تبیان، دستیار زندگی
كار عملی قبل نحوة ثبت نام برای ایجاد یك حساب رایگان در سایت حراج eBay را توضیح داد. پس از آن كه حساب را ایجاد نمودید، می‌توانید در مزایده‌های این سایت مشاركت كرده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شركت كردن در مزایده‌ها

شركت كردن در مزایده‌ها

كار عملی قبل نحوة ثبت نام برای ایجاد یك حساب رایگان در سایت حراج eBay را توضیح داد. پس از آن كه حساب را

ایجاد نمودید، می‌توانید در مزایده‌های این سایت مشاركت كرده و اجناس خود را برای فروش در eBay، ثبت كنید.

شركت در مزایده‌ها رایگان است و اگر كسی در حراجی بیشتر از شما پیشنهاد كند، از طریق email به شما اطلاع داده می‌شود. اگر شما در مزایده‌ای برنده شوید به شما، پیغامی از طریق email ارسال می‌شود. در این حالت شما می‌بایست ظرف مدّت 72 ساعت با فروشنده تماس حاصل نمایید و نحوة پرداخت پول را اعلام كنید.

به دنبال حراج مورد نظرتان جستجو كنید

مرورگر وب خود را راه‌اندازی كنید و در نوار آدرس مرورگرتان http://www.ebay.com را تایپ كنید سپس كلید Enter را

فشار دهید. برای یافتن كالایی از میان حراج‌های موجود، نام آن كالا یا توضیحاتی درباره آن را درون كادر جستجو تایپ كنید و دكمة Search را كلیك كنید.

فهرست حراج‌ها به نمایش در می‌آید

با وارد شدن پارامتر جستجوی شما، هرگونه حراجی كه مطابق با آن پارامتر یافته شد به صورت یك لیست نمایش داده می‌شود. برای كسب اطلاع بیشتر از هر كدام از این حراج‌ها بر روی hyperlink مربوط به آن كلیك كنید.

مشاهدة نظرات دیگر كاربران

اعتبار هر فروشنده در eBay با یك عدد در كنار نام وی ارزیابی می‌شود. با این عدد می‌توان به نظرات كاربران دربارة فروشندة مربوط پی برد. روی عددی كه كنار نام فروشنده است كلیك كنید تا صفحه‌ای حاوی نظرات خریداران دیگری كه در گذشته با این فروشنده كار كرده‌اند را مشاهده كنید.

شركت در مزایده‌ها

برای شركت در مزایده، حداكثر قیمت پیشنهادی خود را در كادر متن تایپ نموده و روی دكمة review bid كلیك كنید.

حداكثر قیمت پیشنهادی خود را تأیید كنید

هنگامی كه در مزایده‌ای شركت می‌كنید، حداكثر قیمت پیشنهادی شما تا بعد از حراج محرمانه باقی می‌ماند. قیمت پیشنهادی واقعی شما كمترین مقدار است كه با آن بتوانید بزرگترین پیشنهاد مزایده را به خود اختصاص دهید. پس از تایپ نام كاربری و رمز عبور در این صفحه روی دكمة Place bid كلیك كنید.

افزایش حداكثر قیمت پیشنهادی

اگر حداكثر قیمت پیشنهادی شما پایین‌تر از قیمت پیشنهادی شخص دیگری باشد، قیمت آن كاربر شما را كنار خواهد زد. اگر بازهم مایل به افزایش قیمت هستید روی hyperlink دارای عنوان bid again كلیك كنید.

افزایش یك حراج به لیست صفحات محبوب‌تان

اگر بالاترین پیشنهاد مزایده مربوط به شما باشد، برای شما یك email ارسال می‌گردد كه بیانگر این است كه خریدار دیگری پیشنهاد بهتر از شما نداده است. برای نشانه‌گذاری صفحة حراجی برای رجوع سریع به آن صفحه، از باز بودن صفحه در مرورگر مطمئن شوید سپس از درون منوی Favorites گزینة Add to Favorites را كلیك كنید. با این كار صفحة وب مربوط به مزایده به لیست صفحات محبوب‌تان اضافه خواهد شد.