تبیان، دستیار زندگی
آیا تابه‌حال به این نکته توجه کرده‌اید با وجود نرم‌افزارها و روش‌های مختلف برای بازیابی اطلاعات، چه روشی برای حذف ایمن اطلاعات وجود دارد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه هایی برای حذف ایمن اطلاعات


آیا تابه‌حال به این نکته توجه کرده‌اید با وجود نرم‌افزارها و روش‌های مختلف برای بازیابی اطلاعات، چه روشی برای حذف ایمن اطلاعات وجود دارد؟

راه‌هایی برای حذف ایمن اطلاعات

هر کاربری ممکن است به‌صورت اتفاقی فایلی را از روی هارددیسک رایانه حذف اما سپس به آن نیاز پیدا کند. در چنین شرایطی می‌توان از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات کمک گرفت و در صورتی‌که نتوانید خودتان اطلاعات موردنظر را بازیابی کنید، مراکز تخصصی بازیابی اطلاعات می‌توانند با دریافت هزینه این کار را برای شما به انجام برسانند. تا به‌حال به عکس این عملیات توجه کرده‌اید؟

فرض کنید در یک مرکز نظامی مشغول به‌کار هستید و اطلاعات ذخیره‌شده در رایانه ‌باید به روشی امن حذف شود. به‌نظر شما راه‌حل انجام این کار چیست؟

آیا همچون اسناد کاغذی که آنها را می‌سوزانند یا در کاغذ خردکن می‌اندازند، روشی نیز برای سوزاندن یا خردکردن اطلاعات دیجیتال وجود دارد؟

به‌عنوان مثال کسی که قصد دارد لپ‌تاپ خود را بفروشد و می‌خواهد مطمئن شود شخص خریدار نمی‌تواند اطلاعات خصوصی را - از جمله عکس‌های خانوادگی که قبلا روی هارد‌دیسک ذخیره کرده است - بازیابی کند. به‌نظرتان بهترین راه‌حل برای حذف غیرقابل بازگشت اطلاعات چیست؟

خردکن دیجیتال

شاید به‌نظر برخی کاربران، حذف اطلاعات چندان دشوار نباشد، اما زمانی که به حذف ایمن اطلاعات نیاز پیدا کنید متوجه می‌شوید با وجود روش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی که برای بازیابی اطلاعات وجود دارد، حذف غیرقابل بازگشت کاری دشوار و پیچیده است. آیا می‌دانید حذف غیرقابل بازگشت در کشورهای مختلف دارای استانداردهای متفاوتی است و وزارت دفاع بسیاری از کشورها به‌طور جداگانه برای خودشان الگوریتم‌های پیچیده‌ای را به منظور حذف ایمن اطلاعات ابداع کرده‌اند؟

حذف غیرقابل بازگشت، اهمیت ویژه‌ای دارد و این اهمیت موجب شده است نرم‌افزار Data Shredder برای انجام این کار به‌ظاهر ساده بیش از 16 روش استاندارد و مورد تائید دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را در اختیار کاربران قرار دهد

مطمئنا با خواندن مطالب فوق به اهمیت بسیار حذف غیرقابل بازگشت پی برده‌اید و به‌دنبال راه‌حلی برای انجام این کار هستید. ما نیز قصد داریم همچون همیشه بهترین راه‌حل را در اختیار شما قرار دهیم! راه‌حل پیشنهادی کلیک، نرم‌افزار قدرتمند Data Shredder است.

این نرم‌افزار، ابزاری با روش کار بسیار ساده است که به وسیله آن می‌توانید کاملا حرفه‌ای نسبت به حذف ایمن اطلاعات خود اقدام کنید. عملیات حذف در این نرم‌افزار با استفاده از الگوریتم‌های استاندارد سازمان‌های نظامی صورت می‌گیرد و به شما اطمینان می‌دهد حتی سازمان‌های دولتی و نظامی نیز با تخصص بسیار بالا قادر به بازیابی اطلاعات شما نخواهند بود.

راه‌هایی برای حذف ایمن اطلاعات

استانداردهای بین‌المللی

نرم‌افزار فوق با پشتیبانی از استانداردهای دولتی، نظامی و صنعتی شما را قادر می‌کند براحتی نسبت به حذف دائم اطلاعات دیجیتال خود اقدام کنید. حذف همه اطلاعات محرمانه، سری، فوق سری و... توسط الگوریتم‌های استاندارد وزارت دفاع آمریکا، اداره فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان و... از جمله ویژگی‌های قابل ذکر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

همان‌طور که گفتیم حذف غیرقابل بازگشت، اهمیت ویژه‌ای دارد و این اهمیت موجب شده است نرم‌افزار Data Shredder برای انجام این کار به‌ظاهر ساده بیش از 16 روش استاندارد و مورد تائید دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را در اختیار کاربران قرار دهد.

امکانات خردکن دیجیتال

برخی از مهم‌ترین امکاناتی که با استفاده از خردکن دیجیتال Data Shredder در اختیار شما قرار می‌گیرد، عبارت است از:

حذف اطلاعات محرمانه از هارد‌دیسک‌های مکانیکی، هارد‌دیسک‌های حالت جامد، حافظه‌های فلش، انواع کارت‌های حافظه (SD, MMC, xD)، میکرو درایوها و...

راه‌هایی برای حذف ایمن اطلاعات

ارائه گزارش‌های کامل از مراحل حذف

* ‌بهره‌مندی از الگوریتم قدرتمند حذف ایمن، طراحی شده توسط ProtectStar

*  ‌حذف ایمن و افزایش فضاهای خالی همچون سطل زباله ویندوز، حافظه پنهان مرورگر، کوکی‌ها، فایل‌های موقت سیستمی و...

*  ‌پشتیبانی از قابلیت Cut و Paste ایمن فایل‌ها و پوشه‌ها

* ‌سازگاری کامل با ویندوز اکسپلورر

* ‌حذف ایمن پارتیشن‌ها و درایوهای مستقل سیستمی بدون نیاز به بوت

* ‌سازگاری کامل با درایوهای حالت جامد (SSD)

* ‌پشتیبانی از فایل سیستم‌های مختلف FAT, FAT32, NTFS

* ‌قابلیت نصب در همه نسخه‌های 32 و 64 بیت ویندوزهای اکس‌پی، ویستا، 7 و 8

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: کلیک