تبیان، دستیار زندگی
از امكان لیست Bullets و Numbering در Word برای مرتب كردن لیست‌های سند استفاده می‌شود. یك لیست دایره‌دار می‌تواند پیداكردن یك لیست از اطلاعات مرتبط را در صفحه آسان كند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كار با لیست‌های دایره‌دار و شماره‌دار

از امكان لیست Bullets و Numbering در Word برای مرتب كردن لیست‌های سند استفاده می‌شود. یك لیست دایره‌دار می‌تواند پیداكردن یك لیست از اطلاعات مرتبط را در صفحه آسان كند و یك لیست شماره‌دار آیتم‌هایی كه باید به ترتیب خاصی ظاهر شوند را سازماندهی می‌كند. می‌توانید فرمت‌دهی یك لیست دایره‌دار یا شماره‌دار را قبل از تایپ كردن این لیست، تنظیم كنید و یا متن موجود را به صورت یك لیست سازماندهی شده در آورید.

متن را انتخاب كنید

برای تبدیل متن به یك لیست، ابتدا آن را انتخاب كنید.

از دكمه‌های فرمت‌دهی استفاده كنید

برای اضافه كردن دایره و شكل، از دكمه Bullets در نوار ابزار Formatting استفاده كنید. برای اینكه متن را بصورت یك لیست شماره دار در آورید، روی دكمه Numbering كلیك كنید.

فرمت‌دهی را مشاهده كنید

اگر روی دكمه Bullets كلیك كرده‌اید، متن انتخاب شده با نقطه‌هایی در كنار هر خط، توگذاری می‌شود و اگر روی Numbering كلیك كرده باشید، این لیست به صورتی كه در اینجا نشان داده شده است به ترتیب شماره‌گذاری می‌شود.

اضافه كرن آیتم‌های بیشتر به لیست

برای اضافه كردن آیتم‌های بیشتر به لیست، در انتهای خط قبل از محلی كه می‌خواهید آیتم جدید را اضافه كنید كلیك كنید و Enter را بزنید. Word یك دایره جدید یا شماره جدید اضافه می‌كند. فقط كافی است كه متن جدید را وارد كنید. بعد از اینكه آخرین آیتم را تایپ كردید، دوبار E nter را بزنید تا شماره‌گذاری و دایره‌گذاری را غیر فعال كنید یا روی دكمه  Numbering یا Bullets در نوار ابزار كلیك كنید تا این امكان را غیر فعال كنید.

تغییر دادن شیوه

اگر ترجیح می‌دهید كه از شیوه شماره‌گذاری یا نقطه‌گذاری دیگری استفاده كنید، كادر محاوره‌ای Bullets and Numbering را باز كنید. متن لیستی كه می‌خواهید فرمت دهی كنید را انتخاب كنید و از منوی Format، گزینه Bullets and Numbering را انتخاب كنید تا این كادر محاوره‌ای باز شود.

این شیوه را اعمال كنید

برای تغییر شیوه نقطه‌گذاری روی برگه Bullets كلیك كنید و شیوه دیگری را انتخاب كنید. برای تغییر شیوه اعداد، روی برگه Numbered كلیك كنید و شیوه دیگری را انتخاب كنید. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و شیوه جدید اعمال شود.

*توجه*

ایجاد لیست از اول

همچنین می‌توانید همانطور كه تایپ می‌كنید یك لیست نقطه‌دار یا شماره‌دار ایجاد كنید. برای ایجاد یك لیست شماره‌دار، تایپ كنید 1 و بعد یك فاصله تایپ كنید، متن اولین آیتم را تایپ كنید و Enter را بزنید. برای ایجاد یك لیست نقطه‌دار، یك ستاره (*) و یك فضای خالی تایپ كنید، متن اولین آیتم را تایپ كنید و بعد Enter را بزنید بعد از وارد كردن تمام آیتم‌ها، Enter را دوبار بزنید تا این قابلیت غیرفعال شود.


سفارشی كردن دایره‌ها یا اعداد

از دكمه Customize در كادر محاوره‌ای Bullets and Numbering برای انتخاب یك فونت دیگر برای دایره‌ها یا اعداد و یا سفارشی كردن طرز قرار گرفتن اعداد یا دایره‌ها در سند استفاده می‌شود. برای مثال می‌توانید مشخص كنید كه اعداد یا متن شماره ‌گذاری شده چگونه توگذاری شوند.