تبیان، دستیار زندگی
ابزار Color Replacement مشابه استفاده از تركیب ابزارهای Background Eraser و Clone Stamp یا Healing Brush است كه اطلاعات رنگ‌ها را از یك محیط یا تصویر نمونه‌برداری كرده و آن را به محیط دیگری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

ابزار Color Replacement مشابه استفاده از تركیب ابزارهای Background Eraser و Clone Stamp یا Healing Brush است كه اطلاعات رنگ‌ها را از یك محیط یا تصویر نمونه‌برداری كرده و آن را به محیط دیگری اعمال می‌كند. گزینه‌های

مربوط به نمونه‌برداری عبارتند از: Color ،Hue ، Saturation و Luminosity. این ابزار در هر مرحله تنها داده‌های رنگ‌بندی را مطابق یك گزینه (همانند Saturation) منتقل می‌كند، در حالیكه سایر متغیرها غیرانتخابی هستند. در صورتی كه می‌خواهید اطلاعات دیگر محدوده رنگ نیز منتقل شود باید مجدداً گزینه دیگری را انتخاب كنید.

باز كردن فایل

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

برای باز كردن فایل مورد نظر، گزینه File\Open را انتخاب نمائید.

انتخاب ابزار جایگزین كننده رنگ

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

ابزار Color Replacement را از جعبه ابزار انتخاب كنید. در صورتی كه این ابزار را نمی‌بینید، ابزار Patch یا Healing Brush را كلیك كرده و پائین نگه دارید و سپس از منوی كشویی نمایان شده گزینه Color Replacement را انتخاب نمائید.

انتخاب Brush و Mode

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

در نوار Options مربوط به ابزار Color Replacement، اندازه‌ای برای قلم انتخاب كرده و از منوی Mode یكی از گزینه‌های Hue، Saturation، Color یا Luminosity را انتخاب كنید. این انتخاب مشخصه‌های مقدار نمونه پیكسل‌هایی كه روی آنها نقاشی می‌كنید را منتقل می‌كند.

انتخاب رنگ جایگزین

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

در نمونه رنگ پیش‌زمینه جعبه ابزار كلیك كرده و برای انتخاب رنگی كه می‌خواهید داخل تصویر مورد استفاده قرار گیرد، از انتخابگر رنگ استفاده كنید. همچنین می‌توانید كلید Ctrl (در ویندوز) یا Option (در مكینتاش) را پائین نگه داشته تا نشانه‌گر ماوس به شكل قطره چكان تغییر یافته و رنگ مورد نطر را در تصویر انتخاب كنید.

تنظیم گزینه‌های Sampling

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

قلم Replace Color مقدار رنگ پیكسل نقطه نمونه‌برداری شده (محلی كه برای اولین‌بار كلیك كرده‌اید) را با رنگ جایگزینی كه در مرحله 4 انتخاب كرده‌اید جابجا می‌كند. منوی Sampling در نوار Options، نحوه مدیریت نقطه نمونه را در هنگام نقاشی كنترل می‌كند. گزینه Continuous بطور متناوب و در هنگام نقاشی از نقطه نمونه مجدداً نمونه‌برداری می‌كند. گزینه Once مقدار پیكسل اولین نقطه كلیك شده را تغییر می‌دهد و گزینه Background به شما امكان می‌دهد تا تنها پیكسل‌هایی را كه مطابق رنگ Background هستند جایگزین كنید.

تنظیم گزینه‌های منوی Limits

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

نحوه سرایت و گسترش رنگ در هنگام نقاشی از طریق منوی Limits نوار Options كنترل می‌شود. برای جایگزین كردن رنگ نمونه‌برداری شده تنها در مواردی كه بر روی پیكسل‌ها نقاشی می‌شود، گزینه Discontiguous را انتخاب كنید. برای جایگزین كردن محیط‌هایی كه همانند رنگ نمونه‌برداری شده‌اند و به یكدیگر نیز مرتبط‌اند، گزینه Contiguous را انتخاب كنید. گزینه Find Edges را در حالتی انتخاب كنید كه مایلید پیكسل‌های مرتبط با رنگ نمونه‌برداری شده انتخاب شوند، در حالیكه شدت و وضوح لبه‌های شكل نیز حفظ شود. برای تعیین ناحیه و محدوده رنگ‌های ضمیمه شده به مقدار نمونه‌برداری شده مقداری برحسب درصد در فیلد متنی Tolerance وارد كنید.

نقاشی كردن افكت

نحوه استفاده از ابزار Color Replacement

افكت را داخل تصویر نقاشی كنید. در هنگام نقاشی می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از فرمان Fade برای نرم كردن اثر بعد از اعمال آن استفاده كنید. برای این كار گزینه Edit\Fade Color Replacement Tool را انتخاب كرده و در كادر محاوره‌ای كه نمایان می‌شود نوار لغزنده را كاهش دهید.