تبیان، دستیار زندگی
آیا به كاراكتر یا نماد خاصی نیاز دارید كه در صفحه كلید وجود ندارد؟ اگر اینگونه است در مجموعه كاراكترها و نمادهای Word بدنبال چیزی كه می خواهید بگردید. كسر (4/3)، علامت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از نمادها در متن استفاده كنیم

آیا به كاراكتر یا نماد خاصی نیاز دارید كه در صفحه كلید وجود ندارد؟ اگر اینگونه است در مجموعه كاراكترها و نمادهای Word بدنبال چیزی كه می خواهید بگردید. كسر (4/3)، علامت تجاری (TM ) و عناصر گرافیكی دیگر، نماد هستند.em dash ( ب ) و سه نقطه (…)، كاراكتر خاص هستند. برای مثال می توانید در متن مربوط به محصولات، از نماد كپی رایت © یا علامت تجاری (TM ) استفاده كنید. بسته به فونت هایی كه نصب كرده اید ممكن است نمادهای اضافی مانند نمادهای ریاضی یا یونانی، معماری و غیره را هم داشته باشید.

كادر محاوره ای Symbol را باز كنید

در جایی از متن كه می خواهید نماد را درج كنید كلیك كنید و از منوی Insert ، گزینه Symbol را انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Symbol باز شود.

یكی از نمادها را انتخاب كنید

در برگه Symbol ، روی یكی از نمادها كلیك كنید. برای تغییر دادن نمادهای نشان داده شده، روی فلش لیست Font كلیك كنید و یك فونت دیگر انتخاب كنید.

نماد مورد نظر را درج كنید

بعد از انتخاب نماد مورد نظر، روی دكمه Insert كلیك كنید تا این نماد در متن درج شود. كادر محاوره ای Symbol باز باقی می‌ماند.

یكی از كاراكترهای خاص را انتخاب كنید

اگر بخواهید یكی از كاراكترهای خاص را در متن درج كنید (مانند em dash یا علامت كوتیشن خاص) روی برگه Special Character در كادر محاوره ای Symbol كلیك كنید.

این كاراكتر خاص را درج كنید

كاراكتر خاص مورد نظر را انتخاب كنید و روی دكمه Insert كلیك كنید. كاراكتر به متن اضافه می شود.

كادر محاوره ای را ببندید

كادر محاوره ای Symbol باز باقی می ماند چون ممكن است بخواهید نماد دیگری درج كنید. روی دكمه Close كلیك كنید تا از كادر محاوره ای خارج شوید.


*توجه  *

سفارشی كردن نمادها

از لیست كشویی Font در كادر محاوره ای Symbol برای تغییر فونتی كه برای نمادها استفاده می شود استفاده كنید. برای مثال، اگر می خواهد آیكون های كاراكتری مانند ساعت و تلفن را درج كنید از فونت Windows استفاده كنید. حتما“ نمادهای مربوط به فونت‌هایی كه روی كامپیوتر خود نصب كرده اید را بررسی كنید.

نمادهای آماده

قابلیت Auto Correct درWord منتظر نمادهای رایجی كه نیاز دارید تایپ كنید می ماند (مانند نمادهای كپی رایت یا علامت تجاری) و بصورت خودكار آنها را درج می كند. برای مثال، اگر تایپ كنید (C)، قابلیت Auto Correct بصورت خودكار این كاراكترها را با نماد © جایگزین می كند.برای كسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از قابلیت Auto Correct ، به كار عملی26 «چگونه با Auto Correct كار كنیم»مراجعه كنید.