تبیان، دستیار زندگی
در حال مطالعه مطلبی هستید که به کلمه نا آشنایی برمی خورید. برای یافتن تلفظ آن کلمه چه می کنید؟ مراجعه به فرهنگ لغت و استفاده از آن؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این کلمه چه طور تلفظ میشه؟

در حال مطالعه مطلبی هستید که به کلمه نا آشنایی برمی خورید. برای یافتن تلفظ آن کلمه چه می کنید؟ مراجعه به فرهنگ لغت و استفاده از آن؟ استفاده از نرم افزار فرهنگ لغت برای تلفظ؟ در روش اول باید با روش استفاده از علائم تلفظ بکار رفته در فرهنگ لغت آشنا باشید و دست کم نیاز به پیش زمینه ای در استفاده از این روش دارید. در روش دوم هم لغات توسط صدای مصنوعی تلفظ می شوند. خیلی خوب می شد اگر فردی که با همان زبان صحبت می کند آن کلمه را تلفظ می کرد.

forvo

خب اینترنت فاصله ها را برداشته و زمینه ای را برای بروز خلاقیت ایجاد کرده است. Forvo سایتی است که به کمک شما می آید. بیش از 300 هزار کلمه از 221 زبان مختلف توسط افراد مختلفی تلفظ شده. با عضو شدن در این سایت نیز می توانید شما هم به جمع تلفظ کنندگان بپیوندید.

می توانید به تلفظ یک نفر رای بدهید و یا خودتان دوباره آن کلمه را تلفظ کنید. اگر هم یک کلمه توسط افراد مختلفی تلفظ شده باشد بر روی یک نقشه محل فرد تلفظ کننده را می توان دید و تلفظ های مختلف را شنیده با هم مقایسه کرد. بعضی از کلمه ها هم در زبانهای مختلف به صورتهای مختلفی تلفظ می شوند، در این سایت می توانید این تلفظ های مختلف را با هم مقایسه کنید. همچنین می توانید تلفظ را به شکل یک فایل MP3 دانلود کنید.

forvo

این سایت برای کمک به شما ابزاری هم طراحی کرده. اگر علاقه فراوانی به شنیدن تلفظ کلمات دارید می توانید با نصب نوار ابزار Fovro که هم برای IE و هم برای FireFox طراحی شده استفاده کنید.

همچنین اگر  علاقه به تلفظ کردن کلمات دارید می توانید بوک مارکلت طراحی شده را نصب کنید. پس از این کار برای افزودن یک کلمه با Forvo و تلفظ آن می توانید کلمه را انتخاب کرده و گزینه Add to Fovro را انتخاب کنید.

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی