تبیان، دستیار زندگی
نرم افزار پیشنهادی، Convert Master Video است و همان طور که از نام آن مشخص است، استاد تبدیل فایل‌های ویدئویی به یکدیگر است. این نرم افزار می تواند عملیات تبدیل و جداسازی فایل‌های مختلف تصویری را انجام دهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبدیل فیلم به فرمت دلخواه شما!

فرمت‌های مختلف برای فایل‌ها گاهی مزیت‌هایی دارند و گاه نیز همین مزیت‌ها دردسر ساز می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین این نوع فایل‌ها که همیشه دردسر ساز بوده‌اند، فرمت‌های مختلف فایل‌های صوتی و تصویری هستند. همان طور که می دانید، فایل‌های تصویری در فرمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام از این فرمت‌ها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. یکی دارای حجم پایینی است و دیگری دارای کیفیت بالا، بعضی قابلیت پخش بر روی تلفن همراه را دارند و برخی دیگر فقط بر روی رایانه پخش می‌شوند.

این قابلیت‌ها و تفاوت‌ها در برخی مواقع مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد که یکی از این مشکلات، استفاده از آن‌ها در دستگاه‌های مورد علاقه است. فرض کنید فیلمی را از اینترنت دانلود کرده اید و می خواهید آن را روی سی دی کپی کنید و در دستگاه ویدئو سی دی مشاهده کنید. بیشتر فیلم‌های اینترنتی به دلیل کم شدن حجم شان در فرمت AVI در دسترس قرار دارند و این فرمت نیز به راحتی قابلیت رایت و پخش در دستگاه ویدئو سی دی را ندارد در چنین حالتی، چه کار باید کرد؟ می خواهیم راه حلی مناسب برای تمامی این موارد به شما معرفی کنیم تا مشکلی با فایل‌های تصویری از فرمت‌های مختلف نداشته باشید.

استاد تبدیل

نرم افزار پیشنهادی، Convert Master Video است و همان طور که از نام آن مشخص است، استاد تبدیل فایل‌های ویدئویی به یکدیگر است. این نرم افزار می تواند عملیات تبدیل و جداسازی فایل‌های مختلف تصویری از جمله RMVB,RM,WMW,MPEG1,MPEG2,MPEG4,VCD,DVD,SVCD,AVI,MPEG به یکدیگر را انجام دهد.

رایت روی دی وی دی

قابلیت رایت تمامی فرمت‌های بالا، روی دی وی دی برای مشاهده در DVD Playerهای خانگی نیز در این نرم افزار قرار دارد. همچنین در این بخش، منوهایی کمکی تعبیه شده است که با استفاده از آن‌ها به راحتی می توانید چندین فایل را در یک دی وی دی با سرعت بالا جمع آوری نمایید.

نرم افزار تبدیل فیلم

ضبط دیجیتال

از دیگر قابلیت‌های موجود در این نرم افزار، امکان دریافت فیلم از منابع خارجی مختلف از جمله دوربین‌های آنالوگ و دی وی، وب کم، تلویزیون و ویدئو است.

استخراج صوت

فرض کنید یک کلیپ تصویری در اختیار دارید و می خواهید از آن در ضبط صوت ماشین استفاده کنید. در چنین حالتی، تنها راه استفاده از آن، تبدیل فایل تصویری به فرمت صوتی قابل پخش در ضبط صوت ماشین است.

برای انجام چنین کاری نیز می توانید از این نرم افزار کمک بگیرید. استخراج صوت از فیلم و ذخیره آن در فرمت‌های MP3,AC3,RA,M4A,OGG,AAC,MP2 از دیگر قابلیت‌های منحصر به فرد این نرم افزار قدرتمند است.

تبدیل فرمت

روش کار با این نرم افزار بسیار راحت است. پس از نصب و اجرای آن از در محیط اصلی نرم افزار، آیکون‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. برای انتخاب فایل مورد نظر در این بخش، باید روی گزینه Browse در کنار بخش Input file name کلیک کنید.

سپس فرمت خروجی مورد نظر خود را از آیکون‌های لیست شده در بخش بالایی نرم افزار انتخاب کنید و محل ذخیره فایل بعد ازعملیات تبدیل را نیز با کلیک روی گزینه Browse در کنار بخش Output Directory مشخص کنید. در نهایت، با انتخاب جزییات مربوط به فرمت مورد نظر از بخش Profile، برای آغاز عملیات تبدیل، روی گزینه Convert کلیک نمایید. می‌توانید با کمک همین نرم افزار بر روی گزینه DVD Bum کلیک کنید. سپس با استفاده از پنجره جدید که به نمایش در می آید. دی وی دی مورد نظرتان را رایت کنید.

این نرم افزار، از سایت www.mcfunsoft.com قابل دانلود است.

منبع: روزنامه کلیک

مطالب مرتبط:

نحوه ذخیره صدای پس زمینه یک سایت

نرم افزارهای ‌بازیابی اطلا‌عات

پیکاسا: لذت كار كردن با تصاویر

فایل‌های Pdf را به حرف درآورید!

جستجوی راحت‌تر فایل‌ها در ویندوز