تبیان، دستیار زندگی
گه گاه دوست دارید در زمانی كه به اینترنت وصل نیستید به اطلاعات روی صفحات وب دسترسی داشته باشید. شما بابت مدت ارتباط با اینترنت پول پرداخت می كنید یا كامپیوترتان را با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابل دسترس كردن صفحات وب در حالت آفلاین

 قابل دسترس كردن صفحات وب در حالت آفلاین

گه گاه دوست دارید در زمانی كه به اینترنت وصل نیستید به اطلاعات روی صفحات وب دسترسی داشته باشید. شما بابت مدت ارتباط با اینترنت پول پرداخت می كنید یا كامپیوترتان را با خودتان به این طرف و آن طرف می برید، این امكان می تواند برایتان مفید باشد. اینترنت اكسپلورر به شما اجازه می دهد كه صفحات را برای مشاهده به صورت آفلاین علامت گذاری كنید و در اصل آن صفحات بر روی كامپیوترتان كپی می شوند تا بدون رفتن به اینترنت بتوانید آن ها را مشاهده كنید. همچنین می توانید تعیین كنید كه آن صفحات كی و چگونه به روز رسانی شوند.

آن را برای حالت آفلاین قابل دسترس كنید

ابتدا در مرورگر خود به صفحه ای كه می خواهید در حالت آفلاین به آن دسترسی داشته باشید بروید و فرمان Add to Favorites را از منوی Favorites انتخاب كنید در كادر محاوره Add Favorites، گزینه Make available را فعال كنید و روی دكمه Customize كلیك كنید. به این طریق ویزارد Favorites Offline اجرا می شود.

لینك ها را برای حالت آفلاین قابل دسترس كنید

شما می توانید انتخاب كنید كه فقط صفحه جاری قابل دسترس شود یا صفحاتی كه صفحه جاری به آن ها لینك می كند نیز قابل دسترس شوند. اگر می خواهید لینك های صفحه جاری را قابل دسترس كنید، بر روی گزینه Yes كلیك كنید.

عمق لینك ها را انتخاب كنید

تعداد لینك هایی را كه می خواهید از صفحه جاری به بعد، صفحاتشان قابل دسترس شود را انتخاب كنید. برای مثال با انتخاب 3، تمام صفحاتی كه صفحه جاری برای آنها لینك دارد و تمام صفحاتی كه هر یك از آن صفحات به آن ها لینك دارند قابل دسترس می شوند. برای ادامه كار، بر روی Next كلیك كنید.

بروز رسانی های آفلاین را زمانبندی كنید

تابع همزمانی (Synchronize)، كپی های موقتی صفحات آفلاین كامپیوترتان را آخرین كپی ها از اینترنت بروز رسانی كند. به طور پیش فرض صفحات فقط زمانی همزمان می شوند كه فرمان Synchronize را از منوی Tools در اینترنت اكسپلورر انتخاب كنید. با فعال كردن گزینه دوم می توانید همزمانی ها را زمانبندی كنید. برای ادامه كار، بر روی Next كلیك كنید.

یك زمانبندی ایجاد كنید

انتخاب كنید كه چند روز یك بار و در چه زمانی از روز می خواهید صفحات به طور خودكار بروز رسانی شوند. همچنین می توانید زمانبندی خود را نام گذاری كنید. برای ادامه كار، بر روی Next كلیك كنید.

یك نام كاربری و یك كلمه عبور وارد كنید

اگر صفحه ای كه برای حالت آفلاین قابل دسترس می كنید از شما خواست یك نام كاربری و كلمه عبور وارد كنید (مانند بسیاری از سایت ها و سرویس های خبری كه ممكن است در آن ها عضو شده باشید)، گزینه Yes را فعال كنید. و اطلاعات خواسته شده را وارد كنید. وقتی كارتان تمام شد، بر روی Finish كلیك كنید.

* توجه  *

تغییر دادن تنظیمات آفلاین

هر موقع كه بخواهید می توانید با انتخاب Favorites Organize از منوی Favorites، تنظیمات آفلاین را تغییر دهید. صفحه ای را از لیست انتخاب كنید و برای تغییر تنظیمات آفلاین، بر روی دكمه Properties كلیك كنید.