تبیان، دستیار زندگی
ایمیل جایگاه مهمی در روند زندگی فعلی ما دارد و این اهمیت نسبت به گذشته بیشتر شده است. در همین راستا نسل جدیدی ایجاد شده تا معنا و کاربرد ایمیل را با نرم افزارهای مختلف باز تعریف کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسلی دیگر از ایمیل


ایمیل جایگاه مهمی در روند زندگی فعلی ما دارد و این اهمیت نسبت به گذشته بیشتر شده است. در همین راستا نسل جدیدی ایجاد شده تا معنا و کاربرد ایمیل را با نرم افزارهای مختلف باز تعریف کنند.

نسلی دیگر از ایمیل

Mailbox پیشتاز این تغییر و بازنگری در مفهوم ایمیل بود ولی به تازگی رقیب جدیدی به نام Boxer برایش پیدا شده است. این دو نرم افزار ویژگی های مشترک زیادی با هم دارند. مثلا هر دو به این خاطر به وجود آمده اند که جایگزین نرم افزار پیش فرض ایمیل در iOS و به زودی در دیگر سیستم عامل های موبایل شوند. یا هر دو با استفاده مناسب از قابلیت هایی مثل رابط کاربری و فرامین لمسی سعی در جلب نظر کاربر دارند. اما بر خلاف میل باکس که هدفش به صفر رساندن اینباکس بود، باکسر تا دندان به ویژگی های جالب مجهز شده تا بتواند از میلباکس پیش بیافتد.

ایده پردازی باکسر

پیش از هر چیز بگویم که باکسر از کلاینت های مختلف ایمیل پشتیبانی می کند، از جیمیل و یاهو گرفته تا اوت لوک و آیکلاود. این یکی از برتری های باکسر نسبت به میلباکس است که کاربرانی که  به یک نرم افزار واحد برای دسترسی به حساب های مختلف ایمیل های خود احتیاج دارند را به خوبی راضی می کند.

جیسون شلن، یکی از موسسان باکسر می گوید «بگذارید با تبدیل شدن به بازترین کلاینت ایمیل خود را متمایز کنیم. کلاینتی که بتواند برای کسب و کارهای واقعی مورد استفاده قرار بگیرد». باکسر در حال حاضر تنها نرم افزار در iOS است که هم از Exchange  پشتیبانی می کند و هم از جیمیل.

نسلی دیگر از ایمیل

میلباکس به خاطر سیستم رزرو نوبت برای دریافت خدماتش در ابتدا سر و صدای زیادی به پا کرد که به عقیده آندروود، موسس میلباکس این کار به خاطر کاهش بار سرورها و جلوگیری از مشکلات احتمالی در خدمت رسانی به کاربران انجام گرفت. اما باکسر کمی متفاوت تر برای رفع این مشکل پا پیش گذاشته است. موسسان باکسر تصمیم گرفتند برای جلوگیری از مشکلات احتمالی این نرم افزار را تا زمان رسیدن به 100 هزار دانلود به صورت رایگان ارائه دهند ولی بعد از آن قیمت نرم افزار را به 4.99 دلار افزایش دهند.

سوییپ کنید

قابلیت های سوییپ در باکسر اکنون با رابط کاربری جذابی ادغام شده که باعث می شود کاربر از کار کردن با آن لذت ببرد. یک سوییپ به چپ ایمیل را آرشیو می کند و یک سوییپ به راست یک لیست از 5 قابلیت را نشان می دهد: Like, Quick, To-Do, Request  و Done.Quick همانطور که از اسمش بر می آید، پیامی پیش فرض را تنها با یک تپ برای مخاطب ارسال می کند. باکسر لیستی از پیام های پیش فرض دارد ولی این پیام ها قابل ویرایش هستند.To-Do  به شما این امکان را می دهد که برای یک پیام زمان بررسی و درجه اهمیت تعیین کنید و Request علاوه بر تبدیل کردن ایمیل به تسک،  شخص یا اشخاص مورد نظر شما را هم به آن تسک اضافه می کند. در این حالت دیگر کاربران باکسر که شما نامشان را به آن تسک افزوده اید می توانند بررسی کنند که این تسک چیست و چه اطلاعاتی دارد.

به نظر می رسد که باکسر رقیب سر سختی برای میلباکس است که به احتمال زیاد می تواند خیلی زود آن را از گرودنه رقابت کنار بزند و خودش پیروز شود

همین امکانات باکسر به باکسر است که باعث متمایز بودنش شده است و قابلیت Like بهترین نمونه برای نمایش این تمایز است. با یک تپ، کاربر می تواند به مخاطب خود بگوید که از پیام ارسال شده خوشش آمد و از او تشکر کند یا اینکه بگوید با محتوای ایمیل موافق است.

شلن در این باره می گوید «در حالت معمول می گویید خوب الان باید نرم افزار را اجرا کنم، ایمیل مورد نظر را بیاورم،Reply  را انتخاب کنم و بنویسم عالی بود یا قبوله، اما در باکسر کافی است یک سوییپ کنید و سپس روی Like تپ کنید. همین».

این قابلیت می تواند یکی از وقت گیرترین مشکلات ایمیل را حل کند، یعنی زمانی که کاربر ایمیلی دریافت می کند ولی حوصله ندارد یا نمی خواهد به ایمیل پاسخ دهد و بنویسد ممنون یا فکر خوبی است، آن هم فقط به این خاطر که به مخاطب نشان دهد ایمیل را خوانده.

ویژگی ها، ویژگی ها و باز هم ویژگی ها

نسلی دیگر از ایمیل

اگر هنوز راضی نشده اید باکسر لیست دوستان شما را از فیسبوک و لینکداین جمع آوری می کند تا راحت تر به آنها ایمیل بفرستید یا حتی می توانید فایل های پیوست شده به ایمیل را مستقیما به دراپ باکس ارسال کنید. ضمن اینکه می توانید از لیبل های جیمیل هم استفاده کنید، یک ویژگی که میلباکس آن را ندارد با اینکه فقط کلاینک جیمیل است.

به نظر می رسد که باکسر رقیب سر سختی برای میلباکس است که به احتمال زیاد می تواند خیلی زود آن را از گرودنه رقابت کنار بزند و خودش پیروز شود.

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از readwrite مقاله ی Fixing Email: New Boxer iOS Email App Is All About Adding Features