تبیان، دستیار زندگی
بلاكس به دقت از قابلیت‌های حسگرهای حركتی Wii استفاده می‌كند و یك بازی معمایی جالب را به وجود می‌آورد كه همه اعضای خانواده می‌توانند در كنار هم آن را بازی كنند و لذت ببرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی معمایی "بوم بلاکس" برای علاقه‌مندان به فیزیک

اگر دنبال انگیزه برای خریدن Wii می‌گردید، بوم بلاكس می‌تواند انگیزه خوبی باشد. این بازی بسیار زیبا و سرگرم كننده، دقیقا همان چیزی است كه به عنوان هدف نینتندو از ساخت Wii معرفی شده بود. بوم بلاكس به دقت از قابلیت‌های حسگرهای حركتی Wii استفاده می‌كند و یك بازی معمایی جالب را به وجود می‌آورد كه همه اعضای خانواده می‌توانند در كنار هم آن را بازی كنند و لذت ببرند.

boom blox بازی

به تصاویر و پیش نمایش‌های بوم بلاكس كاری نداشته باشید. تا وقتی بیست مرحله از بوم بلاكس را بازی نكنید به هیچ‌وجه نخواهید فهمید بوم بلاكس بازی كردن چه لذتی دارد. از نظر گرافیكی بازی اصلا زیبا نیست. همه چیز بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند و بعضی وقت‌ها به نظر می‌رسد یك بازی نسل قبل را دارید انجام می‌دهید. اما همه چیز گرافیك نیست. مهمترین شاهكار بوم بلاكس، پیاده كردن یك سیستم فیزیك بسیار دقیق و كارآمد است. معماها همه بر اساس این سیستم فیزیك طراحی شده‌اند و بازی با دقت زیادی سرعت، زاویه برخورد و اندازه حركت پرتاب‌های شما را محاسبه می‌كند.

همان طور كه می‌دانید ایده بازی توسط استیون اسپیلبرگ خلق شده است. او قبلا اعلام كرده بود كه قرار‌داد ساخت سه بازی رایانه‌ای را با الكترونیك آرتز بسته و بوم بلاكس اولین بازی از این قرارداد است. وقتی از اسپیلبرگ پرسیدند چرا به سراغ یك بازی معمایی ساده رفته او پاسخ داد: «دلم می خواهد یك بازی ای بسازم كه بتوانم با پسرم آن‌را بازی كنم!» اسپیلبرگ در این كار كاملا موفق شده است.

روند بازی بوم بلاكس عالی است. بخش تك نفره از چهار حالت داستان مختلف تشكیل شده كه هر كدام یك نوع معمای فیزیكی دارند. هر مرحله شامل تعداد زیادی بلوك است كه با چیدمان‌های مختلف روی هم قرار گرفته‌اند و شما باید یك بلایی سرشان بیاورید. این بلا هم بیشتر منتج به خراب كردن و تركاندن این چیدمان‌ها می‌شود.

boom blox بازی

بلوكه‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آنها انفجاری هستند و بعضی‌ها فقط وقتی با بلوك هم رنگ خود برخورد كنند منفجر می‌شوند. شما هم از روش‌های مختلف برای خراب كردن چیدمان‌ها استفاده می‌كنند. ممكن است بخواهید یك بلوكه مهم را از یك ساختمان بیرون بكشید و یا با پرتاب كردن توپ بیسبال به یك نقطه حساس، كل بنا را به هم بریزید. دقت بالای دسته‌های Wii در این بازی كاملا به چشم می‌آیند. تقریبا ضربات نهایی شما همان راهی را می‌روند كه از قبل برایشان برنامه ریزی كرده‌اید. از طرفی چون فیزیك بازی شباهت فوق العاده زیادی به فیزیك واقعی دارد، بوم بلاكس به شما كمك زیادی می‌كند تا بتوانید برخوردها و نتیجه آنها را در دنیای واقعی خود تحلیل كنید و نتیجه را در دنیای مجازی بازی ببینید.

بخش تكنفره بسیار جالب است. تقریبا هر كاری كه در مراحل بوم بلاكس انجام بدهید، بازی یك جایزه برایتان در نظر می گیرد و این باعث می شود برای ادامه كار بیشتر تشویق شوید. بخش چند نفره گزینه بسیار خوبی برای دور هم جمع شدن دوستان و لذت بردن از یك سرگرمی فوق‌العاده ساده است. یك ادیتور جالب هم در بوم بلاكس وجود دارد كه اگر حوصله داشته باشید می‌توانید مراحل مورد علاقه خودتان را بسازید و یا مراحل موجود بازی را تغییر بدهید. لطفا از نوشتن اسم خودتان با بلوكه‌ها خودداری كنید كه خوب از آب درنمی‌آید!

منبع: هفته نامه کلیک

مطالب مرتبط:

بازی منحصر به‌فرد پاتاپون!

یک بازی لذت‌بخش برای همه خانواده

پریدن با چتر به جنگ جهانی دوم