تبیان، دستیار زندگی
یک گوشی عجیب که برای شارژ شدن به پنجره اتاق می چسبد. دیگری موبایلی است صد در صد قابل بازیافت و سومی از چندین لایه نوری تشکیل شده که هر کدام کار به خصوصی انجام می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب ترین گوشی های دنیا(2)

هر سال گوشی هایی طراحی یا تولید می شوند که از ظاهر و ویژگی های عجیبی برخوردارند. سال 2009 هم از این امر مستثنا نبود و از آنجا که بسیاری از تولید کنندگان به سوی ساخت گوشی های دوستدار طبیعت با اشکال مختلف روی آورده اند، نگاهی به عجیب ترین گوشی های سال 2009 خالی از لطف نیست. در این گزار به عجیب ترین گوشی های مفهومی و دوستدار طبیعت که در طول سال گذشته معرفی شدند. می پردازیم. البته می دانید که این گوشی ها فعلاً در حد ایده هستند و شاید رسیدن شان به خط تولید حالا حالاها میسر نشود.

Label With Green

گوشی Label With Green که توسط شائووی هوانگ، چیایی چو، یو پی کو و چونگ کای چیانگ طراحی شده یک گوشی مفهومی خورشیدی است که با برچسب های الکترونیکی سبز که هر کدام به منظور خاصی به کار می روند طراحی شده است.

عجیب ترین گوشی های دنیا(2)
عجیب ترین گوشی های دنیا(2)

عجیب ترین گوشی های دنیا(2)

این گوشی از لایه های مختلفی ترکیب شده که هر کدام از آنها کار خاصی انجام می دهند. برای مثال این گوشی دارای یک لایه برگه مانند است که نقش صفحه کلید را دارد. باتری آن هم لایه ای در میان لایه های مختلف گوشی است و برای شارژ باید در معرض نور خورشید قرار گیرد.

Sticker

طراحی خاص گوشی Sticker که توسط لویی هسیانگ لینگ انجام شده، درصدد از بین بردن مشکلات آنتن دهی تلفن همراه است.

عجیب ترین گوشی های دنیا(2)
عجیب ترین گوشی های دنیا(2)

عجیب ترین گوشی های دنیا(2)
عجیب ترین گوشی های دنیا(2)

عجیب ترین گوشی های دنیا(2)

هنگامی که از تلفن همراه استفاده می کنید و گوشی شما آنتن نمی دهد اولین کاری که می کنید خود را به کنار پنجره می رسانید تا سیگنال ها بهتر دریافت شوند این گوشی به گونه ای طراحی شده که امکان چسبیدن به شیشه پنجره را دارد.

در ساخت این گوشی از سیلیکون استفاده شده و پشت آن پنل خورشیدی تعبیه شده که امکان شارژ گوشی را با نور خورشید فراهم می کند و هنگامی که به شیشه پنجره چسبیده باتری آن شارژ می شود.

NI سونی اریکسون

NI یک گوشی مفهومی است که توسط هیدرو طراحی شده و توسط سونی اریکسون تولید شده است.

به نظر می رسد این دستگاه انرژی خود را از طبیعت می گیرد. صفحه نمایش این گوشی لمسی است و گفته می شود تمامی مواد و ابزاری که در ساخت این گوشی به کار برده شده صددرصد بازیافتی است.

این گوشی را هم می توان در رده گوشی های سایبرشات سونی اریکسون قرار داد هم در فهرست گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی واکمن.

منبع: Greendiary

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی