تبیان، دستیار زندگی
Presentation ها می‌توانند شامل چند اسلاید یا اسلایدهای زیادی باشند و هر اسلاید، اطلاعات خاصی را منتقل می‌كند. بسته به طرح، (خواه Autocontent Wizard ، آن را اختصاص داده باشد، خواه خود شما آن را اضافه كرده باشید) هر اسلاید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه عناصر اسلاید را درك كنیم

Presentation ها می‌توانند شامل چند اسلاید یا اسلایدهای زیادی باشند و هر اسلاید، اطلاعات خاصی را منتقل می‌كند. بسته به طرح، (خواه Autocontent Wizard ، آن را اختصاص داده باشد، خواه خود شما آن را اضافه كرده باشید) هر اسلاید می‌تواند یك یا چند عنصر داشته باشد. این عناصر، كادر متنی، Clip art ، لیست‌های دایره‌دار، جدول، نمودار و غیره می‌باشند. طرح اسلایدی كه انتخاب می‌كنید نوع هر عنصری كه می‌توانید بكار برید را نشان خواهد داد. هر عنصر اسلاید، بعنوان یك شیء در اسلاید تلقی می‌شود كه بدین معنی است كه اگر لازم باشد می‌توانید آن را جابجا كنید یا تغییر اندازه دهید. قبل از اینكه شروع به ایجاد Presentation كنید، باید با انواع عناصری كه ممكن است با آنها مواجه شوید یا می‌خواهید در اسلایدهای خود بكار برید ، آشنا شوید . برای تغییر دادن طرح، از منوی Format ، گزینه Slide Layout را انتخاب كنید.

كادرهای متنی

  چگونه عناصر اسلاید را درك كنیم

كادرهای متنی به شما امكان می‌دهند تا متن مورد نظر خود را وارد كنید. تقریبأ تمام اسلایدهایی كه در Power Point ایجاد می‌كنید به متن نیاز خواهند داشت. در اینجا یك اسلاید را به همراه یك كادر متنی برای عنوان و یك كادر متنی برای عنوان فرعی مشاهده می‌كنید. برای وارد كردن متن، داخل كادر متنی كلیك كنید و شروع به تایپ كردن كنید.

لیست دایره‌دار

  چگونه عناصر اسلاید را درك كنیم

لیست‌های دایره دار، در Presentation ها بسیار معمول و رایج می‌باشند. این لیست‌ها به شما كمك می‌كنند تا داده‌ها را بصورت خلاصه، ارائه كنید و نظر مخاطبان را به نكاتی كه مورد نظر شماست جلب كنید، در اینجا مثالی از یك كادر متنی با لیست دایره‌دار مشاهده می‌كنید . برای وارد كردن متن، داخل كادر كلیك كنید و شروع به تایپ كردن كنید. برای اینكه یك آیتم جدید در لیست ایجاد كنید Enter را بزنید.

Clip Art

  چگونه عناصر اسلاید را درك كنیم

كار هنری واقعاً می‌تواند پیام اسلاید را بهتر منتقل كند. می‌توان یكی از كارهای Clip art موجود را انتخاب كرد. برای درج كردن Clip art، روی كادر دابل كلیك كنید و محل Clip art را مشخص كنید. در اینجا یك Clip art را مشاهده می‌كنید كه انتخاب شده است و در اسلاید قرار گرفته است. در كار عملی 9 «چگونه یك تصویر به اسلاید اضافه كنیم» بیشتر در مورد اضافه كردن Clip art یاد خواهید گرفت.

جدول

  چگونه عناصر اسلاید را درك كنیم

اگر با Word و Excel كار كرده باشید، می‌دانید كه جدول چگونه می‌تواند به سازماندهی و ارائه داده‌ها كمك كند. از جدول‌های Power Point نیز برای همین منظور استفاده می‌شود. برای درج متن در یك جدول Power point ، داخل اولین سلول كلیك كنید و شروع به تایپ كردن كنید. برای حركت كردن از سلولی به سلول دیگر ، از كلید Tab استفاده كنید. در اینجا جدولی را مشاهده می‌كنید كه پر شده است . اگر در برنامه دیگری مانند Word یا Excel ، یك جدول ایجاد كرده باشید ، می‌توانید اطلاعات را در اسلاید Power Point درج كنید. در كار عملی 11 «چگونه یك جدول در به اسلاید درج كنیم» یاد می‌گیرید كه چگونه یك جدول درج كنید.

نمودار

  چگونه عناصر اسلاید را درك كنیم

یك روش دیگر برای ارائه داده‌ها، استفاده از نمودار است. چند طرح Power Point به شما امكان می‌دهند تا نمودارهایی مانند چارت سازمانی را در اسلایدهای خود درج كنید. همچنین می‌توانید نمودارهای خود را به هر اسلایدی اضافه كنید. در اینجا نموداری را مشاهده می‌كنید كه در اسلاید درج شده است. اگر در برنامه دیگر مانند Word یا Excel یك نمودار ایجاد كرده باشید، می‌توانید اطلاعات آن را در اسلاید خود درج كنید. در كار عملی 10 «چگونه یك نمودار به اسلاید اضافه كنیم» یاد می‌گیرید كه چگونه از یك نمودار استفاده كنید.

اشیاء

  چگونه عناصر اسلاید را درك كنیم

علاوه بر عناصری كه تاكنون مطرح شد، می‌توانید انواع دیگری از اشیاء مانند فایل‌های گرافیكی كه با برنامه‌های دیگر ایجاد شده‌اند، كلیپ‌های صوتی و تصویری یا هر شیء داده‌ای دیگر را اضافه كنید. در اینجا یك طرح را مشاهده می‌كنید كه به شما امكان می‌دهد تا یك كلیپ صوتی تصویری اضافه كنید. روی آن دابل كلیك كنید تا Microsoft Media Clip Gallery باز شود تا بتوانید یك كلیپ صوتی یا تصویری به اسلاید اضافه كنید.

* توجه *

طرح كلی چیست؟ (Layout)

هر اسلایدی كه به Presentation اضافه كنید به یك طرح نیاز دارد. یعنی طرحی كه به power Point می‌گوید هر چیزی كجا قرار می‌گیرد. اگر Presentation را با استفاده از Autocontenent Wizard ایجاد كنید، هر اسلاید یك طرح از پیش تنظیم شده دارد ولی اگر با استفاده از یك قالب طراحی ، Presentation ایجاد كنید یا خودتان اسلاید را بسازید ، باید با استفاده از كادر وظیفه Slide Layout ، برای هر اسلاید، یك طرح انتخاب كنید. برای اینكه بیشتر در مورد تغییر دادن طرح اسلاید یاد بگیرید به كار عملی 12 «چگونه طرح اسلاید را تغییر دهیم» مراجعه كنید.

كار با كادر اشیاء

وقتی كه یك شیء را انتخاب می‌كنید، دسته‌های انتخاب ، پیرامون آن را فرا می‌گیرد. از این دسته‌ها می‌توان برای تغییر اندازه و جابجا كردن كادر شیء استفاده كرد. برای اینكه یاد بگیرید كه چگونه با اشیاء گرافیكی در آفیس كار كنید به بخش 8 « كار با ابزارهای گرافیكی آفیس» مراجعه كنید.