تبیان، دستیار زندگی
در اینجا من چند اپلیکیشن جالب را به شما معرفی خواهم کرد که با نصب آنها می‌توانید تا حد زیادی چت‌های ایمن‌تری داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بعد از خواندن، بسوزان!


در اینجا من چند اپلیکیشن جالب را به شما معرفی خواهم کرد که با نصب آنها می‌توانید تا حد زیادی چت‌های ایمن‌تری داشته باشید.

بسیاری اوقات ما نیازی به آرشیو پیامک‌های قدیمی خود نداریم، همان یک دفعه‌ای که آنها را خوانده‌ایم، برای ما کافی است.

بعد از خواندن، بسوزان!

گاهی هم ترجیح ما این است که به دلایل حفظ حریم شخصی، پیام‌های قدیمی ما پاک شوند، هم در گوشی خودمان و هم در گوشی گیرنده تا مثلا اگر بعدا از پیام داده شده پشیمان شدیم، نگران نسخه‌ای از پیام نباشیم که در گوشی گیرنده وجود دارد.

عده قابل توجهی از ما هم در کنار دست آدم‌های کنجکاوی که مدام به صفحه نمایش ما دید دارند و زیر چشمی سرک می‌کشند، مجبوریم پیام‌های خود را چک کنیم و به همین خاطر نگرانیم، نکند یک بار یک پیام خصوصی ما توسط آنها دیده شود.

آیا راه‌حلی برای این مشکلات وجود دارد؟

در اینجا من چند اپلیکیشن جالب را به شما معرفی خواهم کرد که با نصب آنها می‌توانید تا حد زیادی این مشکلات را حل کنید و چت‌های ایمن‌تری داشته باشید:

1- Confide

Confide یک اپلیکیشن بسیار عالی است و خصوصیات خوبی دارد:

* پیام‌ها را به صورت رمزنگاری شده می‌فرستد.

* پیام‌های بعد از خواندن برای همیشه پاک می‌شوند.

بعد از خواندن، بسوزان!

حتی اگر طرف مقابل فکر پلیدی به سرش بزند و بخواهد با سوء استفاده از اعتماد شما اسکرین شات از صفحه نمایش بگیرد، باز هم نمی‌تواند! چرا؟

چون روی تک تک واژه‌ها یک برچسب مجازی وجود دارد و تا وقتی با انگشت روی هر کلمه سوایپ نکنید، هر کلمه ظاهر نمی‌شود، بنابراین اسکرین شات گرفتن از کل پیام غیرممکن می‌شود!

* شما مطلع می‌شوید که کی پیامتان خوانده شده است.

تنها مشکل این است که این اپ فقط نسخه iOS دارد و بنابراین مخطب شما هم باید آی‌دیوایس داشته باشد.

گاهی ترجیح ما این است که پیام‌های قدیمی ما پاک شوند، هم در گوشی خودمان و هم در گوشی گیرنده تا مثلا اگر بعدا از پیام داده شده پشیمان شدیم، نگران نسخه‌ای از پیام نباشیم که در گوشی گیرنده وجود دارد

2- Frankly

اپلیکیشن بعدی هم نسخه iOS دارد و هم نسخه اندروید. ویژگی اصلی این اپ هم این است که پیام‌های ارسالی بعد 10 ثانیه پاک می‌شوند.

بعد از خواندن، بسوزان!

اما این اپ یک ویژگی دیداری جالب هم دارد، شما می‌توانید رنگ پشت زمینه هر پیام را به دلخواه انتخاب کنید و نیز با یک «پینچ» ساده می‌توانید اندازه فونت را مشخص کنید!

3- Burn Note

این اپلیکیشن هم کارکردی مثل 2 اپلیکیشن قبلی دارد، به طوری که می‌بینید، برای دیدن یک پیام باید انگشتتان را روی متن پیام بلغزانید.

ویژگی خوب این اپ این است که شما می‌توانید زمان پاک شدن پیام را مشخص کنید (بین یک ثانیه تا 2 دقیقه).

بعد از خواندن، بسوزان!

اما ویژگی بسیار جالب دیگر این اپ این است که حتی اگر مخاطب شما، گوشی هوشمند هم نداشته باشد، می‌توانید پیام را به ایمیل او ارسال کنید، در این صورت او می‌تواند با همان مرورگر خود، پیام شما را ببینید و باز هم پیام را تنها با کلیک و نگه داشتن ماوس بر روی متن می‌تواند ببیند و پیام شما باز هم بعد مدتی پاک خواهد شد. طرف پیام شما، بدون اینکه نیاز به ثبت‌نام داشته باشد، می‌تواند از طریق همان مرورگر پاسخ شما را بدهد!

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: یک پزشک