تبیان، دستیار زندگی
یك جنبه منحصر به فرد كار با اشیاء گرافیكی در آفیس این است كه می‌توانید فرمان‌ها را گروه‌بندی و سایه‌بندی كنید تا طرز ظاهر شدن اشیاء در یك سند تغییر یابد. می‌توانید اشیاء‌ را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خارج كردن اشیاء از گروه‌بندی یا گروه

یك جنبه منحصر به فرد كار با اشیاء گرافیكی در آفیس این است كه می‌توانید فرمان‌ها را گروه‌بندی و سایه‌بندی كنید تا طرز ظاهر شدن اشیاء در یك سند تغییر یابد. می‌توانید اشیاء‌ را روی یكدیگر قرار دهید تا جلوه‌های جالبی ایجاد كنید. برای مثال، می‌توانید یك Word Art را روی یك شكل قرار دهید و آرم یك شركت را ایجاد كنید. همچنین می‌توانید اشیاء را با هم در یك گروه قرار دهید و با آنها مانند یك شیء رفتار كنید. فرض كنید كه چند شیء روی هم دارید و می‌خواهید آنها را كمی جابجا كنید. بجای اینكه تك‌تك آنها را جابجا كنید و بعد دوباره آنها را روی هم قرار دهید، از فرمان Grouping برای جابجا كردن كل گروه استفاده كنید. بعد از اینكه این گروه را جابجا كردید می‌توانید آنها را جدا كنید و بصورت جداگانه ویرایش كنید.

لایه‌بندی اشیاء

خارج كردن اشیاء از گروه‌بندی یا گروه

برای لایه‌بندی اشیاء، ابتدا آنها را روی یكدیگر قرار دهید. مثلاً می‌توانید یك شیء Word Art را روی یك شكل قرار دهید یا یك Clip art را روی یك شكل بزرگتر قرار دهید تا بعنوان یك پس‌زمینه عمل كند.

جلوآوردن یك شیء

خارج كردن اشیاء از گروه‌بندی یا گروه

برای جابجا كردن یك شیء به جلوی پشته، آن را انتخاب كنید و كلیك راست كنید. از منوی حاصله، گزینه Order، و بعد گزینه Bring to Front را انتخاب كنید.

عقب بردن شیء

خارج كردن اشیاء از گروه‌بندی یا گروه

برای منتقل كردن یك شیء به انتهای پشته، آن را انتخاب كنید و كلیك راست كنید. از منوی حاصله، گزینه Order و بعد Send to Back را انتخاب كنید.

اشیاء را برای گروه بندی انتخاب كنید

خارج كردن اشیاء از گروه‌بندی یا گروه

برای قرار دادن چند شیء در یك گروه، ابتدا اولین شیء را با كلیك كردن انتخاب كنید، كلید Shift را نگه دارید و بقیه شیء‌ها را با كلیك كردن انتخاب كنید. (توجه كنید كه دسته‌های انتخاب هر شیء، فعال می‌شود)

استفاده از فرمان Group

خارج كردن اشیاء از گروه‌بندی یا گروه

روی یكی از اشیاء انتخاب شده، كلیك راست كنید و از منوی حاصله، گزینه G roupping و بعد گزینه Group را انتخاب كنید.

خارج كردن اشیاء از گروه

خارج كردن اشیاء از گروه‌بندی یا گروه

حال، اشیاء در یك گروه قرار گرفته‌اند و یك مجموعه دسته انتخاب، پیرامون آنها را فرا می‌گیرد. برای جدا كردن این اشیاء از یكدیگر، روی آنها كلیك راست كنید و گزینه G roupping و بعد گزینه Ungroup را انتخاب كنید.

*توجه*  

لایه به لایه

برای حركت كردن در لایه‌ها به سمت جلو یا عقب، از منوی Order گزینه‌های Bring Forward یا Send Backward را انتخاب كنید.

میان‌بر

بعد از اینكه یك گروه از اشیاء را بدرستی لایه‌بندی كردید، ممكن است لازم باشد كه آنها را به محل دیگری منتقل كنید. روی ابزار Select Objects (آیكون فلش در نوار ابزار Drawing) كلیك كنید. بعد با ماوس بكشید تا یك مستطیل پیرامون تمام اشیاء را فراگیرد. وقتی كه دكمه ماوس را رها كنید، یك گروه ایجاد كرده‌اید. این گروه را به بخش دیگری از سند بكشید. لایه‌ها در جای خود قرار می‌گیرند. برای جداكردن اشیاء از یكدیگر، خارج از گروه كلیك كنید.