تبیان، دستیار زندگی
یک راهنمای تصویری جالب برای آشنایی با کابل‌هایی که همه روزه با آنها سروکار دارید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کابل‌های مورد نیاز شما

قسمت اول

زندگی ما پر از سیم شده است. این روزها همه با انواع و اقسام کابل‌های مختلف سروکار داریم. خیلی وقت‌ها هم اسم کابل‌های مورد استفاده را نمی‌دانیم و فقط از آنها استفاده می‌کنیم.

سایت نارنجی یک راهنمای تصویری بسیار جالب برای آشنایی با کابل‌ها تهیه کرده بود. حیفمان آمد شما آن را نبینید. در این راهنما نه تنها با شکل و کاربرد این کابل‌ها آشنا می‌شوید، بلکه اسامی آنها را هم فرا خواهید گرفت. و من تضمین می‌کنم وقتی نام کابل‌ها را بدانید در خیلی مواقع به کارتان خواهد آمد.

usb cable a

این یکی معرف حضور همه هست. نام آن USB نوع A است. کابلی که این روزها همه جا دیده می‌شود. با آمدن آن، ارتباطات‌های پارالل و پورت‌های سریال منقرض شدند. این مدل کابل در واقع از USB 1 و نوع جدیدتر که USB 2 نام دارد تشکیل شده. USB 2 نسبت به نسخه اول سریع‌تر است. کابل یو اس بی امکان انتقال اطلاعات و انرژی برای تامین برق مورد نیاز را به صورت همزمان فراهم می‌کند. در مورد USB 3 به این مقاله مراجعه نمایید.

اگر تا به حال کابل بالایی را ندیده اید همین الان از سایت خارج شوید و کامپیوتر را خاموش کنید!

usb cable b

USB type B این یکی اغلب طرف دیگر یک کابل USB را تشکیل می‌دهد. و معمولا برای متصل کردن لوازم جانبی کامپیوتر مانند پرینتر و اسکنر استفاده می‌شود.

به این سوکت، نوع "B" پایین دست یا "stream down" می‌گویند

mini and micro cables

کابل سوم یو اس بی کوچولو است! که به آن Mini USB گفته می‌شود. همانطور که از اسم آن مشخص است نسبت به اتصالات قبلی جای کمتری اشغال می‌کند و برای دستگاه‌های کوچک مانند اتصال گوشی موبایل یا دوربین دیجیتال استفاده میشود. نوع بعدی مدل فسقلی‌تری نسبت به یو اس بی کوچولو است. نام آن Micro USB است. و برخی شرکت‌ها مانند موتورولا و ال جی از آن زیاد استفاده می‌کنند.

firewire400

IEEE 1394  یا aka FireWire این مدل جایگزینی برای کابل USB محسوب می‌شود و توسط شرکت اپل به شهرت رسیده است. می‌بینید اپل همیشه دوست دارد که متمایز باشد! شرکت سونی نام این اتصال را iLink گذاشته است. ممکن است آن را بر روی یک دوربین فیلم برداری دیجیتال و یا یک آی‌پاد قدیمی ببینید. این اتصال سرعت انتقال اطلاعات بالایی دارد. مدل شش پین این اتصال امکان انتقال انرژی را هم دارد.

کابل‌های مورد نیاز شما - قسمت دوم