تبیان، دستیار زندگی
خیلی وقت ها پیش می آید که ما لوازم شخصی خود مثل موبایل، سوئیچ خودرو و... را در مکان های مختلف جا می گذاریم و یا حتی به سرقت میروند. در این مقاله کوتاه به شما آموزش می دهیم که چطور موبایل جا مانده و یا سرقت شده خودتان را به راحتی پیدا کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیدا کردن گوشی گمشده!


خیلی وقت ها پیش می آید که ما لوازم شخصی خود مثل موبایل، سوئیچ خودرو  و... را در مکان های مختلف جا می گذاریم و یا حتی به سرقت میروند. در این مقاله کوتاه به شما آموزش می دهیم که چطور موبایل جا مانده و یا سرقت شده خودتان را به راحتی پیدا کنید.

پیدا کردن گوشی گمشده!

در این مقاله به شما ابزارک هایی را معرفی خواهیم کرد که بوسیله آنها بتوانید پس از گم شدن تلفنتان آن ها را ردیابی کنید و نهایتا راهی را خواهید آموخت که حتی اگر ابزارک (اپلیکیشن) را از قبل نصب نکرده باشید بتوانید تلفن خود را بیابید.

ابزارک‌هایی که می توانید نصب کنید

ابتدا یکی دو ابزار رایگان برای پیگیری مکان تلفن همراهتان معرفی می کنیم تا با حفظ قوانین کپی رایت یا حق مولف بتوانید به مقصودتان برسید.

پیدا کردن گوشی گمشده!

*برای آیفون می توانید از برنامه Find My iphone استفاده کنید که رایگان است و به حساب آیتونزتان متصل است.

* برای گوشی های بلک بری از برنامه Blackberry Protect که برنامه ای رایگان است استفاده نمائید.

*برای سیستم عامل اندروید از برنامه Lookout  که قابلیت ردگیری رایگان را دارد ولی برای اینکه خدمات اضافی نظیر قفل کردن گوشی گم شده را به شما بدهد باید هزینه ای تقریبا 3 دلار برای هرماه بپردازید.

* نهایتاً برای تلفن های همراه ویندوز فون می توانید از مسیر زیر اقدام نمائید:

Settings-> Find my Phone-> ‘Connect to these features faster’ and ‘Save my location every few hours’

پیدا کردن گوشی گمشده!

با این کار در صورتی که تلفن همراه خود را گم کردید می توانید از طریق اینترنت به حساب کاربری خود وارد شوید و از طریق نقشه ای که در اختیارتان قرار می دهد جای گوشی خود را پیدا کنید. نکته مهمی که این برنامه ها در اختیار شما قرار می دهند امکان حذف اطلاعات از روی گوشی از راه دور است که یک امکان ارزشمند برای این برنامه هاست که در برنامه های ذکر شده در بالا برای آیفون و بلک بری رایگان بوده ولی در نسخه اندرویدی باید هزینه ای که ذکر شد را پرداخت کنید.

در صورتی که از تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، می توانید از برنامه Plan B نیز استفاده کنید. خالقین این برنامه همان نویسندگان برنامه LookOut هستند

با توجه به کارهایی که امروزه از طریق تلفن همراه انجام می دهیم قطعاً این که بدانیم اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن های مهم، اطلاعات حساب بانکی و … در اختیار کسی قرار نمی گیرد خیلی مهم است. این برنامه ها حتی امکان این را می دهند که وقتی تلفن شما مثلا در جایی افتاده و در وضعیت لرزش یا سکوت است برای اینکه پیدا شود زنگ خاصی را به صدا در بیاورد.

پیدا کردن گوشی گمشده!

در صورتی که برنامه‌ای نصب نکرده باشید

اپراتورهای تلفن همراه مانند ایرانسل با ارائه خدمات مکان یابی امکان پیدا کردن تلفن همراه را به کاربران می دهند که برای اطلاع دقیق از نحوه عملکرد آن می توانید به وبسایت خود اپراتورها مراجعه نمائید.

در صورتی که از تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، می توانید از برنامه Plan B نیز استفاده کنید. خالقین این برنامه همان نویسندگان برنامه LookOut هستند و تفاوت این دو برنامه در این است که برنامه پلن بی مکان نصب از طریق ریموت و راه دور را نیز داراست. به بازار گوگل رفته و این برنامه را انتخاب و شروع به نصب آن نمائید. به محض نصب مکان تلفن همراه شما را برایتان ایمیل خواهد کرد.

پیدا کردن گوشی گمشده!

امروزه سازندگان تلفن های همراه و تبلت ها به ارائه خدمات ترکینگ یا همان ردیابی به صورت تخصصی می پردازند.

نکته نهایی اینکه تلفن همراه به باتری نیاز دارد تا بتواند از خود ردی به جا بگذارد و کاری که یک سارق انجام می دهد در آوردن باتری تلفن است. پس زمانی که تلفنتان به سرقت رفت به سرعت عمل کنید و جای آن را چک کنید یا امیدوار باشید که دوباره سیم کارت و باتری را داخل گوشی قرار دهد تا بتوانید از طریق شماره سریال گوشی و پس از طی مراحل قانونی به گوشی سرقت شده تان برسید.

پیدا کردن گوشی گمشده!

mGuard یکی از نرم افزار های نوپا تحت جاوا می باشد. به کمک این نرم افزار دیگر نگران سرقت گوشی خود نباشید! با تعویض سیم کارت این نرم افزار برای شما IMEI راSMS  می کند و به این وسیله به راحتی از شماره موبایل سارق گوشی خود آگاه می شوید و می توانید از طریق مخابرات موضوع را پیگیری کنید.

توجه: برای پاک کردن mGuard به پسورد نیاز است. پس بهتر است این نرم افزار را بر روی Phone Memory نصب کنید. حتماً برای قسمت Check for SIM change گزینه Every bootup را انتخاب کنید تا با هر بار روشن شدن گوشی نرم افزار سیم کارت را چک کند.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: موبایل اسکای