تبیان، دستیار زندگی
حاشیه پیش فرض در Word ، یك اینچ در بالا و پایین صفحه و 5/1 اینچ در سمت چپ و راست صفحه است. این حاشیه ها برای اكثر سندها خوب هستند ولی مانند تمام قابلیت های دیگر در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه حاشیه ها را تنظیم كنیم

حاشیه پیش فرض در Word ، یك اینچ در بالا و پایین صفحه و 5/1 اینچ در سمت چپ و راست صفحه است. این حاشیه ها برای اكثر سندها خوب هستند ولی مانند تمام قابلیت های دیگر در Word ، می توان آنها را تغییر داد. برای مثال، حاشیه های بزرگتر، ظاهری جادارتر به صفحه می دهند. ممكن است بفهمید كه یك یا چند خط در صفحه زیادی آمده است ولی اگر حاشیه ها را كمی تنظیم كنید، آن چند خط در صفحه جا می گیرد.


 كادر محاوره ای Page Setup را باز كنید

از منوی File، گزینه Page Setup را انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Page Setup باز شود.

برگ Margins را باز كنید

اگر برگه Margins باز نشده است، روی آن كلیك كنید تا آن را باز كنید.

تغییر دادن حاشیه‌ها

حاشیه های جدید را در كادرهای متنیTop ، (بالا) Bottom، (پائین)Left (چپ) و Right (راست) تایپ كنید. این مقادیر بر حسب اینچ می‌باشند. همچنین می توانید از فلش‌های پایین برای اندازه‌گیری جدید استفاده كنید، روی فلش بالایی كلیك كنید تا حاشیه افزایش یابد و برای كاهش آن، روی فلش پایین كلیك كنید.

تنظیمات جدید را اعمال كنید

قسمت Preview نشان می دهد كه حاشیه‌های جدید چگونه به نظر می‌‌رسند. روی Ok كلیك كنید تا حاشیه های جدید در سند شما اعمال شوند.


تنظیمات حاشیه جدید را مشاهده كنید

روی نوار ابزار Standard، روی دكمه Print Preview كلیك كنید تا سند را به حالت Print Preview در آورید. در این پنچره،

می توانید دید كاملی از سند خود داشته باشید كه به این صورت، چك كردن تنظیمات حاشیه بدلیل ظاهر تصویری خوب، آسان تر است.

تغییر دادن حاشیه‌ها بصورت دستی

بجای تنظیم اندازه گیری بر حسب اینچ، می توانید به صورت دستی یا در دید Print Preview و یا در دید Layout Print ، حاشیه‌ها را تغییر دهید. حاشیه ها بصورت نوارهای خاكستری در دو انتهای افقی و عمودی قرار دارند. روی دكمه Close در نوار ابزار Print Preview كلیك كنید تا از حالت Print Preview خارج شوید.

توجه  

اخطار!

حاشیه ها را بیش از حد زیاد یا كم نگیرید. زیرا اكثر چاپگرها یك حاشیه حداقل دارند كه درآن چیزی چاپ نمی شود. ( معمولاً، كمتر از 25/0 اینچ، خارج از ناحیه قابل چاپ است).


تغییر حاشیه های پیش فرض

اگر شركت شما، حاشیه هایی را در تمام سندها بخواهد كه با حاشیه های پیش فرض Word متفاوت باشد، می‌توانید حاشیه های پیش فرض را طوری تنظیم كنید كه با حاشیه های مورد استفاده در شركت شما مطابقت كنند ( تا هر بار كه یك سند جدید ایجاد می كنید مجبور نباشید كه حاشیه ها را تغییر دهید). برای تنظیم كردن حاشیه های پیش فرض جدید، مراحل 1 تا 3 در این كار عملی را انجام دهید ولی در مرحله 4 ، قبل از اینكه روی Ok كلیك كنید، روی دكمه Default كلیك كنید. وقتی Word می پرسد كه آیا می خواهید تنظیمات جدید برای صفحه را تغییر دهید، Yes را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید. هر وقت كه بخواهید می توانید حاشیه های پیش فرض را تغییر دهید.