تبیان، دستیار زندگی
Spelling and Grammar Checker به شما امكان می‌دهد تا در هنگام تایپ سند یا بصورت یكجا، املا و گرامر سند را چك كنید. از آنجایی كه اكثر ما وقتی كه كار تایپ را به پایان می‌رسانیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه املا و گرامر را چك كنیم

Spelling and Grammar Checker به شما امكان می‌دهد تا در هنگام تایپ سند یا به صورت یكجا، املا و گرامر سند را چك

كنید. از آنجایی كه اكثر ما وقتی كه كار تایپ را به پایان می‌رسانیم فراموش می‌كنیم كهChecker Spelling را اجرا

كنیم، Checker Automatic Spelling می‌تواند خطاها را مشخص كند و نادیده گرفتن آنها را مشكل كند و در عین حال خطاها

را ذخیره كند. اگر Checker Automatic Spelling فعال نباشد، از منوی Tools گزینه Options را انتخاب كنید. بعد

برگه Spelling and Grammar را انتخاب كنید. گزینه Check spelling as you type را انتخاب كنید تا آن را فعال كنید(اگر می خواهیدChecker Automatic Spelling را فعال كنید گزینه Check spelling as you type را انتخاب كنید ). برای غیر فعال كردن امكانات چك كردن خودكار این گزینه ها را غیر فعال كنید.

به دنبال خط موجدار قرمز بگردید

همچنانكه كه تایپ می كنید، Word زیر هر كلمه ای كه در فرهنگ لغت خود پیدا نكند یك خط قرمز موجدار می كشد تا به شما اطلاع دهد كه ممكن است این كلمه املای نادرستی داشته باشد (در این مثال ، Word ، report را به صورت غلط نشان داده است).


منوی میان بر را باز كنید

روی كلمه اشتباه كلیك راست كنید تا یك منوی میان بر از املاهای درست (در بالا) و چند فرمان اضافی ظاهر شود. روی یكی از املاهای درست كلیك كنید تا آن را از منو انتخاب كنید. اگر املای شما درست است (برای مثال، نام خانوادگی یك نفر) روی Add كلیك كنید تا به فرهنگ لغات Word اضافه شود و Checker Spelling، آن را اشتباه نگیرد.


نادیده گرفتن اشتباه

اگر نمی خواهید یك كلمه را به فرهنگ لغات اضافه كنید بلكه می خواهید آن را به همان صورت در سند باقی بگذارید، روی Ignore All كلیك كنید. برای اضافه كردن املای درست به لیست Auto correct تا املاهای نادرست در آینده بصورت خودكار درست شوند، روی Autocorrect كلیك كنید.  برای باز كردن كادر محاوره‌ای Spelling ، روی Spelling كلیك كنید.

به دنبال خط سبز موجدار بگردید

تاگر خط موجدار زیر متن، سبز رنگ باشد، به این معنی است كه Word یك خطای دستوری را تشخیص داده است. روی آن كلمه كلیك راست كنید و یكی از گزینه های درست بالای منو را انتخاب كنید یا برای نادیده گرفتن این خطا، روی Ignore Once كلیك كنید.

چك كرن كل سند

برای اجرای Spelling and Grammar Checker برای كل سند، روی دكمهSpelling and Grammar در نوار ابزار Standard كلیك كنید یا از منوی Tools گزینه Spelling and Grammar را انتخاب كنید.


خطاها را اصلاح كنید

Word هر كلمه در سند را با فرهنگ لغات و لیست قواعد دستوری خود مطابقت می دهد و هر وقت كه با كلمه ای مواجه شود كه در فرهنگ لغات نباشد یا با جمله ای مواجه شود كه با قواعد دستوری همخوانی نداشته باشد كادر محاوره ای Spelling and Grammar را باز می كند. می توانید مشكل را نادیده بگیرید، آن را تغییر دهید یا یكی از گزینه های دیگر در كادر محاوره ای را انتخاب كنید.

*توجه*

چك كردن یك قسمت

برای چك كردن املا و گرامر فقط قسمتی از سند، قبل از شروع كار ، آن قسمت را انتخاب كنید. وقتی كه Word آن قسمت را بررسی كرد، از شما می پرسد كه آیا می خواهید بقیه سند را چك كنید. روی No كلیك كنید تا بررسی به پایان برسد.


چك كردن شیوه نگارش

برای تغییر آنچه كه Word برای بررسی دستوری جستجو می كند، از منوی Tools ، گزینه Options را انتخاب كنید و برگه Spelling and Grammarرا انتخاب كنید. از لیست Writing Style ، شیوه ای كه سند شما را بهتر توصیف می كند را انتخاب كنید. یا كلیك كردن روی دكمهSettings می توانید مشخص كنید كه Word كدام آیتم ها را چك كند. گزینه هایی مانند پر كلمه بودن یا جملات مجهول را فعال یا غیر فعال كنید. روی Ok كلیك كنید.