جدیدترین گوشی های دنیا(1)
جدیدترین گوشی های دنیا(1)

علاوه بر این، Rumor  دارای دوربین 2 مگاپیکسلی، کارت حافظه 32 گیگابایتی microSD، فناوری GPS و پشتیبانی از فناوری 3G با EV-DO  است. صفحه کلید این گوشی نیز QWERTY کامل است.

گل نیلوفر

ال ‌جی روز اول نمایشگاه CES را با معرفی جدید ترین گوشی‌ های هوشمند خود آغاز کرد. علاوه بر Rumor Touch  شرکت ال‌ جی از گوشی Lotus Elite با نام گل نیلوفر پرده‌ برداری کرد. این گوشی قرار است جانشین گوشی مدرن LG Lotus که دو سال پیش عرضه شده بود، شود. ال ‌جی در طراحی ظاهری این گوشی همانند مدل پیشین آن عمل کرد. Lotus Elite یک گوشی تاشو اما براق‌ تر با گوشه‌ های خمیده و یک صفحه نمایش لمسی اضافی بر روی در گوشی است.

جدیدترین گوشی های دنیا(1)

Elite  دارای دو صفحه نمایش لمسی 2 اینچی QVGA است که صفحه خارجی به شما امکان دیدن و دسترسی به ایمیل، پیام‌ها، عکس‌ ها، موسیقی و غیره را بدون باز کردن در گوشی می‌ دهد. وقتی در گوشی باز می ‌شود یک صفحه نمایش QWERTY نمایان می ‌شود. از دیگر مشخصات این گوشی کارت حافظه 32 گیگابایتی، دوربین 2 مگاپیکسلی و GPS است.

درباره CES 2010 بخوانید:

نمایشگاه CES 2010 لاس‌وگاس

برترین های CES 2010 لاس‌وگاس

از خانه‌داری الکترونیک تا محصولات نظامی در CES

برگرفته از فناوران

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی