تبیان، دستیار زندگی
علاوه بر كادر متنی و تصویر، می‌توانید نمودار هم به اسلاید اضافه كنید. با استفاده از فرمان‌های Copy و Paste می‌توانید نموداری كه با برنامه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم

علاوه بر كادر متنی و تصویر، می‌توانید نمودار هم به اسلاید اضافه كنید. با استفاده از فرمان‌های Copy و Paste می‌توانید نموداری كه با برنامه دیگری مانند Excel ایجاد كرده‌اید را به اسلاید اضافه كنید. همچنین می‌توانید از طریق Power Point یك نمودار ایجاد كنید. نمودارها واقعاً داده‌ها را بخوبی نشان می‌دهند و همانطور كه در این كار عملی خواهید دید براحتی می‌توانید بدون خارج شدن از power Point ، یك نمودار ایجاد كنید. ابتدا اسلایدی كه می‌خواهید نمودار را در آن درج كنید باز كنید.

گزینه Insert Chart را انتخاب كنید

چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم

برای درج یك نمودار، از منوی Insert ، گزینه Chart را انتخاب كنید و یا روی دكمه Insert Chart در نوار ابزار Standard كلیك كنید، اگر طرح اسلاید شما كادری برای نمودار دارد، روی آن دابل كلیك كنید. اگر این كادر چند گزینه داشته باشد، روی دكمه Insert Chart كلیك كنید.

نمودار عمومی

چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم

فوراً یك نمودار عمومی به همراه یك برگه داده در اسلاید ظاهر می‌شود. به نوار منوی Power Point ، منوی Chart هم اضافه می‌شود. این منو گزینه‌هایی دارد كه به شما كمك می‌كند تا نمودار خود را ایجاد یا ویرایش كنید.

داده‌های نمودار را وارد كنید

چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم

از برگه داده برای وارد كردن داده‌های نمودار استفاده كنید. فقط كافی است كه بجای داده‌های نمونه، داده‌های خود را وارد كنید. برای مثال اگر می‌خواهید كه مانند نمونه زیر، یك نمودار میله‌ای ایجاد كنید، داده‌های نمودار عمومی را با برچسب‌های ستون و سطر خود جایگزین كنید. همچنین می‌توانید قبل از وارد كردن داده‌های خود، تمام داده‌های نمونه را حذف كنید. برای این كار، داده‌ها را انتخاب كنید و كلید Delete را بزنید.

نوع نمودار را تغییر دهید

چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم

بصورت پیش فرض، ابزار ایجاد نمودار، یك نمودار میله‌ای ایجاد می‌كند ولی می‌توانید نوع آن را تغییر دهید. برای این كار، از منوی Chart، گزینه Chart Type را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Chart Type باز شود.

نوع نمودار را انتخاب كنید

چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم

از لیست Chart type، یك نوع جدید انتخاب كنید و از نوع‌های فرعی سمت راست، یكی را انتخاب كنید. روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و نوع جدید در اسلاید نشان داده شود.

نمودار را درج كنید

چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم

برای درج نموداری كه با داده‌های شما پر شده باشد در اسلاید، روی × در برگه داده كلیك كنید تا نمودار در اسلاید قرار گیرد. می‌توانید اندازه آن را تغییر دهید یا آن را جابجا كنید تا در اسلاید جابگیرد. برای ویرایش كردن این نمودار، روی آن دابل كلیك كنید.

* توجه  *

كار با برگه داده

برای ایجاد نمودار، در صورت لزوم می‌توانید برگه داده را جابجا كنید یا تغییر اندازه دهید. برای جابجا كردن آن با ماوس، نوار عنوان آن را بكشید و برای تغییر دادن اندازه آن، اشاره‌گر ماوس را روی یكی از لبه‌های آن قرار دهید تا به شكل یك فلش دوطرفه درآید. بعد با اشاره‌گر ماوس بكشید. از اسكرول‌بارهای برای حركت در برگه داده استفاده كنید.

درج نمودار از یك برنامه دیگر

برای درج یك نمودار از Excel ، فایل Excel مربوطه را باز كنید و نمودار را انتخاب كنید. روی دكمه Copy كلیك كنید یا از منوی Edit ، گزینه Copy را انتخاب كنید. به اسلاید مورد نظر در Power Point برگردید و روی دكمه Paste كلیك كنید یا از منوی Edit ، گزینه Paste را انتخاب كنید. ممكن است مجبور شوید كه نمودار را جابجا كنید یا اندازه آن را تغییر دهید تا در اسلاید جا بگیرد.