تبیان، دستیار زندگی
این روزها هنگامی که از کابران تلفن های همراه هوشمند در خصوص کارایی گجتی که در دست دارند ‌سوال می کنید، یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزاری که به شما معرفی می کنند، امکان برقرار ارتباطات آنلاین از طریق تلفن همراه...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صفِ بی‌انتهای اپلیکیشن‌ها، تنها برای چت!


این روزها هنگامی که از کاربران تلفن های همراه هوشمند در خصوص کارایی گجتی که در دست دارند ‌سوال می کنید، یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزاری که به شما معرفی می کنند، امکان برقرار ارتباطات آنلاین از طریق تلفن همراه با دسترسی به اینترنت و با کیفیت بسیار مناسب است!

موبایل

برنامه های زیادی از گذشته تا کنون به منظور ایجاد این ارتباط آنلاین طراحی شده است. نوستالژیک ترین آنها یاهو مسنجر خودمان است که هنوز هم میلیون میلیون برنامه جدید بیاید، باز همه حس راحتی خاصی با آن داریم! از سایر نرم افزارها هم می توان به تانگو، لاین، واتس‌اپ، وایبر، وی‌چت و غیره اشاره نمود.

تانگو؛ تازه‌نفسِ اپلیکیشن‌های اجتماعی

تانگو به شما این اجازه را می دهد تا از طریق آن به صورت کاملاً رایگان با دوستان خود تماس های تلفنی صوتی و تصویری رایگان داشته باشید و این عمل را می توانید با تمامی کسانی که تانگو را بر روی کامپیوتر، تلفن همراه و یا تبلت خود نصب کرده اند انجام دهید.

با تانگو شما می توانید با دوستان خود تماس صوتی و تصویری با کیفیت بالا برقرار کنید البته به شرط اینکه به اینترنت متصل باشید و دوستانتان نیز این نرم افزار را بر روی گوشی خود نصب کرده باشند.

موبایل

تانگو نام یک از برنامه های معروف برقراری تماس رایگان است که برای سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید منتشر شده است. این بدین معنا است که شما با تانگو و گوشی اندرویدی خودتان می توانید با هر سیستمی که این نرم افزار روی آن نصب است از جمله تبلت ها و کامپیوتر ارتباط برقرار نمایید. فقط کافیست هر 2 طرف به اینترنت متصل باشند.

تانگو با پشتیبانی استاندارد Face Time  صدا را از طریق سیم کارت و تصویر را از طریق Wifi انتقال می دهد و بدین ترتیب بدون در نظر گرفتن عدم پشتیبانی مخابرات از تماس تصویری، امکان این مدل مکالمه ایجاد می شود.

قابلیت‌های اصلی نرم افزار

* پشتیبانی از شبکه های 3G, 4G و Wi-Fi جهت اتصال به اینترنت

* سازگار با سیستم عامل Android و iOS بنابراین امکان تماس بین یک دستگاه اندرویدی و یک اپل وجود خواهد داشت.

* یافتن اتوماتیک دوستان شما از طریق شماره های آنها

* بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور جهت اتصال به شبکه تانگو

* ارسال و دریافت رایگان صدا، تصویر و پیامک

* امکان برقراری تماس گروهی صوتی و تصویری

* امکان ارسال پیغام ویدئویی برای مخاطبین

* امکان شخصی سازی ویدئوها با استفاده از ابزارهای تانگو

ایراد وابسته بودن برنامه به شماره تلفن این است که با وارد کردن شماره، شما

عملاً به برنامه اجازه‌ی سرک کشیدن در دفترچه تلفن خود را می دهید؛

که این موضوع از امنیت اطلاعات موجود در گوشی شما می کاهد

معایب این برنامه

** گاهی از برنامه خارج می شود ( مخصوصا هنگام خالی شدن باتری دستگاه)

** به نسبت سایر برنامه های مشابه، دارای کیفیت صدای ضعیف تری است به طوری که گاهاً صدا اکو شده و هنگام مکالمه، صدای خودتان را نیز می شنوید.

************************

لاین؛ باز هم مکالمات اینترنتی

لاین برنامه ارتباطی جدید است که به شما اجازه می دهد به طور نامحدود تماس های صوتی و ارسال پیام رایگان داشته باشید. این برنامه دارای بیش از 120 میلیون کاربر در سراسر جهان و در بیش از 230 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد!

ویژگیهای برنامه

* قابل استفاده برای فرستادن عکس و مسیج صوتی

* تماس صوتی رایگان بین اندروید و آیفون و کامپیوتر و تبلت

* دارای delivery report

*دارای کارت تبریک

نکته 1: بر اساس تست هایی که انجام شده است این نرم افزار قادر به ارسال کد فعال سازی برای سیمکارت های همراه اول نمی باشد، لذا برای دریافت کد فعالسازی از یک شماره ایرانسل استفاده کنید.

نکته 2 : با یک شماره دو اکانت درست کنید این کار هر دو اکانت شما را غیر قابل استفاده خواهد کرد.

موبایل

هرچند هر کدام از این چندین و چند اپلیکیشن، مزایا و وجه تمایزات مخصوص خود را دارند، اما کاربرد اصلی آنها یکی است: امکان برقرار تماس آنلاین تنها با استفاده از اینترنت. و البته ایرادات واحدی هم می توان به تمام آنها وارد نمود.

این اپلیکیشن ها، اصولاً از طریق شماره موبایل فعال می شوند. هنگام ثبت نام موظف هستید شماره موبایل خود را وارد کنید، تا کد 4رقمی فعال سازی به صورت پیامک به شما ارسال شود و شما برنامه را فعال کنید.

ظاهراً دیگر باید شمارش معکوسِ از عرصه خارج شدن نام کاربری و رمز عبور را آغاز کرد!

ایراد وابسته بودن برنامه به شماره تلفن این است که با وارد کردن شماره، شما عملاً به برنامه اجازه‌ی سرک کشیدن در دفترچه تلفن خود را می دهید؛ که این موضوع از امنیت اطلاعات موجود در گوشی شما می کاهد.

هم چنین در برنامه هایی که امکان برقراری تماس ویدیویی را فراهم می کنند، نگرانی دوربین موبایل همیشه وجود دارد. شاید امکان اینکه برنامه بدون اطلاع شما، دوربین موبایل شما را در هنگام مکالمه روشن کند، چندان دور از ذهن نباشد!

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


مطالب مرتبط:

شش ویژگی iOS 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید!

iOS 7 beta 4؛ فراز و نشیب‌ها

اپلیکیشنی به جای کیف پول