تبیان، دستیار زندگی
اما در در فوریه سال ۲۰۰۸، این واژه توسط اینتل بازتعریف و معرفی شد.بنا به تعریف این شرکت نت بوک دسته‌ای از کامپیوترهای قابل حمل را در بر می‌گیرد که دارای اندازه کوچک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت نِت بوک و نوت بوک

واژه‌ی نِت‌بوک (Netbook) برای اولین بار در سال 1999 میلادی توسط شرکت Psion (سازنده‌ی نوت‌بوک و کامپیوترهای جیبی Psion) معرفی شد. این واژه نامی بود که آن شرکت بر روی نوت‌بوک‌های کوچک خود گذاشته بود. همان گونه که از نام آن بر می‌آید، این گونه نوت‌بوک‌ها برای کارهای اداری و گشت و گذار در اینترنت طراحی شده‌اند.

اما در در فوریه سال ۲۰۰۸، این واژه توسط اینتل بازتعریف و معرفی شد. بنا به تعریف این شرکت نت بوک دسته‌ای از کامپیوترهای قابل حمل را در بر می‌گیرد که دارای اندازه کوچک، قیمت پایین و وزن کم هستند.

لپ تاپ

به نقل از PCweblg.ir نت بوک‌ها از نظر سخت افزاری کامپیوترهای پرقدرتی محسوب نمی‌شوند. و در واقع برای دسترسی بیسیم به اینترنت و انجام کارهای سبک روزانه ساخته شده‌اند. قیمت نت بوک‌ها چیزی حدود ۲۵۰ دلار است. هرچند که اگر بخواهید قیمت آنها را در ایران بدانید باید حداقل ۲۰۰ دلار پول واسطه‌ها را به آن اضافه کنید.

به دلیل جوان بودن این کلمه هنوز بسیاری از افراد با لغت Netbook آشنا نیستند و از لغت Notebook به جای آن استفاده میکنند. سیستم عامل نت بوک‌ها هم معمولا سیستم عامل ارزانی است. بسیاری از نت بوک‌ها از لینوکس به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند. و برخی از آنها نیز دارای سیستم عامل ویندوز XP هستند.

کاربران از نت بوک‌ها به خوبی استقبال کرده‌اند. چرا که این کامپیوتر کوچک و ارزان بسیاری از کارهای یک کاربر معمولی را به خوبی انجام می‌دهد. پیش بینی میشود که تا سال ۲۰۱۱ بیش از ۵۰ میلیون نت بوک در دنیا فروخته شده باشد.